Scopul meu în
scrierea acestei cărți este să fac ceea ce pot ca să influențez creștinii să-și
amintească acest adevăr aproape uitat, și să se întoarcă la ceea ce eu consider
că este atitudinea scripturală în privința aceasta. Așadar, speranța mea
arzătoare este ca aceste cuvinte să fie folosite de Dumnezeu ca să stârnească
pe mulți copii ai Săi să-și pună o încredere cu totul nouă în Hristos ca Acela
căruia îi pasă nu numai de suflet, ci și de trup, și cu la fel de multă delicatețe;
fiindcă sunt convins că omul care are grijă, în toate aspectele, ca „trupul” să
fie „pentru Domnul”, va descoperi, mai devreme sau mai târziu, că „Domnul”, la
rândul Său, este într-un mod cât se poate de real și de binecuvântat „pentru
trup”. Și eu cred că, în această lume de suferință, va fi recunoscut în general
că aceasta este o experiență foarte dezirabilă.
Însă nu
trebuie să mă opresc aici. Pentru că îmi doresc să fiu absolut onest de la
început, aș vrea să spun că mai am încă un motiv pentru care scriu această
consemnare și expunere. Sunt de părere că în vremea de acum este o nevoie
specială și că, pe măsură ce timpul trece, va fi o nevoie tot mai mare ca
creștinii să se țină de tot adevărul, într-un echilibru atent. Căutând să
distrugă pacea și rodnicia copiilor lui Dumnezeu, Satan are multe metode de
atac, și niciuna nu este așa de eficientă ca încearcarea lui de a-i conduce pe
niște poziții extravagante și lipsite de echilibru. Această ultimă afirmație este
adevărată în mod deosebit atunci când el poate să-i abordeze pe linia
interesului propriu, acolo unde reușește să-i ispitească să primească anumite teorii
date deoarece este profitabil din punct de vedere personal să o facă. Simpla
afirmație a unei astfel de posibilități dovedește că există un pericol distinct
pentru creștinul care acceptă și susține doctrina vindecării miraculoase.
Faptul că Dumnezeu îl va păstra cu sănătate și putere, că îl va vindeca imediat
când se îmbolnăvește, este o perspectivă care atrage pe orice om, fie că este
spiritual, fie că e altfel. Aici este punctul în care Știința Creștină și
Mișcarea Emanuel și-au găsit locul și puterea; și eu cred că, în parte, tot aici
este locul în care doctrina vindecării miraculoase, mai ales așa cum a fost în
general prezentată, a făcut apel la inimile și viețile copiilor lui Dumnezeu.
Încă de la prima vedere a acestei chestiuni apare așadar un pericol, la care
fiecare ucenic adevărat al lui Hristos trebuie să ia seama. Orice doctrină
poate fi distorsionată cu ușurință; însă aici este una care, prin însăși natura
ei, poate fi iute și mult disproporționată de către cineva care o susține și se
bucură de beneficiile ei. Și eu cred că mulți oameni au făcut acest lucru și
încă îl fac, și aceasta cu niște consecințe grave.
Cât despre seriozitatea
problemei, trebuie să ne amintim că ocuparea oricărei poziții super-scripturale
va conduce în cele din urmă pe cineva, dacă este onest, la descurajare și
deznădejde; fiindcă o astfel de persoană nu va fi niciodată satisfăcută dacă nu
ajunge pe deplin și constant la ceea ce ea crede că este privilegiul ei în
Hristos, și, dacă ea consideră drept privilegiu ceva ce Dumnezeu niciodată nu a
gândit a fi astfel, atunci nedobândirea lui trebuie neapărat să producă reacții
cu rezultate spirituale dezastruoase. O astfel de experiență va însemna că omul
lui Dumnezeu va concluziona fie că, dintr-un anumit motiv, Dumnezeu l-a
părăsit, fie că el însuși l-a părăsit pe Dumnezeu într-un anumit detaliu, când
de fapt nici una, nici alta nu poate fi adevărată. Am văzut multe astfel de
cazuri legate de doctrina vindecării miraculoase, dintre care unele au fost
negrăit de triste, când, din cauza îmbrățișării unei teorii nescripturale și
irealizabile, sfântul în cauză, în ciuda unei consacrări complete a vieții,
trăia în întunericul deznădejdii, ajungând în unele cazuri chiar la disperare.
Singura corectare a unei astfel de experiențe este coborârea de pe poziția
scripturală nefondată care a fost adoptată, pe pământul scriptural solid, și
rămânerea acolo. O astfel de direcție nu va îndrepta spre o particularitate
deosebită sau spre o extra-reputație de sfințenie; dar va conduce cu certitudine
spre odihna inimii și spre o mărturie adevărată înaintea lui Dumnezeu și a
oamenilor.