Experimentarea nasterii din nou
-
Categorii
-
ISBN978-606-8895-09-3
-
Disponibilă din21 noiembrie 2018
-
Număr pagini445
-
Dimensiuni14,7 x 21
-
Tip copertăBroșată
Cărți din aceleași categorii
Studii din Evanghelia după Ioan capitolul 3.
Sunt tot mai
convins că aceasta este cea mai mare nevoie de acum: să realizăm cu toții ce
este de fapt un creștin și ce e menit să fie... Implică, bineînțeles, să crezi anumite lucruri. Este acest element al crezului; este vital. Însă
creștinismul înseamnă în principal să primești viață din plinătatea Lui și,
dacă uităm acest lucru, ratăm măreția și gloria, și splendoarea creștinismului.
Totdeauna,
pericolul care ne paște, chiar în calitate de creștini, este acela de a reduce
această viață la
ceva care este doar un punct de vedere, doar o învățătură, o filosofie, o
teologie, sau altceva. Niciodată nu trebuie să facem acest lucru. Esența creștinismului
este că e o viață, și aceasta
înseamnă a primi din plinătatea Lui. Acesta e lucrul cel mai măreț din lume,
lucrul cel mai măreț pe care îl poate conștientiza vreodată vreunul dintre noi.
Nu e nevoie să vă amintesc faptul că Biserica are o valoare atât de mică astăzi, vai!, valorează din ce în ce mai puțin și în ultimă instanță, totul se datorează acestui lucru. Biserica nu poate trăi din activități, din propriile eforturi și organizări. A tot încercat să facă așa, dar nu merge. Este un lucru uluitor, este paradoxul credinței în multe feluri, faptul că lumea de afară, în ignoranța și întunericul, și moartea ei, recunoaște numai un singur lucru, și anume viața.
1. Nicodim
2. Fundația esențială
3. Caracteristicile nașterii din nou
4. Semnul nașterii de nou
5. Semne ale vieții spirituale
6. Creștinul și lumea
7. Neprihănire
8. Dragostea de frați
9. A-L cunoaște pe Dumnezeu
10. O cunoaștere personală a lui Dumnezeu
11. Părtășia Duhului Sfânt
12. Lucrurile cerești
13. Siguranță
14. Viu în Hristos
15. Dragostea lui Dumnezeu în mântuirea oamenilor
16. Întuneric și lumină
17. Prietenul Mirelui
18. Botezul cu Duhul Sfânt
19. Nimic din Sine și totul din Tine
20. Faceți ca bietul sine să se micșoreze din ce în ce mai mult
21. El trebuie să crească
22. Este El totul?
23. Profet, Preot și Împărat
24. Pierdut în uimire, dragoste și laudă
Următorul
pas, deci, este acela de a limita adevărul lui Dumnezeu la măsura înțelegerii
noastre. Așa că atunci când ajungem la Evanghelie și spunem că o credem,
tindem să punem limitele noastre la ceea ce înseamnă asta. Pentru mine, acesta
este, probabil, cel mai mare păcat din biserica creștină de azi. Am redus
Evanghelia cea infinită, glorioasă, veșnică la măsura înțelegerii noastre. Facem
aceasta în așa de multe feluri! Facem aceasta chiar și în definițiile noastre,
când schițăm adevărul. Aceasta e tendința comună în vremea de acum. În clipa în
care pui autoritatea Bibliei într-o parte și refuzi să te supui revelației, și
spui că adevăr este numai acela pe care îl poți pricepe și înțelege, ești
vinovat tocmai de acest lucru. Asta se face astăzi. Oamenii nu mai sunt
guvernați de Scriptură. Ei stau și o judecă. Ei spun: „Lucrul acesta e corect;
celălalt nu e corect.” Revelația nu mai este autoritatea. Care este
autoritatea? Înțelegerea și filosofia omului iar filosofia nu este nimic altceva decât înțelegerea
omenească a omului și
aceasta este tragedia de azi. Evanghelia este limitată la măsura minții și
înțelegerii omului. Ei leapădă miraculosul și supranaturalul. Ei spun: „Oamenii
moderni de știință nu pot crede acest lucru.” Așa că e exclus. Se întâmplă
chiar și printre aceia dintre noi care sunt în biserică. Gloria Evangheliei
este limitată și scăzută și îngustată, și repet, lucrul acesta este probabil
cea mai mare piedică dintre toate pentru primirea plinătății lui Dumnezeu, a
harului după har.
Simt că am făcut din Evanghelie ceva mic, uneori ceva
chiar ușuratic, ceva ce putem mânui, așa că ne este teamă să ne predăm
posibilităților puse înaintea noastră de Scripturile Noului Testament.
Există pericolul ca mulți din vremea de acum să
interpreteze Scriptura în termenii propriei experiențe mici în loc să judece
experiența lor după învățătura Scripturii. Există oameni cărora le este teamă
de Duhul Sfânt și de puterea Lui și nu fac nimic în privința aceasta. Fiindcă nu
au experimentat-o, ei vor să limiteze chiar și învățătura Scripturii. Totul
este interpretat în termenii propriei lor înțelegeri. Este așa de frumos și de
ordonat. Nimic neobișnuit nu trebuie să se întâmple. Se tem, cum ar veni, de
intervenția supranaturalului. Iată marele pericol expus și denunțat în Noul
Testament. Domnul nostru face acest lucru aici cu Nicodim chiar în miezul
mesajului pe care îl are pentru el, dar a făcut-o de asemenea în multe alte
locuri.
Oh,
dragii mei prieteni, singura mea cerere față de voi este acesta: luați seama să
nu puneți limite la posibilitățile vieții creștine.
Oameni dragi, numai
dacă am cunoaște ceva despre posibilitățile acestei vieți de har, despre această
viață în Duhul, întreaga noastră stare s-ar schimba, și cea a bisericii, de
asemenea, și prin noi, binecuvântarea s-ar împrăștia la masele de oameni care
pier, care mor în ignoranță și în întunericul păcatului și al răului.