Întuneric și Lumină
-
Categorii
-
ISBN978-606-8895-11-6
-
Disponibilă din18 februarie 2022
-
Număr pagini34
-
Dimensiuni10,3 x 14,6
-
Tip copertăCapsată
Cărți din aceleași categorii
De ce nu primești din plinătatea Lui?
De ce nu curg râurile de apă vie din tine?
De ce nu ești plin de Duhul Sfânt?
De ce nu trăiești cum a trăit Isus?
Există un singur răspuns adecvat la aceste întrebări: Nu vrei cu adevărat această viață.
Îți place să aduci o mulțime de alte motive, să crezi că de fapt Dumnezeu
nu a făcut ceva pentru tine... dar nu vrei să înfrunți realitatea că tu singur
ești vinovat de sărăcia vieții tale spirituale.
Dacă
vei lăsa acest mesaj să pătrundă în tine, el te va scoate de după toți pomii în
dosul cărora te ascunzi, te va expune Luminii, și Dumnezeu te va umple cu Duhul
Lui. Dacă nu, vei rămâne la fel de sterp, uscat și mort, cu toată impresia pe care o dai de căutător și cunoscător.
Nu există un cuprins al acestei cărți
Într-un sens, bărbații și femeile caută, așteaptă, speră că lumina se va
ivi. Cu toate acestea, refuză lumina pe care le-o trimite Dumnezeu... Mulți
dintre noi o caută și au căutat-o, probabil, pe o cale intelectuală. Ne
petrecem timpul citind cărți despre viața sfântă, despre viața evlavioasă... Ne
putem petrece mulți ani la rând citind multe cărți, sperând că se va publica o
carte nouă care să ne dea ceea ce căutăm... Simți că ai nevoie de mai multă
lumină, de mai multă instruire, de mai multă cunoaștere; așa că irosești o
viață întreagă și sfârșești la fel de sterp cum erai la început.... Nu trebuie
să aștepți până când este publicată o carte bună luna viitoare sau anul viitor;
adevărul este deja aici, în întregime.... Totul este în El. Lumina a venit! Nu
ai nevoie de cine știe ce instruire specială pe care numai omul modern a
descoperit-o. Oh, absurditatea acestui lucru!
Așadar, iată întrebarea: de ce ne abatem în felul acesta? Ce anume ne
determină să o facem? De ce ne păcălim singuri în felul acesta? Părem să fim
buni; căutăm culmile mai înalte; suntem în căutare; suntem oameni minunați, dar greșim în totalitate! De ce aceasta? Aici ni se spune exact de ce
greșim. Răspunsul este că problema cu fiecare dintre noi, în privința acestor
chestiuni, nu este niciodată intelectuală, ci este totdeauna morală. Iată
problema. Aici e punctul în care ne păcălim singuri. Aici este punctul în care
eșuăm să conștientizăm natura esențială a problemei noastre. Credem că este
intelectuală, că nu înțelegem.
Nu există cazuri speciale pe tărâmul spiritual, dar nouă ne place să credem
că există, nu-i așa? Cu toții încercăm să ne facem pe noi înșine un caz
special. Nicodim făcea acest lucru, și cu toții l-am făcut. Spunem: „Desigur,
eu sunt o persoană intelectuală, și am niște dificultăți speciale.” Există un singur răspuns la aceasta. Prostii! Ipocritule! Nu aceasta e
problema ta! Nimeni nu are o problemă specială. Cu toții credem că avem.
Adeseori vin la mine oameni care încearcă să-mi arate că din cauza unui lucru
sau al altuia, din cauza eredității lor sau a altui lucru, ei au o problemă
specială. Din nou, aici există un singur răspuns la aceasta. Nu există așa
ceva. Fiecare om are ceva special cu care se luptă. Cu toții avem un secret
șocant și rușinos. Cu toții avem probleme speciale, însă toate se reduc la
același lucru; toate provin din acest lucru afirmat aici pentru noi într-un mod
așa de clar și de limpede, și prin urmare, acesta e punctul din care începem.
Dragul meu prieten, forma păcatului nu contează absolut deloc. Realitatea
păcatului este ceea ce contează, și aceasta e ceva adevărat despre fiecare
dintre noi.
Iată problema noastră. Nu este deloc intelectuală. Problema noastră este că
iubim întunericul. Aici trebuie să începem! Trebuie să realizăm că esența
problemei noastre, a fiecăruia dintre noi, este că iubim întunericul. Tu spui:
„Îmi doresc să primesc plinătatea Lui. Numai dacă...” Dragul meu prieten,
întrebarea este: o vrei tu cu adevărat? Motivul principal pentru care nu o ai
este că iubești altceva în locul ei.
Dar iată un om care nu vrea acest lucru deoarece faptele sale sunt rele,
deoarece le iubește; acum el se protejează pe sine. El nu vine la lumină.
Vorbește despre ea. Lasă impresia, și se convinge atât pe sine, cât și pe
alții, că o vrea cu adevărat, însă dovedește că nu o vrea deoarece nu vine la
lumină. Și acesta este doar un alt mod care denotă auto-protejare. Ce experți
suntem cu toții la acest lucru! Ce escroci groaznici suntem, ce ipocriți
suntem! Putem să ne păcălim chiar și pe noi înșine în felul acesta. Spunem:
„Acum, vreau cu adevărat să cunosc adevărul. Citesc aceste cărți, dar nu
primesc plinătatea. De ce nu?” Ei bine, adevărata problemă este că tu nu te
expui cu adevărat luminii. Te aperi pe tine însuți; te protejezi tot timpul.
Dumnezeu știe că toți trebuie să pledăm vinovați din cauza aceasta.
O metodă este ceea ce numim raționalizarea păcatelor noastre. Aceasta
înseamnă că putem întotdeauna să le explicăm. Desigur, dacă vedem pe altcineva
făcând același lucru, este greșit și vedem asta imediat, și îl denunțăm. Dar
când vine vorba de greșelile proprii, „ei bine, mă aflam în niște circumstanțe
speciale...” Întotdeauna există un motiv pentru ele și întotdeauna le putem
explica în dreptul nostru. „Nu e nevoie să vin la lumină în ce privește acest
lucru pentru că, ei bine, nu este păcat; este ceva anume ce pot să explic.”
Există oameni care vorbesc cu o indignare justificată despre lucrurile care
se întâmplă în lume. Acesta e modul lor de a se apăra de acuzațiile propriei
conștiințe. Este o formă veche de a face asta, și este una foarte subtilă. Dar
asta nu înseamnă să vii la lumină. Nu îți permiți să vii tu însuți la lumină
deoarece tu faci mereu lucrul acesta prin prisma altcuiva.
Un alt mod prin care facem acest lucru este prin contrabalansarea faptelor
noastre rele cu fapte bune. Spunem: „Atâta vreme cât simt că sunt generos și
atâta vreme cât fac donații mari pentru cauze nobile, nu se poate să fiu cu
totul greșit, cu siguranță!” Și în felul acesta noi răspundem la acuzațiile
luminii. Încercăm să ne mângâiem propriile conștiințe; încercăm să reducem la
tăcere lumina pictând întunericul nostru și încercând să-l facem lumină.
Ce trebuie să facem în privința acestui lucru? Domnul nostru o spune destul
de clar. Primul lucru este că trebuie să fim onești în ce privește intenția
noastră. Nu are niciun rost să spunem că vrem lumina dacă nu o vrem cu
adevărat, și noi știm foarte bine dacă o vrem sau nu. Intenția noastră trebuie
să fie în primul rând clară, și corectă, și onestă, și bună; apoi, acțiunile
vor urma. Întreb iarăși, vrei cu adevărat să primești „plinătatea Lui”? Aceasta
este întrebarea fundamentală. Dacă nu ești clar în privința aceasta, nu este
nevoie să mergi mai departe. Ești complet greșit; și nu vei obține nimic. „Tu
dorești ca adevărul să fie în adâncul inimii” (Psalmul 51:6). Dumnezeu cunoaște
totul; nu Îl poți păcăli. Nu are niciun rost să te joci cu Dumnezeu.
De ce ești așa de sărac din punct de vedere spiritual? Este din cauză că te
protejezi, nu ești onest; există ceva ce preferi mai mult. Și atâta vreme cât
te afli în starea aceasta, nu este de niciun folos; trebuie să dai drumul.
Trebuie să te supui luminii; trebuie să vii la El și să stai înaintea Lui, și
să-L lași să facă ce vrea cu tine.
Oamenii
fac anumite lucruri în întuneric pe care n-ar visa vreodată să le facă în
lumină, și dacă se gândesc că s-ar putea să-i vadă cineva, nu ar mai face acel
lucru. „Întuneric!” „Lucrurile ascunse în întuneric” (1 Cor. 4:5). Lucrurile
necinstite ale întunericului. Acestea sunt lucrurile de care se țin oamenii!
Examinează-te! Uită-te la lucrul de care te ții! Dă-l cu adevărat la lumină!
Uită-te la el, și vei vedea că ține de tărâmul „întunericului”. Este pe moarte,
putrezește chiar acum, și foarte curând va dispărea cu totul.