Legea lui Hristos
-
Categorii
-
ISBN978-606-8895-03-1
-
Disponibilă din17 aprilie 2017
-
Număr pagini364
-
Dimensiuni14,7 x 20,5
-
Tip copertăBroșată
Cărți din aceleași categorii
Creștinismul
este Hristos! Nu este un sistem filosofic sau o colecție de adevăruri valabile
veșnic, ci este relatarea felului cum Dumnezeu Însuși a invadat această lume
decăzută, în urmă cu două mii de ani, în Persoana glorioasă a lui Isus Hristos.
„Cuvântul” veșnic care „era Dumnezeu” (Ioan 1:1) „S-a făcut trup și a
locuit printre noi” – vorbind așa cum nimeni n-a vorbit până atunci (Ioan 7:46)
și făcând fapte care nu fuseseră niciodată făcute până atunci (Ioan 9:32;
15:24). În prezența gloriei Sale divine unice – „slavă întocmai ca slava
singurului născut din Tatăl... plin de har și de adevăr” – apostolii au căzut
cu fața la pământ, copleșiți de uimire și adorare. Apoi ei au mers proclamând,
nu filosofiile lor, ci slava Aceluia pe care ei Îl văzuseră și auziseră: „Ce era de la început, ce
am auzit, ce am văzut cu ochii noștri, ce am privit și ce am pipăit cu mâinile
noastre, cu privire la Cuvântul vieții, – pentru că viața a fost arătată, și
noi am văzut-o, și mărturisim despre ea, și vă vestim viața veșnică, viață care
era la Tatăl, și care ne-a fost arătată; – deci, ce am văzut și am auzit, aceea
vă vestim și vouă, ca și voi să aveți părtășie cu noi. Și părtășia noastră este
cu Tatăl și cu Fiul Său, Isus Hristos” (1 Ioan 1:1-3).
Odată cu
venirea lui Isus Hristos în lume, asupra oamenilor a strălucit o lumină a
revelației atât de mare încât toate descoperirile anterioare par acum
întunecate prin comparație cu aceasta. El este „Soarele care răsare din
înălțimi” care ne-a „cercetat” (Luca 1:78). El este „adevărata Lumină,
care luminează pe orice om, venind în lume” (Ioan 1:9). El este Cuvântul
ultim al lui Dumnezeu adresat omenirii (Evrei 1:1-2), „oglindirea slavei
Lui și întipărirea Ființei Lui” (Evrei 1:3). El este „chipul Dumnezeului
celui nevăzut” (Coloseni 1:15); a vedea pe El înseamnă a vedea pe Tatăl (Ioan
14:9). În El „locuiește trupește toată plinătatea Dumnezeirii” (Coloseni
2:9). În El sunt ascunse „toate comorile înțelepciunii și ale științei”
(Coloseni 2:3). El este țelul spre care se îndreaptă întreaga istorie
(Efeseni 1:9-10; Coloseni 1:15-18).
În acest
context al slavei lui Hristos care depășește orice măsură, Ioan a scris
cuvintele de mai sus: „Legea a fost dată prin Moise, dar harul și
adevărul au venit prin Isus Hristos”. Ioan nu voia să spună că în Legea lui
Moise nu era har sau adevăr; nu, căci acestea erau. Dar în comparație cu
plinătatea divină absolută (Ioan 1:14, 16) a harului și adevărului care se
găseau în Isus Hristos, harul și adevărul Vechiului Testament pălesc într-atâta
încât devin insignifiante. Este după cum Pavel spunea, „în privința aceasta, ce
a fost slăvit nici n-a fost slăvit, din pricina slavei care
o întrece cu mult“ (2 Corinteni 3:10). Față de Hristos,
Moise este atât de mic precum ar fi o lumânare față de soare. Dacă vrem să
înțelegem corect „legea lui Hristos”, trebuie să avem permanent în minte această
realitate.
Ca și
creștinismul, legea lui Hristos este Hristos. Nu este un sistem de
reguli pe care oamenii ar trebui să le respecte. Nu constă în adoptarea unui
cod de comportament înțelept, după cum este situația în confucianism sau după
cum sunt învățăturile celor „8 pași spre desăvârșire” din budism. Dimpotrivă,
ea este Hristos Însuși, în toată minunăția umanității Sale perfecte și divine,
arătată atunci când El Își cheamă ucenicii să
Îl urmeze (Matei 9:9) și când le dă putere să facă aceasta lucrând în ei propria Sa viață înviată (Efeseni 3:20,
vezi și Efeseni 1:19-20; Filipeni 3:10). Chemarea înaltă a oricărui
creștin constă în nimic mai puțin decât în a se „îmbrăca în Domnul Isus
Hristos! (Romani 13:14)
Așadar,
această carte este o încercare de a arăta ceva din privilegiul de nespus al
cunoașterii și umblării după Hristos Isus, Domnul nostru, în timp ce însăși
„viața lui Isus” se „arată în trupul nostru muritor” (2 Corinteni 4:11).
Capitolele
acestei cărți explorează ceea ce Biblia vrea să ne spună atunci când îi descrie
pe creștini ca pe aceia care slujesc lui „Dumnezeu într-un duh nou, iar nu după
vechea slovă” (Romani 7:6) și ele caută să ne arate libertățile uriașe,
alături de responsabilitățile mărețe care ne sunt date, ca unor fii maturi ai
lui Dumnezeu.
Semnificația
îndemnului de a „iubi după cum Hristos v-a iubit” este un ocean ale cărui adâncimi
niciun creștin nu le va conștientiza vreodată în decursul vieții pământești.
Această carte își propune doar să ofere cititorului o înțelegere de bază asupra
a ceea ce este legea lui Hristos și să îndrepte pe credincioși către viața vie
a lui Hristos, care este singurul ce poate să le dea putere să „împlinească”
această lege. Aceia care aderă îndeaproape la anumite forme fie de „Teologie a
Legămintelor” sau „Dispensaționalism”, ori „Teologia Noului Legământ”, pot să
considere anumite aspecte ale acestei cărți drept dezamăgitoare. Cu toate
acestea, speranța mea este că toți credincioșii adevărați vor auzi, pe paginile
ei, vocea Păstorului lor chemându-i să Îl urmeze mai îndeaproape.
Pentru a
ajuta pe cititori în înțelegerea cursului ideilor, cartea a fost împărțită în
trei secțiuni: Prima parte prezintă istoria răscumpărării de la Creație până la
venirea lui Hristos; partea a doua prezintă înțelesul libertății creștinului în
contextul Legii, iar partea a treia se ocupă de legea lui Hristos. De-a lungul
acestei cărți, am inserat multe pasaje importante din Scriptură.
Am luat în
considerare, de asemenea, mai multe aspecte controversate, pe care le-am tratat
în anexe pentru a nu umbri în vreun fel tema centrală a cărții. Unii nu vor fi
deloc de acord cu ideile prezentate în această carte. Dacă ești printre
aceștia, tot ce pot să fac este să te implor să studiezi anexele cu atenție
și cu o minte deschisă înainte de a renunța să mai citești această
carte. În final, Biblia este cea care trebuie să guverneze teologia noastră, nu
crezurile și mărturisirile făcute de oameni, oricât de demne de luat în seamă
sau de onorabile ar fi ele.
Când m-am
apropiat de acest subiect pentru a-l trata, am fost în mod repetat conștient de
faptul că nu sunt vrednic să mă ocup de o astfel de temă. Cum am putea să
vorbim despre a „iubi după cum ne-a iubit Hristos” fără să ne plecăm capetele
rușinați de egoismul și răceala pe care le descoperim atât de des în noi
înșine?
În lumina
acestui lucru, nu putem decât să ne amintim de cuvintele lui Pavel: „Cine este
destoinic pentru aceste lucruri?” (2 Corinteni 2:16).
Cât de
mulțumitori putem fi pentru că, deși nu
suntem „în stare să gândim ceva
ca venind de la noi“, și totuși „destoinicia noastră, dimpotrivă, vine de la Dumnezeu, care ne-a și făcut în
stare să fim slujitori ai unui legământ nou, nu al slovei, ci al Duhului; căci
slova omoară, dar Duhul dă viața”! (2 Corinteni 3:5-6)
Doamne, iată plângerea mea cea mare
Că dragostea mea este mică și slabă;
Totuși Te iubesc și Te ador;
O, prin har Te iubesc mai mult!
–William Cowper
Nu există un cuprins al acestei cărți
Nu există fragmente sugestive pentru această carte
Paul Washer, 17 aprilie 2017, 12:06
Pentru mine, este o binecuvântare rară și minunată să recomand o carte care nu doar că onorează Scripturile, ci a fost și folosită de Dumnezeu ca un instrument pentru schimbarea propriei mele vieți. De aceea, îți recomand această carte cu mare bucurie. N am nicio îndoială că orice credincios sincer care o va citi, va găsi în ea multe perle de mare preț care îl vor conduce la a-L vedea mai prețios pe Hristos, la a avea o mai mare apreciere pentru lucrarea Lui pentru el, și o mai mare putere de a trăi spre gloria Lui!