Bogățiile nepătrunse ale lui Hristos
-
Categorii
-
ISBN978-606-8895-41-3
-
Disponibilă din13 iulie 2020
-
Număr pagini138
-
Dimensiuni14,8 x 21
-
Tip copertăBroșată
Cărți din aceleași categorii
„Ce privilegii
îți oferă credința ta? Care este semnul distinctiv al aleșilor lui
Dumnezeu?” - aceste întrebări îi erau adresate deseori lui Ivan Petrovici Plett în
anii în care s-a aflat în condiții dificile de detenție. În perioada anilor
1968-1986, a fost judecat de trei ori și condamnat ca predicator al
Evangheliei, ca conlucrător al tipografiei clandestine „Creștinul”, ca slujitor
al Bisericii, care s-a consacrat în lucrarea de evanghelizare.
Unii deținuți
ar spune că cei unsprezece ani petrecuți după sârma ghimpată sunt pierduți și că ar trebui
șterși din viață. Și cum ar putea fi îndreptățiți acești ani marcați de
înjosire și privațiune de libertate, ani de muncă istovitoare în lagăre și
camere oribile de pușcării, ani de foamete și frig, ani de văduvie amară pentru soție,
care a crescut nouă copii în lipsa soțului?
Cugetând la
întrebările care îi erau adresate, Ivan Plett a ajuns să descopere și să se
adâncească în bogățiile nepieritoare ale vieții creștine.
Așa a luat
naștere această carte.
Ea a fost
scrisă în celulele închisorii unde, din cauza camerelor ticsite de
deținuți,
puteai sta doar așezat, strâns lipit unul de altul, în puținele ore
libere care
erau permise după regimul penitenciarelor. Primul manuscris al cărții a
fost
expediat în mod tainic „la libertate” prin soldații de escortă, dar nu a
ajuns în mâinile prietenilor credincioși. A doua copie a fost scrisă
foarte mărunt, ca să poată trece de restricțiile
cenzurii lagărului și să ajungă la lumina libertății în câteva plicuri.
După ce a fost
eliberat din detenție în anul 1988, Ivan Plett a prelucrat și a transmis
manuscrisul său misiunii creștine Friedensstimme. Cu o deosebită bucurie, noi
împlinim dorința inimii autorului: de a face cunoscut cititorului însemnătatea
bogățiilor noastre în Hristos.
Firea pământească
Răscumpărarea omului
Natura duhovnicească:
1. Hristos
2. Dragostea
3. Unitatea
4. Pacea lui Dumnezeu
5. Slobozenia
6. Bucuria
7. Slava
8. Râvna în slujire
9. Noi și Legea
10. Ghetsimani, Golgota și noi
11. Învierea lui Hristos și noi
12. Creșterea în natura duhovnicească:
a. Necesitatea creșterii
b. Hrana duhovnicească
c. Întristarea și smerenia
d. Îmbogățirea față de Dumnezeu
e. Ce împiedică creșterea
Firea
pământească este asemenea unei mostre, după care putem aprecia natura
diavolului. Oamenii firești își concentrează toată atenția asupra eului
propriu, și caută să-și consolideze poziția, subjugându-i pe alții pentru a
ieși în evidență. Firea are aceleași principii de comportament și în biserică.
Satana L-a
ponegrit pe Dumnezeu în ochii oamenilor, pentru ca aceştia să poată accepta
ispita lui. Oamenii conduşi de natura firească au aceeaşi înclinaţie: ei îi
acuză pe alţii pentru a se arăta pe sine mai buni. Dacă eu învinuiesc pe cineva
pentru imoralitate, aceasta încă nu demonstrează că am un nivel moral mai
înalt. Domnul Isus a spus: „Făţarnicule, scoate întâi bârna din ochiul tău, şi
atunci vei vedea desluşit să scoţi paiul din ochiul fratelui tău” (Matei 7:5).
Firea se preocupă nu atât de starea aproapelui, ci caută să înjosească pe alţii
pentru a se arăta pe sine la un nivel mai înalt. „A mai spus şi pilda aceasta
pentru unii care se încredeau în ei înşişi că sunt neprihăniţi, şi dispreţuiau
pe ceilalţi” (Luca 18:9).
Firea găseşte
cuvinte de mustrare la adresa celor pe care în mod tainic îi invidiază, pentru
că nu poate ajunge la acelaşi nivel ca ei.
Principiul naturii fireşti este de a-ţi asigura mai întâi
partea materială, iar apoi să pui lucrurile duhovniceşti în slujba celor
pământeşti.
La a doua ispită diavolul începe în același fel: „Dacă
eşti Fiul lui Dumnezeu...”. Prin aceasta el pune la îndoială că Isus este Fiul
lui Dumnezeu şi Îi sugerează să Se autoconfirme printr-un semn supranatural.
Adevărul duhovnicesc devine dependent de un fenomen pământesc. Astfel,
pământescul se consolidează ca adevăr, iar duhovnicescul se confirmă în
dependenţă de manifestarea lui în lumea materială. Aceasta este o distorsionare
a princiipiilor Universului.
Dumnezeu promite să îngrijească de toate necesităţile
omului, dar nu Se „angajează” să îndeplinească poftele firii pământeşti, care totdeauna
Îl ispitesc pe Dumnezeu. ,,Să nu ispitim pe Domnul, cum L-au ispitit unii din
ei, cari au pierit prin şerpi” (1 Corinteni 10:9).
Dumnezeu nu
intră în asociaţie, în legământ, în uniune cu lumea pentru a acţiona în comuniune cu
ea. El are putere să predispună inima cârmuitorilor şi a dregătorilor, ca ei să
nu constrângă pe poporul Său. Însă niciodată Dumnezeu nu pune în fruntea
Bisericii pe guvernanţii lumii. Nici Biserica nu poate să fie condiţionată de
influenţa mai marilor lumii acesteia. Domnul Isus ne învaţă: „Luaţi seama,
să vă păziţi bine de aluatul Fariseilor şi de aluatul lui Irod” (Marcu 8:15). Din
pasajul scris la Matei 16:6-12, înţelegem că aluatul simbolizează învăţătura.
În Luca 12:1 găsim că aluatul fariseilor este făţărnicia. Nu avem o explicaţie
directă ce înseamnă aluatul lui Irod, dar am putea deduce că este vorba despre
învăţătura care susţine că autoritatea împăratului se extinde şi asupra
orânduirii în Biserică. Dintotdeauna, împăraţii au căutat să-şi impună
autoritatea în sfera credinţei şi să subjuge religia în folosul intereselor
proprii. Acesta este păcatul lui Ieroboam (1 Împ. 13). La fel a facut şi
Nebucadneţar, când a dat poruncă ca toţi să se închine în faţa chipului de aur.
Dar slujitorii devotaţi ai lui Dumnezeu ştiu să răspundă provocării: „Noi n-avem
nevoie să-ţi răspundem la cele de mai sus. Iată, Dumnezeul nostru, căruia Îi
slujim, poate să ne scoată din cuptorul aprins, şi ne va scoate din mâna ta,
împărate. Şi chiar de nu ne va scoate, să ştii, împărate, că nu vom sluji
dumnezeilor tăi, şi nici nu ne vom închina înaintea chipului de aur, pe care
l-ai înălţat! ” (Daniel 3:16-18).
Firea se leapădă de cei a căror tovărăşie ar putea să le
creeze dificultăţi şi probleme.
Hristos nu-Şi va impune prezenţa acolo unde nu este
dorit.
Domnul îi iubeşte pe toţi cu o dragoste nemărginită, dar numai cei care
răspund la dragostea Lui, pot avea părtăşie cu El.
Totdeauna vor exista oameni
fireşti în biserică, însă atunci când acestora li se dă posibilitatea de a
influenţa atmosfera ei lăuntrică, slăbeşte frica de Domnul şi atmosfera
duhovnicească între creştini. Ca rezultat apar certuri şi dezbinări, se pierde
pacea şi rânduiala în biserică. Acest proces va continua până când provocatorii
se smeresc cu căinţă şi lepădare de sine. Iar dacă nu se pocăiesc, va fi
necesar să se ia măsuri disciplinare cu astfel de membri. În cazul în care
firea a căpătat o autoritate atât de puternică, încât nu poate fi lichidată din
mijlocul bisericii, membrilor spirituali nu le rămâne decât să iasă şi să
formeze o comunitate separată, în care Duhul Sfânt va avea libertatea să
consolideze natura lui Hristos.
Supunerea benevolă şi conştientă față de voia lui Dumnezeu,
când ea duce la suferinţă, Îl proslăveşte pe Domnul mai mult ca orice altceva.
Numai în această viaţă avem posibilitatea să-L proslăvim pe Creator printr-o
astfel de credincioşie şi dragoste. În veşnicie, creştinii nu vor mai avea
parte de suferinţă.
Un slujitor al lui Dumnezeu riscă să-și piardă autoritatea
personală înaintea oamenilor, dacă vrea să apere cu tărie adevărul, dar acest
preţ merită plătit.
Cea mai crâncenă luptă dintre fire şi duh se dă în câmpul
dorinţelor noastre. Firea insistă întotdeauna ca necesităţile trupului să
domine asupra duhului. Cele mai multe înfrângeri în luptă a credincioşilor se
întâmplă atunci când ei cedează în favoarea firii. Cine cedează mult, cade
definitiv, cine cedează puţin, continuă să lupte, dar are de pierdut în ce
priveşte dobândirea bogăţiilor spirituale. Viaţa duhovnicească a acestor oameni
nu este plină de belşug, ci una sărăcăcioasă, gata să se stingă în orice
moment. Şi când unul este înfrânt în luptă, acest lucru se răsfrânge asupra
celor din jur.