Acesta este un mesaj format din 4 părţi. Editorialul prezent cuprinde prima parte, iar urmatoarele 3, vor apărea în curând
Întreaga învăţătură a Sfintei Scripturi aşează întruparea în centrul metodelor lui Dumnezeu pentru rasa păcătoasă.
Toate lucrurile au mers către întrupare până în momentul împlinirii ei,
găsind atunci satisfacţie şi explicaţie. Mesajele profeţilor şi
cântările psalmiştilor vibrau de mai multă sau mai puţină siguranţă faţă
de muzica finală care anunţa venirea lui Cristos. Toate rezultatele
acestor mesaje parţiale şi luate din trecut au condus către Întrupare.
La fel de adevărat este că din acea Întrupare au început toate
mişcările ulterioare şi au depins de ea pentru o direcţie şi o dinamică.
Toate relatările Evangheliei vorbesc despre venirea lui Cristos, despre
misiunea şi mesajul Lui. Toate epistolele Noului Testament tratează
subiectul întrupării, doctrinele şi datoriile ei corelate. Denumirea
ultimei cărţi a Bibliei este „Dezvăluirea lui Isus Cristos”.
Nu numai că mesajele reale au fost unite în această Bibliotecă Divină,
dar toate rezultatele care provin din ele sunt de fapt rezultate ce
provin din această venire a lui Cristos. De aceea este cu siguranţă
important să înţelegem scopurile ei în economia lui Dumnezeu.
În Noul Testament găsim o afirmaţie cu patru laturi referitoare la scop:
I. scopul de a-L revela pe Tatăl,
II. scopul de a osândi păcatul,
III. scopul de a nimici lucrările diavolului şi
IV. scopul de a pregăti a doua venire.
Cristos a fost în conflict cu tot ceea ce era contrar scopurilor lui
Dumnezeu în viaţa individuală, socială, naţională şi rasială. Există un
sens în care atunci când spunem acest lucru, afirmăm deja întregul
înţeles al venirii Lui. Descoperirea Tatălui de către El a fost
îndreptată către acest sfârşit; osândirea păcatului de către El a fost o
parte a acestui proces şi cea de-a doua venire a Lui va fi pentru
înfrângerea deplină şi finală a tuturor lucrărilor diavolului.
I. Pentru a-L revela pe Tatăl
„Nimeni n-a văzut vreodată pe Dumnezeu; singurul Lui Fiu, care este în sânul Tatălui, Acela L-a făcut cunoscut” (Ioan 1:18).
„Cine M-a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl” (Ioan 14:9). Aceasta este
însăşi declaraţia lui Cristos în această privinţă şi este caracterizată
prin simplitate şi splendoare. Printre toate lucrurile pe care Isus le-a
spus în privinţa relaţiei Sale cu Tatăl, nici una nu este mai
explicită, mai cuprinzătoare şi mai completă decât aceasta.
Se scurgeau ultimele ore ale lui Isus cu ucenicii Săi. El le vorbea şi,
de patru ori la rând, ei l-au întrerupt. Filip a spus: „Doamne,
arată-ne pe Tatăl şi ne este de ajuns”. Intervenţia lui Filip se datora
în primul rând unei convingeri în privinţa relaţiei lui Cristos cu
Tatăl. Fusese atât de mult timp cu Isus încât s-a familiarizat în unele
aspecte cu linia Lui de gândire. Cel mai probabil, Filip cerea ca lui şi
micului grup de ucenici să li se întâmple lucruri minunate ca acelea
despre care citiseră în trecutul istoriei poporului lor, ca atunci când
bătrânii au urcat pe munte şi L-au văzut pe Dumnezeu, sau când profetul
L-a văzut pe Domnul stând pe un scaun de domnie foarte înalt şi mantia
Lui umplea templul, sau când Ezechiel L-a văzut pe Dumnezeu în foc şi
roţi, în maiestate şi slavă.
Nu pot citi răspunsul lui Isus la această cerere fără să simt o deviere
de la scopul Său şi de la limbajul Său uimitor şi o coborâre la
limbajul obişnuit dintre prieteni, apoi, uitându-se la Filip care
vorbea, deşi cunoştea prea puţin marea durere a inimii umane, marea
foame a sufletului uman, – a spus: „De atâta vreme sunt cu voi şi nu
M-ai cunoscut, Filipe? Cine M-a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl”.
Această afirmaţie a fost dovedită în scurgerea veacurilor.
Prin urmare, vom analiza mai întâi ceea ce această revelaţie a lui
Dumnezeu a însemnat pentru rasa umană şi, în al doilea rând, ce a
însemnat pentru individ.
În primul rând, care era concepţia rasei umane despre Dumnezeu înainte
de venirea lui Cristos? Luând în considerare gândul iudaic despre
Dumnezeu, daţi-mi voie să exprim întregul adevăr aşa cum îl văd eu,
într-o afirmaţie explicită. Înaintea Întrupării a existat o înţelegere
intelectuală crescândă a adevărului privitor la Dumnezeu, însoţită de un
rezultat moral care se micşora. Este imposibil să studiezi Vechiul
Testament fără să vezi că treptat, o lumină tot mai clară se ridica
deasupra ceţei în privinţa lui Dumnezeu: realitatea unităţii lui
Dumnezeu, realitatea puterii lui Dumnezeu, realitatea sfinţeniei lui
Dumnezeu, realitatea bunătăţii lui Dumnezeu; de-a lungul veacurilor,
oamenii au ajuns să vadă aceste lucruri.
Cu toate acestea, pe lângă înţelegerea intelectuală crescândă a lui
Dumnezeu, exista un rezultat moral diminuat, căci este imposibil să
citim istoria vechiului popor evreu şi să nu vedem că mergeau din rău în
mai rău din punct de vedere moral. Viaţa morală a lui Avraam a fost
mult mai curată decât viaţa de pe vremea împăraţilor. Viaţa din timpul
primilor împăraţi era mult mai curată decât viaţa pe care au descris-o
profeţii în ultimă instanţă. În măsura în care oamenii progresau în
concepţia lor intelectuală despre Dumnezeu, părea din ce în ce mai
incredibil faptul că El ar putea fi interesat de viaţa lor zilnică.
Moralitatea devenise ceva ce nu ţinea de relaţia intimă cu El şi, în
consecinţă, ceva ce conta mult mai puţin.
Gândiţi-vă la mulţimea Neamurilor aşa cum era atunci şi aşa cum este şi
acum, cu excepţia locurilor în care a ajuns mesajul Evangheliei. Am
avut învăţători remarcabili precum Zoroastru, Buda, Confucius – oameni
care au spus multe lucruri adevărate, radiind de lumină, dar în ciuda
acestor lucruri a fost universal prezent un eşec continuu în privinţa
eticii şi o degradare uniformă a religiei. Totdeauna eşecul s-a datorat
lipsei de cunoaştere finală a lui Dumnezeu.
La urmă a venit cântecul îngerilor şi naşterea Fiului lui Dumnezeu,
prin a cărui Întrupare şi slujire oamenilor le-a fost dată o nouă
cunoştinţă de Dumnezeu.
În învăţătura şi arătarea Sa, El a inclus toate lucrurile esenţiale pe
care oamenii le învăţaseră în decursul lungilor veacuri din trecut. El
nu a negat adevărul unităţii lui Dumnezeu, ci l-a reevidenţiat. Nu a
negat puterea lui Dumnezeu; El a declarat-o şi a manifestat-o într-o
atingere blândă de putere nesfârşită. Nu a negat sfinţenia lui Dumnezeu;
El a stăruit asupra ei în învăţătura şi în viaţa Lui, iar la urmă, în
misterul morţii. Nu a negat bunătatea lui Dumnezeu; El a schimbat
cuvântul rece „bunătate” într-un cuvânt ce vibrează de inima infintă a
Divinităţii – Dragoste. El a făcut mai mult. Ceea ce oamenii au exprimat
în mod imperfect în cântece şi profeţii, El a venit să declare: „Cine
M-a văzut pe Mine, a văzut pe Tatăl” – nu Elohim, nu Iehova, nu Adonai,
nici unul din marile nume din trecut, deşi fiecare din acestea sunt
sugestive. În şi prin El, înţelesul Paternităţii a fost revelat.
Paternitatea înseamnă mult mai mult decât ne imaginăm noi. Nu este doar
un termen al afectivităţii, este de asemenea un termen ce sugerează lege
şi disciplină. Sensul suprem al paternităţii este că dacă un copil s-a
abătut, Tatăl va suferi orice pentru a-l salva şi pentru a-l aduce acasă
din nou. Pe tărâmul religiei revelate a ieşit la iveală acest adevăr,
şi anume că singurul Dumnezeu, puternic, sfânt, bun este Tatăl care Se
va jerfi pe Sine pentru a-Şi salva copilul. Omul a găsit punctul de
legătură în această dragoste nesfârşită care nu-l părăseşte niciodată,
nu-l lasă niciodată. Acesta este adevărul care, atunci cânt a venit în
religia revelată, a salvat omul de o înţelegere intelectuală lipsită de o
morală dinamică şi a trimis în grabă, prin întreaga viaţă umană, râuri
de curăţire, reînnoire şi regenerare.
Ori de câte ori Cristos se descoperă oamenilor care nu au avut
niciodată o revelaţie directă, El vine mai întâi de toate ca o împlinire
a tot ce este adevărat în mintea şi imaginaţia lor. Ba mai mult, El
vine pentru a întrepta tot ceea ce este fals în mintea şi imaginaţia
lor. Toată cunoaşterea fundamentală a umanităţii despre Dumnezeu este
atinsă şi înălţată la cunoaşterea supremă ori de câte ori Dumnezeu este
văzut în Cristos. Toate licăririle de lumină care au strălucit peste
cunoaşterea umanităţii se unesc într-o lumină vitală atunci când El se
arată. Cristos nu vine ca să contravină adevărul esenţial al budismului,
ci ca să-l împlinească. El nu vine ca să prădeze chinezul de respectul
pentru părinţi, aşa cum învaţă Confucius, ci ca să-l împlinească şi ca
să-l înalţe deasupra acelui respect la respectul pentru Tatăl cel mare,
Dumnezeu. El vine totdeauna pentru a împlini. Oriunde El a venit,
oriunde El a fost prezent, oriunde oamenii – fie că erau jos sau sus pe
scara intelectuală – L-au văzut pe Dumnezeu în Cristos, mâinile lor s-au
deschis, au renunţat la amuletele lor, la idolii lor şi s-au predat pe
ei înşişi Lui. Dacă lumea nu a venit la Dumnezeu prin El este din cauză
că lumea încă nu L-a văzut; iar dacă lumea încă nu L-a văzut, vina este a
Bisericii creştine.
Rezultatele cele mai mari ale manifestării lui Dumnezeu în Cristos
sunt: unirea dintre înţelegerea intelectuală şi îndreptarea morală şi
legătura religiei cu viaţa. În nici un sistem religios din lume,
oamenilor nu le-a venit ideea unui Dumnezeu care uneşte religia cu
morala, cu excepţia acestei revelaţii a lui Dumnezeu în Cristos.
În al doilea rând, vorbeşte despre efectul manifestării în relaţie cu
individul. Exemplul cel mai bun este de a-l lua pe Filip, omul căruia
i-a vorbit Cristos. La cererea lui Filip: „Arată-ne pe Tatăl şi ne este
de ajuns”, Isus a spus: „De atâta vreme sunt cu voi şi nu M-ai cunoscut
Filipe?” Înţelesul evident al întrebării este: „Ai văzut destul din
Mine, Filipe, dacă M-ai văzut într-adevăr, pentru a avea ceea ce ceri – o
viziune a lui Dumnezeu.”
Atunci, ce a văzut Filip? Ce revelaţie a dumnezeirii a avut acest om
care credea că nu a văzut şi care nu înţelegea? Vom vedea ce spune
Scriptura că a văzut Filip.
Întreaga întâmplare este relatată în Ioan. Matei, Marcu şi Luca vorbesc
despre Filip ca fiind din numărul apostolilor şi în nici un alt fel.
Ioan vorbeşte despre 4 ocazii când Filip este văzut în legătură cu
Cristos. Filip a fost primul om pe care Isus l-a chemat să-L urmeze, dar
nu primul om care L-a urmat. Înaintea lui Filip au fost alţi doi oameni
care l-au urmat pe Cristos, ca urmare a învăţăturii lui Ioan. Dar Filip
a fost primul om faţă de care Cristos a folosit marea formulă de a
chema oameni care a devenit atât de scumpă în scurgerea veacurilor –
Urmează-Mă. Ce s-a întâmplat? Filip a găsit pe Natanael şi i-a zis: „Noi
am găsit pe Acela despre care a scris Moise în Lege şi prorocii.”
Acesta a fost primul lucru pe care l-a văzut Filip în Cristos potrivit
cu această mărturisire: „Cel care întruchipează toate idealurile lui
Moise şi ale profeţilor.”
Îl găsim pe Filip în capitolul 6 când mulţimile erau adunate în jurul
lui Cristos şi erau flămânde. Filip, care considera că este imposibil să
hrănească mulţimea flămândă, a văzut atunci pe Cineva care într-un mod
misterios avea resurse suficiente de a satisface foamea umană. Apoi
Filip a ascultat în timp ce Isus a înălţat neasemuitul discurs de la
foamea materială la nevoia spirituală şi a declarat: „Eu sunt Pâinea
vieţii.” Aşa că în a doua viziune pe care Filip a avut-o cu privire la
Isus, conform acestei relatări, a fost o viziune a Lui plin de resurse
şi capabil de a satisface atât foamea materială, cât şi pe cea
spirituală.
În următorul caz, îl vedem pe Filip în capitolul 12. Nişte greci au
venit la el şi i-au spus: „Domnule, am vrea să-L vedem pe Isus.” Filip
s-a îndreptat către Isus împreună cu Andrei şi L-a rugat să Se
întâlnească cu grecii. Prin ceea ce s-a întâmplat, Filip a văzut că
acest Om avea o relaţie intimă cu Tatăl şi că era o armonie perfectă
între ei: nici un conflict, nici o controversă.
Ba mai mult, el a văzut că pe baza comunicării cu Tatăl Lui şi a
armoniei desăvârşite, glasul Lui s-a schimbat de la tonalităţile durerii
la cele ale biruinţei. „Acum are loc judecata lumii acesteia. Acum
stăpânitorul lumii acesteia va fi aruncat afară. Şi după ce voi fi
înălţat de pe pământ, voi atrage la Mine pe toţi oamenii.” Aceasta a
fost a treia viziune a lui Filip cu privire la Isus. A fost viziunea
Unuia care acţionează în deplină armonie cu Dumnezeu, plecându-se în
faţa durerii care s-a năpustit peste sufletul Său pentru ca, prin ea, să
poată duce la împlinire mântuirea oamenilor.
Acum, ne întoarcem la ultima scenă. Filip a zis: „Arată-ne pe Tatăl şi
ne este de ajuns.” Adunând împreună toate lucrurile din trecut, Cristos
S-a uitat la Filip şi i-a răspuns: „De atâta vreme sunt cu voi, şi nu
M-ai cunoscut, Filipe?” Nu, Filip nu a văzut aceste lucruri. Ele erau
acolo pentru a fi văzute. Şi după ce lucrarea infinită a lui Cristos a
fost îndeplinită şi slava Rusaliilor revărsată peste lume, Filip a văzut
totul: a înţeles sensul lucrurilor pe care le-a văzut şi al celor pe
care nu le-a văzut, al lucrurilor pe care le-a văzut şi nu le-a înţeles
niciodată.
A înţeles că, văzându-L pe Isus, L-a văzut de fapt pe Tatăl, că
uitându-Se la Acela care întruchipează în propria personalitate toate
faptele Legii şi neprihănirii, la Acela care putea saisface toată foamea
umanităţii, la Acela care în acord cu Dumnezeu S-a smerit ca să
împărtăşească durerile umanităţii pentru a atrage oamenii la Sine şi a-i
salva, Îl văzuse pe Dumnezeu.
Această mainfestare câştigă supunerea raţiunii, face apel la dragostea
inimii, cere predarea voinţei. Aici este valoarea întrupării ca
revelaţie a lui Dumnezeu.
Haideţi să ne adunăm gândurile pentru un moment de la explicaţia
specifică din cazul lui Filip şi să ne gândim ce înseamnă aceasta pentru
noi. Este adevărat că această manifestare câştigă supunerea raţiunii,
face apel la dragostea inimilor noastre şi ne cere să ne predăm voinţa?
În cazul acesta, a-L respinge pe Dumnezeu în Cristos înseamnă să
încălcăm în punctul esenţial propria noastră umanitate. A refuza
înseamnă să încălcăm raţiunea care este capturată prin revelaţie, sau
trebuie să zdrobim emoţiile care izvorăsc în inima noastră în prezenţa
revelaţiei sau trebuie să refuzăm să ne supunem voinţa la cererile
manifestării. Să dea Domnul ca mai degrabă să privim la Faţa Lui şi să
spunem: „Domnul meu şi Dumnezeul meu!” Aşa vom găsi odihnă şi inimile
noastre vor fi satisfăcute. Va fi de ajuns atunci când Îl vedem pe Tatăl
în Cristos.
Editorial
G.Campbell Morgan, 17 decembrie 2007
Scopurile Întrupării (Partea I ‑ Pentru a‑L revela pe Tatăl)
- Despre sfârșitul felului de viață a lui Richard Baxter Dr. Bates, 12 iulie 2024
- Preeminența Evangheliei - Un capitol din cartea Hristosul preeminent Paul Washer, 06 aprilie 2024
- De ce S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu? Valentin Leonaș, 11 decembrie 2023
- Răscumpărarea mâinilor! Valentin Leonaș, 11 mai 2023
- Sarea fără puterea de a săra, lumina fără lumină Martyn Lloyd-Jones, 11 aprilie 2023
- Lăsați jocurile! Ocupați-vă de vițel! Valentin Leonaș, 22 noiembrie 2022
- Un capitol din cartea „Mărturia lui Howell Harris” Howell Harris, 05 martie 2022
- Fragment relevant pentru zilele noastre din cartea „Predici despre trezire” C.H. Spurgeon, 07 februarie 2022
- Fragment dintr-un comentariu asupra Cântarii cântărilor, carte care se află în lucru Autor necunoscut, 06 ianuarie 2022
- MLJ despre aroganța celor care susțin încetarea anumitor daruri ale Duhului Martyn Lloyd-Jones, 31 octombrie 2021
- Valoarea timpului și importanța răscumpărării acestuia Jonathan Edwards, 19 iulie 2021
- Despre răscumpărarea vremii John Wesley, 05 iulie 2021
- Odihna veșnică a sfinților Richard Baxter, 25 mai 2021
- Vindecarea miraculoasă - fragment din carte Henry Frost, 03 februarie 2021
- Johan Brentz Joel Beeke & Diana Kleyn, 05 ianuarie 2021
- Un adevărat slujitor al lui Dumnezeu Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 octombrie 2020
- Cum a folosit Dumnezeu o furtună Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 septembrie 2020
- Încredere George C. Neumark, 1621-1681, 22 august 2020
- Însetez, oh Miel rănit al lui Dumnezeu Atribuită lui John Wesley, 25 iulie 2020
- Răscumpărarea omului Ivan Plett, 24 iunie 2020
- Nenorocirea omului și puterea lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 11 iunie 2020
- Pocăința: singurul răspuns potrivit! Valentin Leonaș, 27 aprilie 2020
- Dragostea de sine William Faber, 20 aprilie 2020
- Gândurile și roadele lor C.H. Spurgeon, 13 aprilie 2020
- Din lac în puț Valentin Leonaș, 02 aprilie 2020
- Supunere Jeanne Marie de la Motte-Guyon, 30 martie 2020
- Ademenit în pustiu Gerhard Tersteegen, 26 martie 2020
- Poporul lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 22 martie 2020
- Dacă Dumnezeu este pentru noi... Martyn Lloyd Jones, 17 martie 2020
- John Sung - Mesagerul trezirii de la Dumnezeu pentru Biserica din China Peter Chung, unul din convertiții dr-lui Sung, 12 februarie 2020
- John Sung - Epilog Leslie Lyall, 24 ianuarie 2020
- Cum să înfrunți atacurile lui Satan John Newton, 09 decembrie 2019
- Armele firii versus armele duhovnicești - mărturisire Valentin Leonaș, 02 decembrie 2019
- Cauzele, natura și semnele declinului în har John Newton, 19 octombrie 2019
- Nu vă irosiți timpul și banii cu N.T. Wright! Valentin Leonaș, 18 octombrie 2019
- Călăuzirea divină John Newton, 01 octombrie 2019
- Semnele unei chemări în lucrare John Newton, 19 septembrie 2019
- Întrebuințarea bună a Legii John Newton, 09 septembrie 2019
- Cusururi în caracterul creștin John Newton, 01 septembrie 2019
- Rugați pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui! Valentin Leonaș, 12 august 2019
- Concluzie (ultimul capitol din cartea Baza unitații creștine) Martyn Lloyd-Jones, 23 aprilie 2019
- Împărăția lui Dumnezeu aici și acum? Valentin Leonaș, 22 martie 2019
- Trei feluri de învățători Valentin Leonaș, 11 martie 2019
- Fragment din cartea „Închinarea în familie” Donald S. Whitney, 29 ianuarie 2019
- În pragul dintre ani Valentin Leonaș, 31 decembrie 2018
- Introducere - Acest foarte neînsemnat frate al Meu, Dani Valentin Leonaș, 12 decembrie 2018
- Ana și Penina Valentin Leonaș, 26 noiembrie 2018
- Vai ce păcat îngrozitor! Valentin Leonaș, 21 noiembrie 2018
- În nimeni decât în Tine Valentin Leonaș, 08 noiembrie 2018
- Botezul cu Duhul Sfânt Martyn Lloyd Jones, 19 octombrie 2018
- Prietenul Mirelui Martyn Lloyd-Jones, 15 aprilie 2018
- Acesta este Regele meu! S.M. Lockridge, 07 aprilie 2018
- Unul din planurile lui Satan de a-i tine pe sfinti intr-o stare mizerabila Thomas Brooks, 19 februarie 2018
- Isus - Omul muncitor Samuel L. Brengle, 03 ianuarie 2018
- Despre duhul de invidie Jonathan Edwards, 10 iulie 2017
- Mesajul Evangheliei Valentin Leonaș, 01 februarie 2017
- Credință mântuitoare sau altfel de credință? Valentin Leonaș, 17 ianuarie 2017
- Desțeleniți-vă un ogor nou! Valentin Leonaș, 04 octombrie 2016
- În dezacord Valentin Leonas, 20 mai 2016
- Relația creștinului cu Legea Martyn Lloyd Jones, 07 aprilie 2016
- Torța Mărturiei - O altfel de Istorie a bisericii John Kennedy, 19 februarie 2016
- Se caută Profeți William Fetler, 02 februarie 2016
- Fragment din cartea autobiografică "Har din abundență pentru căpetenia păcătoșilor" John Bunyan, 07 ianuarie 2016
- Problema evanghelizării (capitolul 6 din cartea ''Predici de actualitate pentru crestini'') Martyn Lloyd Jones, 27 august 2015
- Păziţi-vă de spiritul romantic în religie A.W. Tozer, 06 mai 2015
- Declinul lecturilor bune A.W. Tozer, 01 martie 2015
- Tragedia risipei A.W. Tozer, 08 februarie 2015
- Meditaţie de Anul Nou A.W. Tozer, 31 decembrie 2014
- Frumuseţe de Crăciun A.W. Tozer, 16 decembrie 2014
- Un creştin nu-şi poate permite să învinovăţească A.W. Tozer, 20 noiembrie 2014
- Păziţi-vă de infatuare A.W. Tozer, 02 noiembrie 2014
- Vânturile de toamnă A.W. Tozer, 28 septembrie 2014
- Despre reproducerea şoarecilor bălţaţi (din "Omul, sălaşul lui Dumnezeu") A.W. Tozer, 20 august 2014
- Ţi-e frică să judeci? Lowell Brueckner, 14 iulie 2014
- Câștigurile crucii (capitolul 12 din Calea Crucii) Gregory Mantle, 17 iunie 2014
- Păcatul care pleacă ultimul A.W. Tozer, 16 aprilie 2014
- Dumnezeu trebuie să fie iubit pentru ceea ce este El Însuşi A.W. Tozer, 19 martie 2014
- Oh, Doamne, întoarce-ne din nou la Tine! A.W. Tozer, 19 februarie 2014
- Sfinţenia înainte de potop; sau umbli tu cu Dumnezeu? Samuel L. Brengle, 22 ianuarie 2014
- "Eu sunt Acela" (din cartea "Apa vie") Martyn Lloyd Jones, 21 decembrie 2013
- O rugăciune Francois de Fenelon, 29 noiembrie 2013
- Recunoscător? Da, dar cui? (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 22 septembrie 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 19 august 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 august 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea IV (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 12 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea III (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 29 iunie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 18 iunie 2013
- Dovada exterioară a harului interior (capitolul 4 din cartea "Acei metodişti uimitori") A.W. Tozer, 22 mai 2013
- Cum să fii umplut cu Duhul Sfânt (capitolul 3 din broşura "Cum să fii umplut cu Duhul") A.W. Tozer, 01 mai 2013
- Nevoia de reformă A.W. Tozer, 14 aprilie 2013
- Pentru cercetare J. Gregory Mantle, 07 aprilie 2013
- O descurajare şi o încurajare Valentin Leonaş, 24 martie 2013
- Niciun păcat nu este privat (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 martie 2013
- Sfaturi legate de lectură Richard Baxter, 19 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea V (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea IV (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea III (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 01 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea II (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 26 ianuarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea I (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 20 ianuarie 2013
- Intrând într-un an nou (Capitol din cartea Apa vie) Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2013
- Ce a stabilit naşterea lui Hristos? (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 18 decembrie 2012
- Formarea unui om (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 10 decembrie 2012
- Orientaţi spre ambele direcţii (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 13 noiembrie 2012
- Gunoaie doctrinare despre Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt (din cartea Trezirea, cap.4) Martyn Lloyd Jones, 04 noiembrie 2012
- Substitute ale uceniciei (Un editorial din Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 11 octombrie 2012
- Ridicarea pânzelor (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 28 august 2012
- Mântuirea umblă pe pământ (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 09 august 2012
- TÂNĂRULUI EARLSTON Samuel Rutherford, 16 iulie 2012
- Mărturie Samuel L. Brengle, 04 iulie 2012
- Biruinţa asupra mâniei prin puterea Duhului Sfânt (din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 23 iunie 2012
- Pregătirea locuinţei Lui (Un capitol din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 12 iunie 2012
- Cum să citeşti biografie creştină Martyn Lloyd Jones, 04 iunie 2012
- Datoria de a ne opune A.W. Tozer, 13 mai 2012
- Puterea cere separare A.W. Tozer, 02 mai 2012
- Obligaţia noastră creştină de a ne păsa A.W. Tozer, 25 aprilie 2012
- Despre căutarea darurilor spirituale (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 17 aprilie 2012
- Fără botezul cu Duhul Sfânt nimeni nu este suficient de pregătit pentru a predica (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 12 aprilie 2012
- Integrare sau repudiere? (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 05 aprilie 2012
- Avem nevoie să fim eliberaţi de teama firească (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 25 martie 2012
- Sfinţenia personală este primordială (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 10 martie 2012
- Serviciul creştin de înmormântare are nevoie de reformă (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 28 februarie 2012
- Strigătul misionar! Valentin Leonaş, 25 februarie 2012
- Maranata! Valentin Leonaş, 18 februarie 2012
- Despre cruce şi purtarea ei Valentin Leonaş, 12 februarie 2012
- Lipsa emoţiilor în religie - motiv de smerire (fragment din cartea Emoţiile religioase) Jonathan Edwards, 29 ianuarie 2012
- Formula pentru succesul spiritual (Un capitol din cartea Succesul şi creştinul) A.W. Tozer, 16 ianuarie 2012
- Secretul biruinţei (Un capitol din carte Succesul si crestinul) A.W. Tozer, 27 decembrie 2011
- Hristos şi Biserica Lui vor birui (Fragment din cartea Trestia frântă) Richard Sibbes, 09 decembrie 2011
- Către cititor (Prefaţa cărţii Trestia frântă) Richard Sibbes, 22 noiembrie 2011
- Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern) A.W. Tozer, 08 noiembrie 2011
- Arta adevăratei închinări (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 21 octombrie 2011
- Bogăţiile noastre nerevendicate (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 05 octombrie 2011
- Slujind în stare de urgenţă (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 22 septembrie 2011
- Slujba nopţii (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 08 septembrie 2011
- Importanţa examinării de sine (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 august 2011
- Caracteristicile omului spiritual (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 02 august 2011
- Pedeapsa şi purtarea crucii nu sunt acelaşi lucru (Din cartea Creştinul acela incredibil) A. W. Tozer, 29 iulie 2011
- De ce este dat Duhul Sfânt? (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 iulie 2011
- Tragedie în biserici - lipsa iluminării Valentin Leonaş, 27 iunie 2011
- Sfântul trebuie să umble singur (Din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 31 mai 2011
- Trei răni care dovedesc credincioşia A.W. Tozer, 09 mai 2011
- Vechea şi noua cruce (Din cartea Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 21 aprilie 2011
- O rugăciune care trebuie înălţată zilnic din adâncul inimii Un purtător al crucii, 12 aprilie 2011
- Cauzele şi caracteristicile unei organizaţii Lowell Brueckner, 07 aprilie 2011
- Valoarea meditaţiei în citire Thomas Brooks, 28 martie 2011
- Cum să progresăm din punct de vedere spiritual? - din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 11 martie 2011
- Bucuria va veni la vremea ei A.W. Tozer, 01 martie 2011
- Pericolul şi beneficiul citirii unei cărţi bune A.W. Tozer, 17 februarie 2011
- Sunt rugăciunile tale plăcute lui Dumnezeu A.W. Tozer, 02 februarie 2011
- Sfinţind banalul A.W. Tozer, 16 ianuarie 2011
- Mutarea averii A.W. Tozer, 09 ianuarie 2011
- Lucrare şi închinare A.W. Tozer, 01 ianuarie 2011
- Puterile care ne modelează - din cartea "Născut după miezul nopţii" A.W. Tozer, 19 decembrie 2010
- Privind ţintă la Isus - O carte pentru cei flămânzi şi însetaţi după Isus Hristos , 09 decembrie 2010
- Ce este de făcut în privinţa diavolului? A.W. Tozer, 03 decembrie 2010
- Dumnezeu va fi totul în toate (aplicaţie) Isaac Ambrose, 06 noiembrie 2010
- Adevărata mortificare Isaac Ambrose, 17 octombrie 2010
- Domnul Isus trecând pârâul Chedron - aplicaţie Isaac Ambrose, 10 octombrie 2010
- Două minuni înfăptuite de Isus Hristos Isaac Ambrose, 26 septembrie 2010
- Trebuie să mergem la biserică? Valentin Leonaş, 11 septembrie 2010
- Mişcat sau transformat? Valentin Leonaş, 12 august 2010
- Eu sunt Domnul Dumnezeul tau Isaac Ambrose, 07 august 2010
- Motive care să ne încurajeze să privim la Isus Isaac Ambrose, 28 iulie 2010
- Despre citirea cărţilor Lowell Brueckner, 11 iulie 2010
- Păcatul de omitere Lowell Brueckner, 21 iunie 2010
- Caracterul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 13 mai 2010
- Monolog al unui suflet convins de păcat Joseph Alleine, 25 aprilie 2010
- O întâlnire proaspătă cu Dumnezeu Vance Havner, 29 martie 2010
- Umplut cu Duhul Gregory Mantle, 21 martie 2010
- Căsătoria cu altul Gregory Mantle, 15 februarie 2010
- Un mesaj pentru timpul prezent Charles Spurgeon, 05 ianuarie 2010
- Meditaţie asupra naşterii lui Isus Hristos Isaac Ambrose, 03 decembrie 2009
- Caracteristicile unei vieţi controlate de Duhul Sfânt Lowell Brueckner, 15 noiembrie 2009
- O scrisoare către un suflet pe care el nu l-a văzut niciodată, însă a cărui caz i-a fost expus de un prieten Robert Murray M'Cheyne, 08 noiembrie 2009
- Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa (o predică din cartea lui M'Cheyne) Robert Murray M'Cheyne, 18 octombrie 2009
- Mândria spirituală (fragment din cartea lui Edwards, în curs de pregătire) Jonathan Edwards, 06 septembrie 2009
- Alţii au voie, tu nu G.D. Watson, 17 august 2009
- Vântul suflă în estul Texasului Mark Tomlinson, 04 august 2009
- În arena credinţei Erich Sauer, 13 iulie 2009
- O pasăre legată cu o sfoară Charles Spurgeon, 23 iunie 2009
- Rugaciune Sfântul Augustin (354-430), 12 iunie 2009
- Duhul Focului (Drumul spre Rusalii) Samuel Chadwick, 16 mai 2009
- Afară din tabără Ovidiu Miron, 27 aprilie 2009
- Provocarea Rusaliilor Samuel Chadwick, 05 aprilie 2009
- Dumnezeu intervenind Martyn Lloyd Jones, 13 martie 2009
- Părinţi creştini consacraţi Andrew Murray, 21 februarie 2009
- Marele zeu Amuzament A.W.Tozer, 14 februarie 2009
- Izvorul adevăratei bucurii Valentin Leonas, 27 ianuarie 2009
- ...şi noi tot nu suntem mântuiţi! Ovidiu Miron, 06 ianuarie 2009
- Rugaciune II Anomin, preluat din Valley of Vision, 30 noiembrie 2008
- Cum primeşti pierderile vieţii Dave Brueckner, 12 noiembrie 2008
- Pocăinţa ... la control Daniel Grigoriciuc, 17 septembrie 2008
- Fragment din cartea "Oameni care s-au întâlnit cu Dumnezeu" A.W.Tozer, 27 august 2008
- Rugăciune anonim, 18 august 2008
- Isus este biruitor! A.W. Tozer, 23 iulie 2008
- Trebuie să spunem Amin Lowell Brueckner, 11 iulie 2008
- O scrisoare William B. Burns, 25 iunie 2008
- Dumnezeu l-a auzit pe Ilie pentru ca Ilie L-a auzit pe Dumnezeu A.W.Tozer, 09 iunie 2008
- Hristos Se arată John Fletcher, 27 mai 2008
- Făgăduinţa Împăratului Frances Ridley Havergal, 28 aprilie 2008
- O jertfă vie Thomas Cook, 31 martie 2008
- Mărturia lui Thomas Cook Thomas Cook, 19 martie 2008
- 50 de motive pentru care Isus a venit să moară John Piper, 25 februarie 2008
- Tragedie în Biserică - lipsa darurilor A.W.Tozer, 28 ianuarie 2008
- Putere de sus John Greenfield, 01 ianuarie 2008
- Scopurile Întrupării (Partea a IV-a - Pentru a pregăti a doua venire) G. Campbell Morgan, 22 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a III-a - Pentru a nimici lucrările diavolului) G. Campbell Morgan, 21 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a II-a - Ca să ia păcatele) G. Campbell Morgan, 19 decembrie 2007
- Scopurile Întrupării (Partea I - Pentru a-L revela pe Tatăl)
- Rugăciune I Anonim, preluat din cartea Valley of Vision, 30 noiembrie 2007
- Pogoară-Te, Doamne! Roger Ellsworth, 30 octombrie 2007
- Calea lui Dumnezeu, nu a noastra Martyn Lloyd Jones, 15 octombrie 2007
- Lipsa de curaj duce la conformitate Lowell Brueckner, 30 august 2007
- Flămând după Dumnezeu John Piper, 07 august 2007
- Căutare după goliciune Paul Washer, 13 iulie 2007
- Cum să ne rugăm pentru a primi ceea ce cerem? R.A. Torrey, 13 aprilie 2007
- EL SI NUMAI EL Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2007
- Decembrie Valentin Leonas, 01 decembrie 2006
- ,,Nu vă mai încredeţi dar în om!!" Paul Washer, 16 noiembrie 2006
- VAZÂND LUCRURILE DIN PERSPECTIVA LUI DUMNEZEU Lowell Brueckner, 09 octombrie 2006
- Circumstanţele în care Domnul ne-a pus pe inimă să începem această lucrare Valentin Leonaş, 03 octombrie 2005