Din cartea Predici despre trezire
„În ziua aceea, se va zice Ierusalimului: „Nu te teme de nimic!
Sioane, să nu-ţi slăbească mâinile! Domnul Dumnezeul tău este în
mijlocul tău, ca un viteaz care poate ajuta; se va bucura de tine cu
mare bucurie, va tăcea în dragostea Lui, şi nu va mai putea de veselie
pentru tine. „Voi strânge pe cei întristaţi, care sunt departe de
adunarea sfântă, pe cei ieşiţi din sânul tău, asupra cărora acum apasă
ocara.” – Ţefania 3:16-18
Sfânta Scriptură este minunat de completă şi perseverentă în
înţelesurile ei adânci. Este ca un izvor, din care poţi să bei mereu;
fiindcă, cu cât bei mai mult, cu atât curge mai îmbelşugat şi mai
proaspăt. Este un izvor de apă care ţâşneşte în veşnicie. Îndeplinirea
făgăduinţelor divine nu înseamnă epuizarea lor. Atunci când un om îţi
făgăduieşte ceva, şi se ţine de cuvânt, înseamnă că promisiunea s-a
sfârşit; dar cu Dumnezeu nu este aşa. Atunci când El Îşi ţine cuvântul
pe deplin, este doar începutul; fiindcă El este pregătit să Îşi ţină
cuvântul pentru veşnicie.
Ce ai spune despre un om care a avut grâu în hambar, şi l-a vânturat
până a scos ultimul bob auriu; şi a doua zi vântură din nou, şi scoate
la fel de mult grâu; şi în ziua următoare ia din nou vânturătoarea, se
apucă de aceeaşi treabă şi scoate la fel de mult grâu, continuând astfel
până la sfârşitul anului? Nu ţi s-ar părea o poveste? Ar fi cu
siguranţă o minune.
Dar ce am spune dacă minunea aceasta s-ar prelungi o viaţă întreagă?
Cu toate acestea, am vânturat făgăduinţele de când le-am primit, şi
ne-am primit porţia în fiecare zi. Ce spunem despre faptul glorios că
toţi sfinţii din toate generaţiile, de la început până acum, au făcut la
fel; şi despre adevărul că, atâta timp cât va exista un suflet viu pe
pământ, în vânturătoarea făgăduinţelor va exista acelaşi belşug de grâu
curat ca şi atunci când primul om şi-a primit partea şi s-a întors
bucuros? Nu voi zăbovi asupra aplicaţiei specifice a textului din faţa
noastră; nu mă îndoiesc că s-a împlinit; şi dacă mai rămân unele
porţiuni speciale de istorie la care face aluzie acest pasaj, totul se
va îndeplini la timpul hotărât; dar ştiu că oamenii din toate timpurile
au verificat adevărul acestei făgăduinţe. Copiii lui Dumnezeu s-au
folosit de aceste făgăduinţe în tot felul de împrejurări, şi au simţit
cea mai mare mângâiere prin intermediul lor. Să ne rugăm să ne bucurăm
şi noi de această parte minunată a Cuvântului sfânt, şi să aflăm plăcere
în ea. Să tăcem şi noi în dragostea lui Dumnezeu, aşa cum tace şi El;
să ne veselim şi noi cu psalmi de bucurie pentru Dumnezeul mântuirii
noastre.
O să încep cu ultimul verset al textului, şi o să merg spre început.
Primul paragraf vorbeşte despre o zi de încercare pentru poporul lui
Dumnezeu. Ei sunt îndureraţi fiindcă peste adunarea lor sfântă apasă un
nor, şi ocara apasă asupra lor. În al doilea rând, din text reiese un
motiv slăvit de mângâiere. Citim în versetul şaptesprezece că „Domnul
Dumnezeul tău este în mijlocul tău ca un viteaz care poate ajuta; Se va
bucura de tine cu mare bucurie, va tăcea în dragostea Lui, şi nu va mai
putea de veselie pentru tine”. Şi, în al treilea rând, li se sugerează
să fie curajoşi: „În ziua aceea se va zice Ierusalimului: ‚Nu te teme de
nimic! Sioane, să nu-ţi slăbească mâinile!’”.
Începând cu al optsprezecelea verset, observăm O ZI DE ÎNCERCARE
PENTRU POPORUL LUI DUMNEZEU. Adunarea solemnă a căzut sub ocară.
Adunările solemne ale lui Israel erau gloria lui; zilele lor măreţe de
sărbătoare şi jertfă erau bucuria ţării. Pentru cei credincioşi, zilele
sfinte erau ca nişte vacanţe. Dar peste adunarea solemnă căzuse ocara,
şi cred că la fel se întâmplă şi în prezent. Este foarte trist că, în
adunările noastre solemne, strălucirea luminii Evangheliei este
întunecată de eroare. Claritatea mărturiei este pătată, atunci când în
mijlocul poporului se aud voci de îndoială, şi cei care ar trebui să
predice adevărul, numai adevărul şi nimic altceva decât adevărul,
proclamă doctrinele imaginaţiei omeneşti, şi invenţiile acestui secol.
În loc de revelaţie, avem filozofie, pe nedrept numită astfel; în loc de
infailibilitate divină, avem ipoteze şi nădejdi mai mari. Evanghelia
lui Isus Hristos, care este aceeaşi ieri, azi şi în veci, este
considerată producţia progresului, o creştere, un lucru care poate fi
îmbunătăţit şi corectat an după an. Este o zi rea, atât pentru Biserică,
cât şi pentru lume, fiindcă trâmbiţa nu dă un sunet lămurit; dar cine
se pregăteşte pentru bătălie?
Dacă, în plus, am vedea cum în adunarea solemnă a Bisericii domneşte o
stare de indiferenţă, amorţeală şi lipsa puterii spirituale, am fi
foarte îndureraţi. Atunci când vitalitatea religiei este dispreţuită, şi
adunările de rugăciune neglijate, la ce se poate ajunge? Perioada
prezentă a istoriei bisericeşti este simbolizată cu succes de Biserica
din Laodicea, care nu era nici rece, nici în clocot, şi de aceea a fost
vărsată din gura lui Hristos. Biserica aceea se lăuda că era bogată şi
îi merge bine, că nu avea nevoie de nimic, în timp ce Domnul stătea
afară, bătând la uşa ei închisă. Pasajul acesta se aplică mereu celor
neconvertiţi, dar nu are nimic de-a face cu ei: el se aplică unei
Biserici căldicele, unei Biserici care se consideră prosperă, în timp ce
Domnul ei viu, în doctrina jertfei ispăşitoare, este lăsat să aştepte
la uşă. Oh, dacă L-ar fi lăsat să intre – şi El dorea acest lucru –
Biserica ar fi renunţat în curând la bogăţia ei imaginară, şi ar fi
primit de la El aur curăţat în foc, şi haine albe cu care să se îmbrace.
Vai! Ea este mulţumită fără Domnul, fiindcă are educaţie, oratorie,
ştiinţă şi o mie de alte fleacuri. Adunarea solemnă a Sionului este
acoperită de un nor, într-adevăr, fiindcă învăţătura lui Isus şi a
ucenicilor Săi nu are de-a face cu ea.
Dacă, pe lângă acest lucru, asemănarea cu lumea pătrunde tot mai mult
în biserică, astfel că sfinţii iau parte la distracţiile deşarte ale
lumii, atunci avem destule motive să plângem ca Ieremia: „Vai! Cum s-a
înnegrit aurul!”. Nazireii ei, care erau mai curaţi decât zăpada şi mai
albi decât laptele, au devenit mai negri decât un tăciune. „Toţi
duşmanii noştri au deschis gura împotriva noastră”. Dacă nu mai există o
deosebire între Biserică şi lume, iar credincioşii declaraţi ai lui
Isus dau mâna cu necredincioşii, atunci avem de ce să jelim! Vai de noi,
căci am ajuns zilele acestea! A venit o vreme rea pentru Biserică şi
pentru lume. Ne putem aştepta la mari judecăţi, fiindcă Domnul se va
răzbuna cu siguranţă pe un asemenea popor.
Din text reiese că existau unii asupra cărora apăsa ocara. Ei nu
puteau să se amuze cu păcatul. Într-adevăr, erau mulţi care spuneau că
răul nu există deloc, şi alţii care declarau că nu era atât de prezent
cum se spunea. Da, şi spiritele mai împietrite declarau că ceea ce era
considerat o povară era de fapt un lucru cu care să te lauzi, gloria
secolului. În felul acesta scăpau de problemă, şi îşi băteau joc de
jalea celor conştienţi. Dar mai era o rămăşiţă, peste care apăsa ocara;
aceştia nu suportau să vadă o asemenea calamitate. Pe aceştia, Domnul
Dumnezeu îi respecta, şi i-a spus prorocului: „Treci prin mijlocul
cetăţii, şi fă un semn pe fruntea oamenilor care suspină şi gem din
pricina tuturor urâciunilor care se săvârşesc acolo”. Cei mai mulţi beau
vin şi se ungeau cu untdelemn, şi nu erau îndureraţi pentru nenorocirea
lui Iosif (Amos 6:6); dar aceştia erau împovăraţi în duhul lor şi
purtau crucea, socotind ocara lui Hristos mai de preţ decât toate
bogăţiile Egiptului. Poporul lui Dumnezeu nu poate suporta să vadă
dezonorată jertfa ispăşitoare a lui Hristos; el nu poate îndura ca
adevărul să fie târât în noroiul de pe drum. Pentru credincioşii
adevăraţi, prosperitatea înseamnă binecuvântarea Cuvântului prin Duhul
Sfânt, spre convertirea păcătoşilor şi zidirea sfinţilor; şi dacă nu văd
acest lucru, îşi atârnă harpele în sălcii. Cei care Îl iubesc cu
adevărat pe Isus postesc atunci când Mirele nu este alături de Biserica
Sa; slava lor este în slava Lui, nu în altceva. Soţia lui Fineas, fiul
lui Eli, a strigat pe patul de moarte: „S-a dus slava”, şi unul din
motive era moartea soţului ei şi a tatălui său, dar cauza principală era
faptul că „chivotul lui Dumnezeu fusese luat”. Din pricina aceasta şi-a
numit fiul nou-născut I-Cabod – „S-a dus slava din Israel, fiindcă
chivotul lui Dumnezeu a fost luat”. Cea mai amară durere a acestei femei
evlavioase era starea Bisericii, şi onoarea Dumnezeului nostru. La fel
se întâmplă cu poporul adevărat al lui Dumnezeu: ei sunt foarte
îndureraţi văzând că adevărul este respins.
Acest duh împovărat este o dovadă că Îl iubesc cu adevărat pe
Dumnezeu: cei care Îl iubesc pe Domnul Isus sunt răniţi de rănile Lui,
şi jigniţi de jignirile aduse Duhului Său. Atunci când Hristos este
dezonorat, ucenicii Lui sunt şi ei dezonoraţi. Cei care au o inimă
simţitoare în privinţa Bisericii pot spune împreună cu Pavel: „Cine cade
în păcat, şi eu să nu ard?” Păcatele Bisericii lui Dumnezeu sunt
durerile membrilor ei. Acest lucru arată o sensibilitate sănătoasă, o
spiritualitate vitală. Cei lipsiţi de spiritualitate sunt indiferenţi
faţă de adevărul harului: ei vor să vadă bani, şi creştere numerică, şi
respectabilitate. Dar cei care au Duhul lui Dumnezeu preferă să vadă
biserica persecutată, dar nu lipsită de adevăr, cufundată în adâncurile
sărăciei şi plină de un zel sfânt, dar nu amorţită, lumească şi bogată.
Oamenii spirituali se gândesc la Biserică şi atunci când aceasta este
într-o situaţie proastă, şi doborâtă de adversarii ei: „Robii Tăi iubesc
ţărâna Sionului, şi le e milă de ţărâna lui”. Casa Domnului este pentru
mulţi dintre noi propria noastră casă, familia Lui este familia
noastră. Dacă Domnul Isus nu este înălţat, şi Evanghelia lui biruitoare,
simţim că interesele noastre personale nu sunt atinse, şi am căzut în
dizgraţie. Pentru noi, acest lucru nu este lipsit de importanţă – este
viaţa noastră.
Am insistat astfel asupra faptului că este o zi rea pentru poporul
lui Dumnezeu, fiindcă adunarea solemnă este mânjită; ocara este o povară
pentru cei care sunt cu adevărat cetăţeni ai Noului Ierusalim, şi din
cauza aceasta ei sunt văzuţi purtându-şi durerea. Domnul spune: „Voi
strânge pe cei întristaţi, care sunt departe de adunarea publică”. Pot
fi întristaţi, fiindcă au pe inimă o asemenea povară. Mai mult, ei văd
pe o mie de căi efectele nefaste ale răului, pe care le deplâng. Mulţi
şchiopătează şi se opresc; la acest lucru se referă făgăduinţa din
versetul nouăsprezece: „Voi izbăvi pe cei şchiopi”. Peregrinii pe drumul
Sionului şchiopătau din cauză că prorocii erau „persoane uşuratice şi
trădătoare”. Atunci când nu se predică Evanghelia pură, poporul lui
Dumnezeu este jefuit de puterea de care are nevoie în călătoria zilnică.
Dacă iei pâinea, copiii flămânzesc. Dacă duci oile pe păşuni otrăvite,
sau în câmpuri uscate, se prăpădesc şi şchiopătează urmându-l zilnic pe
păstor. Latura doctrinară afectează în curând latura practică. Cunosc
mulţi membri ai poporului lui Dumnezeu care trăiesc în diferite părţi
ale ţării, pentru care Sabatul nu mai este o zi de odihnă, fiindcă nu
aud nici un adevăr în care să se odihnească, ci sunt îngrijoraţi şi
obosiţi de noutăţile care nu-L slăvesc pe Dumnezeu şi nu întăresc
sufletele oamenilor. În multe locuri lipsite de hrană sunt purtate
aceste oi.
Acest lucru dă naştere la multă nelinişte, îndoială şi întrebări, şi
astfel puterea se transformă în slăbiciune, iar lucrarea credinţei,
faptele iubirii şi răbdarea speranţei sunt ţinute pe loc. Acesta este un
rău dureros, şi poate fi văzut pretutindeni. Atunci, vai, mulţi sunt
„izgoniţi” , dintre cei despre care se spune în versetul nouăsprezece:
„voi strânge pe cei ce au fost izgoniţi”. Prin intermediul doctrinelor
false, mulţi sunt făcuţi să se rătăcească de turmă. Cei care nădăjduiesc
sunt făcuţi să se abată de la cărarea vieţii, şi păcătoşii sunt lăsaţi
departe de Dumnezeu, aşa cum au fost mereu. Adevărul care îi convinge pe
oameni de păcat nu este predicat, în timp ce alte adevăruri care ar
aduce pace căutătorilor sunt întunecate, iar sufletele sunt lăsate
într-o neputincioasă durere. Atunci când doctrinele harului şi ale
jertfei ispăşitoare glorioase nu sunt prezentate clar oamenilor, pentru
ca ei să le simtă puterea, au loc tot felul de rele. Mă îngrozesc când
mă gândesc că acest blestem va veni asupra bisericilor noastre; fiindcă
cei care ezită vor fi conduşi la ruină, cei slabi se vor clătina şi
chiar cei puternici vor fi nedumeriţi. Învăţătorii falşi din zilele
acestea vor să-i înşele chiar şi pe cei aleşi, dacă va fi cu putinţă.
Acest lucru mă îndurerează nespus. Cum putem ajuta?
Cu toate acestea, chiar dacă poporul lui Dumnezeu ajunge în această
stare rea, nu este lipsit de nădejde; fiindcă la sfârşit vine făgăduinţa
Domnului de a aduce înapoi pe cei rătăcitori: „Vă voi face o pricină de
slavă şi de laudă între toate popoarele pământului, când voi aduce
înapoi pe prinşii voştri de război sub ochii voştri, zice Domnul”.
Duşmanii nu pot reduce la tăcere mărturia veşnică la nesfârşit. Ei L-au
răstignit pe Domnul pe lemn; I-au luat trupul şi l-au îngropat într-un
mormânt săpat în stâncă; şi au sigilat mormântul cu o piatră pe care au
rostogolit-o la gura lui. Cu siguranţă că acesta era sfârşitul lui
Hristos şi al cauzei Sale. Nu vă lăudaţi, preoţi şi farisei! Degeaba
păziţi piatra şi sigiliul! Atunci când a venit timpul potrivit,
Hristosul cel viu a ieşit afară. Legăturile morţii nu L-au putut reţine.
Ce deşarte erau visele lor! „Cel ce şade în ceruri râde, Domnul Îşi
bate joc de ei”. Preaiubiţilor, iată ocara care va fi luată de peste
adunarea solemnă: adevărul lui Dumnezeu va fi din nou proclamat cu glas
de trâmbiţă, Duhul lui Dumnezeu va trezi Biserica, şi convertiţii vor fi
adunaţi ca boabele de grâu. Ce mult se vor bucura cei credincioşi! Cei
care au purtat povara şi durerea se vor îmbrăca cu bucurie şi frumuseţe.
Atunci, cei răscumpăraţi de Domnul se vor întoarce cu cântări, şi o
bucurie veşnică va domni peste frunţile lor. Conflictul nu poate fi
amânat. Sfârşitul bătăliei este sigur şi limpede. Cred că aud chiar acum
strigătul: „Dumnezeul atotputernic domneşte”.
În al doilea rând, să ne gândim la ceva care străluceşte ca o stea în
întuneric. Al doilea verset al textului prezintă UN MOTIV GLORIOS DE
MÂNGÂIERE. Iată un text într-adevăr bogat. Pasajul acesta este ca o
mare, iar eu sunt ca un copil care face gropi în nisip, aşteptând să fie
umplute. Pe acest verset şaptesprezece s-ar putea baza o serie de
predici.
Marea noastră mângâiere în cele mai rele timpuri, este în Dumnezeu.
Chiar numele Dumnezeului nostru – „Domnul, Dumnezeul tău” – este un nume
plin de mângâiere. Acest cuvânt, „Domnul”, este într-adevăr IEHOVA, Cel
care există de la Sine, Cel neschimbător, Cel veşnic viu, care nu poate
fi schimbat sau mutat din scopurile Sale veşnice. Copiii ai lui
Dumnezeu, chiar dacă nu aveţi multe lucruri, aveţi un Dumnezeu cu care
vă puteţi lăuda. Dacă Îl ai pe Dumnezeu ai toate lucrurile, fiindcă
toate vin de la El; şi dacă ţi s ar lua totul, El ţi-ar putea da totul
înapoi prin voinţa Sa. El vorbeşte, şi se face; porunceşte, şi ia
fiinţă. Binecuvântat este omul care se încrede în Dumnezeul lui Iacov,
şi care nădăjduieşte în Iehova. În Domnul Iehova avem neprihănire şi
putere; să ne încredem pentru totdeauna în El. Lăsaţi vremurile să se
zbuciume; ele nu-L pot afecta pe Dumnezeul nostru. Lăsaţi necazurile să
se năpustească asupra noastră ca o furtună; nu ne vor îneca, fiindcă El
este apărătorul nostru.
Iehova, Dumnezeul Bisericii Sale, este şi Dumnezeul fiecărui membru
al ei, şi fiecare se poate bucura în El. Iehova este şi Dumnezeul tău,
şi nici o altă persoană din univers nu-ţi poate lua acest drept. O,
credinciosule, Domnul Dumnezeu este în întregime şi cu totul Dumnezeul
tău! Toată înţelepciunea Lui, toată prevederea, toată puterea şi
permanenţa Lui – toate sunt ale tale. Cât despre Biserica lui Dumnezeu,
chiar dacă s-ar afla în starea cea mai jalnică, ea este întemeiată şi
înzestrată – întemeiată prin hotărâre divină şi înzestrată cu toate
posesiunile unui Dumnezeu îndestulător. Porţile iadului nu o pot birui.
Să ne bucurăm de ceea ce avem. Aşa săraci cum suntem, avem bogăţii
infinite în Dumnezeu; slabi cum suntem, puterea noastră este nelimitată,
fiindcă Iehova cel Atotputernic este al nostru. „Dacă Dumnezeu este de
partea noastră, cine ne poate sta împotrivă?” Dacă Dumnezeu este al
nostru, ce am mai putea dori? Înălţaţi-vă inimile, voi toţi cei
îndureraţi, şi înveseliţi-vă. Dacă Dumnezeu este Dumnezeul vostru, aveţi
tot ce doriţi: îmbrăcaţi cu numele Său glorios, obţinem orice lucru de
care avem nevoie acum şi în veşnicie, pe pământ şi în ceruri. De aceea
vom înălţa steagul în numele lui Iehova, şi vom mărşălui spre câmpul de
luptă. El este Dumnezeul nostru prin voia, legământul şi jurământul Său;
şi astăzi este Dumnezeul nostru prin faptul că L-am ales şi ne-am unit
cu Isus Hristos, fiindcă am experimentat bunătatea Lui, şi duhul Său de
înfiere ne face să strigăm „Abba, adică Tată”.
Ca să întărim această mângâiere, vom observa în continuare că acest
Dumnezeu este în mijlocul nostru. El nu este departe, ca să-L căutăm cu
greu, dacă avem noroc să-L găsim. Dumnezeul nostru este „Iehova în
mijlocul nostru”. Din noaptea aceea strălucitoare în care S-a născut un
copil la Betleem şi ne-a fost dat un Fiu, ştim că Dumnezeu este
„Emanuel, Dumnezeu cu noi”. Dumnezeu este în natura noastră, foarte
aproape de noi. „Cuvântul S-a făcut trup, şi a locuit printre noi”. Deşi
prezenţa Sa fizică s-a dus, avem mereu alături de noi prezenţa Sa
spirituală; fiindcă a spus: „Iată, Eu sunt cu voi întotdeauna”. El umblă
printre sfeşnicele de aur. Avem şi prezenţa imediată a lui Dumnezeu
Duhul Sfânt. El este în mijlocul Bisericii ca s-o lumineze, s-o
convingă, s-o trezească, s-o înzestreze, s-o mângâie şi s-o îmbrace cu
putere spirituală. Domnul lucrează şi acum în mintea oamenilor, ca să
îndeplinească scopurile harului Său. Să ne gândim la acest lucru atunci
când pornim în slujire creştină; „Domnul oştirilor este cu noi”. Atunci
când aduni grupa de la Şcoala de Sabat, spune-I Domnului: „Dacă prezenţa
Ta nu este cu mine, nu vreau să merg mai departe”. Dacă Îl avem pe
Dumnezeu cu noi, putem suporta să fim părăsiţi de oameni. Ce minunate
sunt cuvintele acestea: „Unde se adună doi sau trei, în numele Meu, Eu
voi fi în mijlocul lor!” Cum să nu lupte armata, dacă Regele însuşi e în
rândurile ei! Să se ridice Dumnezeu, ca să împrăştie vrăjmaşii! Atunci
când El este cu noi, cei care Îl urăsc trebuie să fugă. Să ne dăm toată
silinţa să iubim, ca să nu îndurerăm Duhul lui Dumnezeu, preaiubiţilor,
este atâta mângâiere în faptul că avem în mijlocul nostru prezenţa lui
Dumnezeu încât, dacă am putea simţi puterea ei în acest moment, am intra
în odihnă, şi cerul nostru ar începe de pe pământ.
Să facem un pas mai departe, şi să observăm că putem găsi şi mai
multă mângâiere în faptul că Dumnezeu este în mijlocul nostru şi are
putere să ne mântuiască. „Domnul Dumnezeul tău este în mijlocul tău şi
este puternic. El va mântui”. Aceasta înseamnă: „Domnul Dumnezeu este în
mijlocul tău, ca un viteaz care poate ajuta”. Braţul Lui nu s-a
scurtat, El este încă „un Dumnezeu drept şi mântuitor”. El nu este doar
în stare să mântuiască; ci îşi va exercita această putere; „El va
mântui”. Să ne rugăm, deci, ca El să mântuiască; să mântuiască Biserica
de încropire şi erori mortale; să o scape de iubirea de lume şi
formalism; de pastori neconvertiţi şi membri lipsiţi de evlavie. Să ne
ridicăm ochii şi să privim puterea care este gata să ne mântuiască; şi
să ne rugăm ca Domnul să-i mântuiască şi pe cei neconvertiţi, cu miile
şi cu milioanele.
Oh, dacă am putea să fim martori la o mare trezire religioasă.
Aceasta este cea mai mare dorinţă a noastră. În felul acesta, duşmanii
ar primi o lovitură în faţă, şi le-am scoate dinţii. Dacă am vedea zeci
de mii de suflete mântuite pe loc prin harul suveran al lui Dumnezeu,
cât de mustraţi ar fi cei care leapădă credinţa! Oh, dacă am vedea
timpuri ca ale părinţilor noştri, când Whitefield şi ajutoarele sale au
început să predice Cuvântul dătător de viaţă! Atunci când s-a auzit o
voce plăcută şi limpede, şi toate păsările paradisului au început să
cânte împreună cu ea, vestind zorii unei zile glorioase. Dacă stăruim în
rugăciune, timpurile acelea ar trebui să vină: „Dumnezeu ne
binecuvântează, şi toate marginile pământului se tem de El”. Să nu
căutăm puterea retoricii, şi nici bogăţia; să căutăm puterea care
mântuieşte.
Acesta este lucrul după care tânjesc. O, dacă ar mântui Dumnezeu
sufletele! După ce sunt bătut la cap şi plictisit toată săptămâna de
oameni cu o gândire modernă, îmi spun: „O să mă duc unde văd cu ochii şi
o să predic Evanghelia lui Hristos, ca să câştig suflete”. O singură
privire spre Hristos cel răstignit este mai preţioasă decât toate
şicanele oamenilor care critică tot ce s-a scris. Convertiţii sunt
argumente la care nu se poate răspunde. „Ferice de omul”, spune psalmul,
„care îşi umple tolba de săgeţi cu ei; el nu se va face de râs când va
vorbi cu duşmanii săi la poartă”. Binecuvântat este omul care are mulţi
fii spirituali, născuţi din Dumnezeu în timpul lucrării sale;
convertiţii sunt apărarea lui. Privind omul care fusese vindecat şi
stătea acum alături de Petru şi Ioan, acuzatorii nu au mai putut spune
nimic. Dacă salvează suflete, Evanghelia îşi dovedeşte adevărul în cel
mai bun mod. Să nu ne mai pese de organizaţii, ci de convertiri. Dacă
sufletele sunt aduse în unire cu Hristos, să lăsăm alte uniri deoparte.
Putem merge mai departe, şi vom ajunge la mari adâncimi: priviţi cum
Se bucură Dumnezeu de poporul Său! „Se va bucura de tine cu mare
bucurie”. Gândiţi-vă la acest lucru! Iehova, Dumnezeul cel viu, este
descris privind asupra Bisericii Sale cu plăcere. El priveşte asupra
sufletelor răscumpărate prin sângele Fiului Său scump, trezite de Duhul
Său Sfânt, şi inima Lui este plină de bucurie. Chiar inima infinită a
lui Dumnezeu se umple de o bucurie extraordinară, văzându-i pe cei
aleşi. Plăcerea lui este în Biserica, Hefţiba Lui. Pot să înţeleg că un
pastor se bucură de un suflet pe care l-a adus la Hristos; pot să
înţeleg că cei credincioşi se bucură văzând că şi alţii au scăpat de
păcat şi iad; dar ce pot să spun despre Dumnezeul cel nespus de fericit
şi veşnic binecuvântat, care găseşte o bucurie nouă în sufletele
răscumpărate? Aceasta este altă minune măreaţă, un alt ciorchine al
lucrării harului divin! „Se va bucura de tine cu mare bucurie”. Oh, tu
tremuri pentru chivotul Domnului; dar Domnul nu tremură, Se bucură. Aşa
greşită cum este Biserica, Domnul se bucură de ea. În timp ce noi jelim,
fără să fim totuşi atât de îndureraţi ca cei fără speranţă, Dumnezeu nu
jeleşte, inima Lui este bucuroasă, şi se spune că se bucură cu mare
bucurie – o expresie categorică. Domnul găseşte plăcere în cei care se
tem de El, oricât de imperfecţi ar fi. El îi vede aşa cum vor fi, şi Se
bucură de ei, chiar dacă ei nu se pot bucura. Atunci când faţa ta este
scăldată în lacrimi, când ai ochii roşii şi inima grea de durere din
cauza păcatului, Tatăl din ceruri se bucură de tine. Fiul risipitor a
plâns la pieptul Tatălui, dar Tatăl s-a bucurat. Noi ne întrebăm, ne
îndoim, plângem şi tremurăm; şi în tot timpul acesta, Cel care cunoaşte
sfârşitul de la început ştie ce va ieşi din neliniştea prezentă, şi de
aceea se bucură. Să ne înălţăm în credinţă şi să împărtăşim bucuria lui
Dumnezeu. Nici un om să nu cedeze din cauza batjocurilor vrăjmaşilor.
Dimpotrivă, aleşii lui Dumnezeu să se întărească, şi să participe la
bucuria lui Dumnezeu, care nu se sfârşeşte niciodată, chiar atunci când
adunarea solemnă este împovărată de ocară. Să nu ne bucurăm în El atunci
când El, în nemărginita Sa bunătate, binevoieşte să Se bucure în noi?
Chiar dacă voi sunteţi disperaţi, El nu este; să ne întărim deci şi noi.
În continuare se spune: „Va tăcea în iubirea Lui”. Nu cunosc nici o
altă expresie din Scriptură mai bogată în înţelesuri. „Va tăcea în
iubirea Lui”, de parcă Dumnezeul nostru ar fi găsit mulţumire în poporul
Său. El a ajuns la liman: şi-a atins dorinţa. Isus vede rodul
sufletului Său atunci când poporul este câştigat pentru El; El a fost
botezat cu botezul Lui pentru Biserică, şi nu mai este restrâns, fiindcă
dorinţa I s-a îndeplinit. Domnul este mulţumit cu alegerea Lui veşnică,
mulţumit cu scopurile Lui iubitoare, mulţumit cu iubirea care vine din
veşnicie. El este mulţumit în Isus – mulţumit cu toate ţelurile
glorioase care sunt legate de scumpul Său Fiu, şi de cei care sunt în
El. El simte o mulţumire liniştită privind poporul ales în Hristos.
Acesta este un motiv bun de a fi şi noi mulţumiţi. Noi nu suntem aşa cum
am vrea; dar vom fi în viitor. Înaintăm încet; dar înaintăm în mod
sigur. Sfârşitul este asigurat de harul atotputernic. Este drept să fim
nemulţumiţi de noi înşine, dar neliniştea aceasta sfântă nu ar trebui să
ne afecteze liniştea desăvârşită în Hristos Isus. Dacă Domnul se
odihneşte în noi, de ce să nu ne odihnim şi noi în El? inima mea este
mângâiată, fiindcă văd în aceste cuvinte dragostea neschimbătoare,
permanentă, veşnică: „El va tăcea în iubirea Lui”. Iehova nu se schimbă.
Domnul nostru a murit pentru Biserica Sa, şi atâta timp cât va trăi Îşi
va aminti de iubirea Lui, şi de preţul pe care l-a plătit: „Cine ne va
despărţi de iubirea lui Dumnezeu care este în Hristos Isus, Domnul
nostru?” „El va tăcea în iubirea Lui”.
Dragostea lui Dumnezeu pentru noi este neschimbătoare: „Pacea lui
Dumnezeu, care întrece orice înţelegere” convieţuieşte alături de
iubirea Sa: El nu se îngrijorează, iubeşte în pace şi nu se schimbă
niciodată. Tăcerea lui Dumnezeu este un lucru minunat de contemplat:
cunoştinţa Lui infailibilă şi puterea infinită îl ridică deasupra
temerilor şi întrebărilor. El nu vede nici un motiv de alarmare în
privinţa celor răscumpăraţi, nici în privinţa cauzei adevărului şi
domniei neprihănirii. Cât despre Biserica Sa adevărată, El ştie că ea
este dreaptă, sau că o va face dreaptă. Ea este transformată după
imaginea lui Isus, şi El se odihneşte în siguranţa că imaginea aceasta
va fi în curând completă. El Îşi poate aduce la îndeplinire planurile în
modul şi la timpul Său. El poate să vadă recolta din momentul
însămânţării; de aceea „tace în iubirea Lui”. Aţi văzut mame spălându-şi
copiii; când îi spală pe faţă, copiii plâng, fiindcă nu le place să fie
curăţaţi. Împărtăşeşte mama durerea copilului? Plânge şi ea? Oh, nu! Ea
se bucură de copilul ei, şi tace în iubirea ei, ştiind că supărarea
trecătoare a micuţului va aduce rezultate bune. Adesea, durerile noastre
nu sunt mai adânci decât plânsetul unui copil căruia i-a intrat săpun
în ochi. În timp ce Biserica este spălată prin încercări şi persecuţii,
Dumnezeu tace în iubirea Lui. Eu şi cu tine ne frământăm, dar Dumnezeu
se odihneşte.
„El va tăcea în iubirea Lui”. Versiunea din limba engleză a acestui
text este: „El se va odihni în iubirea Lui”. Fericirea Lui în iubire
este atât de mare, încât nu o exprimă, ci păstrează o tăcere fericită.
Bucuria Lui este prea adâncă pentru cuvinte. Nici un limbaj nu poate
exprima bucuria lui Dumnezeu în iubirea Lui; de aceea, El nu foloseşte
cuvinte. Tăcerea este infinit de expresivă în acest caz. Un comentator a
spus cândva: „El este surd şi mut în iubirea Lui”, adică nu aude nici
una din acuzaţiile care se aduc celor aleşi, şi nu spune o vorbă de
critică împotriva lor. Amintiţi-vă de tăcerea lui Isus, şi explicaţi-vă
acest text.
Uneori, Domnul nu vorbeşte poporului Său: nu primim nici o vorbă de
încurajare de la El; suspinăm după o făgăduinţă, tânjim după o vizită a
iubirii Lui; dar dacă El tace, trebuie să ştim că tace în iubirea Lui.
Nu e tăcerea mâniei, ci a iubirii. Dragostea Lui nu s a schimbat, chiar
dacă nu ne mângâie.
Gândurile Lui sunt înalte, iubirea Lui e înţeleaptă
Rănile Lui ne aduc vindecare;
Şi chiar dacă nu zâmbeşte mereu, ne aşteaptă
Iubindu-ne până la capăt, cu răbdare...
Atunci când nu răspunde la rugăciunile noastre înfăptuind ceva, El le
ascultă în inima Lui. Refuzurile sunt o altă formă a iubirii care ne
ascultă rugăciunile. El ne iubeşte, şi uneori iubirea aceasta se arată
prin faptul că nu ne dă ceea ce cerem, şi acesta este un mod mai bun
decât cea mai dulce făgăduinţă auzită vreodată. Preţuiesc foarte mult
această propoziţie: „Va tăcea în iubirea Lui”.
Dumnezeule, eşti desăvârşit de mulţumit de Biserica Ta, fiindcă ştii
ce va deveni. Tu vezi cât de frumoasă va fi după ce o vei spăla şi o vei
îmbrăca cu haine frumoase. Iată, soarele coboară, şi noi muritorii ne
temem de întunericul nesfârşit; dar Tu, măreţule Dumnezeu, vezi
dimineaţa, şi ştii că în orele de întuneric va cădea roua, care va
împrospăta grădina Ta. Datoria noastră este să măsurăm orele, iar a Ta
să judeci veşnicia, de aceea vom corecta judecăţile noastre cu vederea
scurtă prin cunoştinţa Ta infinită, şi vom tăcea împreună cu Tine.
Ultimele cuvinte sunt, totuşi, cele mai remarcabile: „Nu va mai putea
de veselie pentru tine” (Versiunea KJV: „El se va bucura de tine cu
cântări”). Gândiţi-că măreţul Iehova nu mai poate de veselie! Puteţi să
vă imaginaţi? Este posibil să-ţi imaginezi dumnezeirea izbucnind în
cântec: Tatăl, Fiul şi Duhul Sfânt cântând bucuria celor răscumpăraţi?
Dumnezeu este atât de fericit în iubirea pe care o poartă poporului Său,
încât rupe tăcerea veşnică, iar soarele, luna şi stelele Îl ascultă
uimite pe Dumnezeu cântând un imn de bucurie. La orientali, un anumit
cântec este cântat de mire în timp ce îşi primeşte mireasa: el declară
că se bucură de ea şi de căsătoria care a sosit. Aici, prin pana
inspirată, Dumnezeul iubirii este înfăţişat ca fiind căsătorit cu
Biserica Sa, şi bucurându-se de ea ca un mire care îşi cântă cântecul.
Dacă Dumnezeu cântă, noi să nu cântăm? El nu a cântat când a creat
lumea. Nu, a privit-o şi a spus doar că era bună. Îngerii cântau, fiii
lui Dumnezeu strigau de bucurie; creaţiunea era minunată pentru ei, dar
pentru Dumnezeu, care ar fi putut crea mii de lumi prin simpla Lui
voinţă, nu era prea mult. Creaţiunea nu L a putut face să cânte; şi eu
nu ştiu dacă Providenţa a scos vreodată o notă de bucurie de la El,
fiindcă ar fi putut aranja cu uşurinţă o mie de împărăţii ale
providenţei. Dar răscumpărarea L-a costat foarte scump. S-a gândit din
veşnicie, şi a făcut un plan, cu înţelepciune infinită. Apoi Şi-a dat
unicul Fiu şi L-a lăsat să sufere durerea, ca să-i răscumpere pe cei
aleşi. Când totul s-a terminat, şi Domnul a văzut ce s-a întâmplat cu
mântuirea celor răscumpăraţi, atunci S-a bucurat în mod divin. Cât de
mare trebuie să fie bucuria care recompensează Ghetsemani-ul şi
Calvarul! Domnul Dumnezeu se bucură şi mai mult, gândindu-Se la poporul
Său răscumpărat. „Nu va mai putea de veselie pentru tine”. Tremur când
vorbesc despre asemenea teme, ca să nu spun un cuvânt care să dezonoreze
taina neasemuită; dar totuşi, ne bucurăm să observăm ceea ce s-a spus,
şi primim mângâiere. Să ne bucurăm împreună cu Domnul, fiindcă aceasta
va fi tăria noastră.
Închei cu câteva cuvinte despre PURTAREA CURAJOASĂ SUGERATĂ AICI. Să
nu ne plecăm sub povara noastră, ci să ne bucurăm în Domnul, marele
Purtător de poveri, asupra căruia lăsăm şi povara noastră. Iată ce se
spune: „În ziua aceea se va zice Ierusalimului: ‚Nu te teme de nimic!
Sioane, să nu-ţi slăbească mâinile!’”.
Sunt trei lucruri pe care trebuie să le facă poporul lui Dumnezeu.
Primul este să fie fericit. Citiţi versetul paisprezece: „Strigă de
bucurie, fiica Sionului! Strigă de veselie, Israele! Bucură te şi saltă
de veselie din toată inima ta, fiica Ierusalimului!” Orice om poate să
cânte dacă paharul lui e plin de binecuvântări; dar numai credinciosul
cântă atunci când are o cupă plină de amărăciune. Orice vrabie poate
ciripi la lumina zilei; dar numai privighetoarea poate cânta în
întuneric. Copii ai lui Dumnezeu, începeţi să cântaţi atunci când
duşmanii sunt gata să vă învingă, şi rândurile strânse ale vrăjmaşilor
par sigure de victorie. Biruinţa voastră va veni odată cu cântarea.
Diavolul este foarte încurcat când îi aude pe sfinţi cântând, în timp ce
el calcă peste ei. Nu-i poate opri; cu cât îi apasă mai mult, cu atât
se bucură mai mult. Să ne hotărâm să fim mai veseli atunci când vedem că
duşmanul visează să ne distrugă. Atunci când întâmpinăm mai multă
împotrivire, să ne bucurăm în Domnul; descurajarea să ne aducă mai multă
încredere. Ce splendid a fost curajul lui Alexandru, atunci când i s-a
spus că erau sute de mii de perşi. „Totuşi”, a spus el, „măcelarul nu se
teme de miliarde de oi”. „Ah!” a spus altul, „atunci când îşi vor
încorda arcurile, perşii vor întuneca soarele cu săgeţile lor”. „Vom
lupta mai bine la umbră”, a strigat eroul.
O prieteni, noi ştim în cine am crezut, şi suntem siguri de biruinţă!
Să nu ne gândim nici o secundă că este greu, chiar dacă duşmanii sunt
zece mii la un singur om; să ne dorim să fie un milion la unu, pentru ca
slava Domnului să fie mai mare, ştiind că biruinţa este sigură.
Atunci când lui Atanasius i s-a spus că toţi respingeau dumnezeirea
lui Hristos, el a spus: „Eu, Atanasius, împotriva lumii”: Atanasius
contra mundum a devenit o expresie proverbială. Este un lucru splendid
să fii singur în lupta Domnului. Să presupunem că mai avem şase oameni
cu noi. Şase oameni nu sunt mult ca putere, şi poate că vor cauza o
slăbiciune, trebuind să fie supravegheaţi. Dacă eşti singur, cu atât mai
bine: rămâne mai mult loc pentru Dumnezeu. Atunci când pleacă toţi
dezertorii, şi nu-ţi mai rămâne nici un prieten, fiecare colţ este
umplut de Dumnezeire „căci mare este Sfântul lui Israel în mijlocul
tău”.
Următoarea datorie este neînfricarea. „Nu te teme de nimic”. Cum,
deloc? Da, „nu te teme de nimic”. Dar poate că aş putea să tremur puţin?
Nu, „nu te teme de nimic”. Leagă strâns nodul de la gâtul necredinţei.
„Nu te teme de nimic”: nici azi, nici în altă zi a vieţii tale. Atunci
când vine teama, izgoneşte-o; nu o lăsa să intre. Dacă Dumnezeu se
odihneşte în iubirea Lui, şi dacă Dumnezeu cântă, ce legătură ai tu cu
teama? Nu ai văzut niciodată că pasagerii de la bordul unei corăbii sunt
încurajaţi de purtarea calmă a căpitanului, chiar dacă vremea e
îngrozitoare? Un suflet simplu spune prietenului său: „Sunt sigur că nu
avem de ce să ne temem, fiindcă l-am auzit pe căpitan fluierând”. Cu
siguranţă, dacă căpitanul este liniştit, şi el poartă toată răspunderea,
pasagerii pot să fie mai liniştiţi. Să terminăm cu văicărelile
fricoase. Odihniţi-vă în Domnul, şi aşteptaţi-L cu răbdare. „Iată,
Dumnezeul vostru, răzbunarea va veni, răsplătirea lui Dumnezeu; El
însuşi va veni, şi vă va mântui”.
În cele din urmă, să fim zeloşi: „Să nu-ţi slăbească mâinile”. Acum
este timpul să ne dublăm rugăciunile şi eforturile. Fiindcă duşmanii
sunt ocupaţi, să fim şi noi ocupaţi. Dacă ei cred că ne vor putea
învinge, să ne hotărâm să învingem noi falsitatea şi înşelările lor.
Cred că fiecare bărbat creştin ar trebui să răspundă la provocarea
adversarilor lui Hristos prin eforturi îndoite, dăruind mai mult din
averea sa lui Dumnezeu, trăind mai mult spre slava lui Dumnezeu, fiind
mai atent în ascultare, mai sincer în eforturi, mai stăruitor în
rugăciune. „Să nu-ţi slăbească mâinile” în nici o parte a serviciului
sfânt.
Editorial
Charles Spurgeon, 05 ianuarie 2010
Un mesaj pentru timpul prezent
- Despre sfârșitul felului de viață a lui Richard Baxter Dr. Bates, 12 iulie 2024
- Preeminența Evangheliei - Un capitol din cartea Hristosul preeminent Paul Washer, 06 aprilie 2024
- De ce S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu? Valentin Leonaș, 11 decembrie 2023
- Răscumpărarea mâinilor! Valentin Leonaș, 11 mai 2023
- Sarea fără puterea de a săra, lumina fără lumină Martyn Lloyd-Jones, 11 aprilie 2023
- Lăsați jocurile! Ocupați-vă de vițel! Valentin Leonaș, 22 noiembrie 2022
- Un capitol din cartea „Mărturia lui Howell Harris” Howell Harris, 05 martie 2022
- Fragment relevant pentru zilele noastre din cartea „Predici despre trezire” C.H. Spurgeon, 07 februarie 2022
- Fragment dintr-un comentariu asupra Cântarii cântărilor, carte care se află în lucru Autor necunoscut, 06 ianuarie 2022
- MLJ despre aroganța celor care susțin încetarea anumitor daruri ale Duhului Martyn Lloyd-Jones, 31 octombrie 2021
- Valoarea timpului și importanța răscumpărării acestuia Jonathan Edwards, 19 iulie 2021
- Despre răscumpărarea vremii John Wesley, 05 iulie 2021
- Odihna veșnică a sfinților Richard Baxter, 25 mai 2021
- Vindecarea miraculoasă - fragment din carte Henry Frost, 03 februarie 2021
- Johan Brentz Joel Beeke & Diana Kleyn, 05 ianuarie 2021
- Un adevărat slujitor al lui Dumnezeu Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 octombrie 2020
- Cum a folosit Dumnezeu o furtună Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 septembrie 2020
- Încredere George C. Neumark, 1621-1681, 22 august 2020
- Însetez, oh Miel rănit al lui Dumnezeu Atribuită lui John Wesley, 25 iulie 2020
- Răscumpărarea omului Ivan Plett, 24 iunie 2020
- Nenorocirea omului și puterea lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 11 iunie 2020
- Pocăința: singurul răspuns potrivit! Valentin Leonaș, 27 aprilie 2020
- Dragostea de sine William Faber, 20 aprilie 2020
- Gândurile și roadele lor C.H. Spurgeon, 13 aprilie 2020
- Din lac în puț Valentin Leonaș, 02 aprilie 2020
- Supunere Jeanne Marie de la Motte-Guyon, 30 martie 2020
- Ademenit în pustiu Gerhard Tersteegen, 26 martie 2020
- Poporul lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 22 martie 2020
- Dacă Dumnezeu este pentru noi... Martyn Lloyd Jones, 17 martie 2020
- John Sung - Mesagerul trezirii de la Dumnezeu pentru Biserica din China Peter Chung, unul din convertiții dr-lui Sung, 12 februarie 2020
- John Sung - Epilog Leslie Lyall, 24 ianuarie 2020
- Cum să înfrunți atacurile lui Satan John Newton, 09 decembrie 2019
- Armele firii versus armele duhovnicești - mărturisire Valentin Leonaș, 02 decembrie 2019
- Cauzele, natura și semnele declinului în har John Newton, 19 octombrie 2019
- Nu vă irosiți timpul și banii cu N.T. Wright! Valentin Leonaș, 18 octombrie 2019
- Călăuzirea divină John Newton, 01 octombrie 2019
- Semnele unei chemări în lucrare John Newton, 19 septembrie 2019
- Întrebuințarea bună a Legii John Newton, 09 septembrie 2019
- Cusururi în caracterul creștin John Newton, 01 septembrie 2019
- Rugați pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui! Valentin Leonaș, 12 august 2019
- Concluzie (ultimul capitol din cartea Baza unitații creștine) Martyn Lloyd-Jones, 23 aprilie 2019
- Împărăția lui Dumnezeu aici și acum? Valentin Leonaș, 22 martie 2019
- Trei feluri de învățători Valentin Leonaș, 11 martie 2019
- Fragment din cartea „Închinarea în familie” Donald S. Whitney, 29 ianuarie 2019
- În pragul dintre ani Valentin Leonaș, 31 decembrie 2018
- Introducere - Acest foarte neînsemnat frate al Meu, Dani Valentin Leonaș, 12 decembrie 2018
- Ana și Penina Valentin Leonaș, 26 noiembrie 2018
- Vai ce păcat îngrozitor! Valentin Leonaș, 21 noiembrie 2018
- În nimeni decât în Tine Valentin Leonaș, 08 noiembrie 2018
- Botezul cu Duhul Sfânt Martyn Lloyd Jones, 19 octombrie 2018
- Prietenul Mirelui Martyn Lloyd-Jones, 15 aprilie 2018
- Acesta este Regele meu! S.M. Lockridge, 07 aprilie 2018
- Unul din planurile lui Satan de a-i tine pe sfinti intr-o stare mizerabila Thomas Brooks, 19 februarie 2018
- Isus - Omul muncitor Samuel L. Brengle, 03 ianuarie 2018
- Despre duhul de invidie Jonathan Edwards, 10 iulie 2017
- Mesajul Evangheliei Valentin Leonaș, 01 februarie 2017
- Credință mântuitoare sau altfel de credință? Valentin Leonaș, 17 ianuarie 2017
- Desțeleniți-vă un ogor nou! Valentin Leonaș, 04 octombrie 2016
- În dezacord Valentin Leonas, 20 mai 2016
- Relația creștinului cu Legea Martyn Lloyd Jones, 07 aprilie 2016
- Torța Mărturiei - O altfel de Istorie a bisericii John Kennedy, 19 februarie 2016
- Se caută Profeți William Fetler, 02 februarie 2016
- Fragment din cartea autobiografică "Har din abundență pentru căpetenia păcătoșilor" John Bunyan, 07 ianuarie 2016
- Problema evanghelizării (capitolul 6 din cartea ''Predici de actualitate pentru crestini'') Martyn Lloyd Jones, 27 august 2015
- Păziţi-vă de spiritul romantic în religie A.W. Tozer, 06 mai 2015
- Declinul lecturilor bune A.W. Tozer, 01 martie 2015
- Tragedia risipei A.W. Tozer, 08 februarie 2015
- Meditaţie de Anul Nou A.W. Tozer, 31 decembrie 2014
- Frumuseţe de Crăciun A.W. Tozer, 16 decembrie 2014
- Un creştin nu-şi poate permite să învinovăţească A.W. Tozer, 20 noiembrie 2014
- Păziţi-vă de infatuare A.W. Tozer, 02 noiembrie 2014
- Vânturile de toamnă A.W. Tozer, 28 septembrie 2014
- Despre reproducerea şoarecilor bălţaţi (din "Omul, sălaşul lui Dumnezeu") A.W. Tozer, 20 august 2014
- Ţi-e frică să judeci? Lowell Brueckner, 14 iulie 2014
- Câștigurile crucii (capitolul 12 din Calea Crucii) Gregory Mantle, 17 iunie 2014
- Păcatul care pleacă ultimul A.W. Tozer, 16 aprilie 2014
- Dumnezeu trebuie să fie iubit pentru ceea ce este El Însuşi A.W. Tozer, 19 martie 2014
- Oh, Doamne, întoarce-ne din nou la Tine! A.W. Tozer, 19 februarie 2014
- Sfinţenia înainte de potop; sau umbli tu cu Dumnezeu? Samuel L. Brengle, 22 ianuarie 2014
- "Eu sunt Acela" (din cartea "Apa vie") Martyn Lloyd Jones, 21 decembrie 2013
- O rugăciune Francois de Fenelon, 29 noiembrie 2013
- Recunoscător? Da, dar cui? (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 22 septembrie 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 19 august 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 august 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea IV (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 12 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea III (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 29 iunie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 18 iunie 2013
- Dovada exterioară a harului interior (capitolul 4 din cartea "Acei metodişti uimitori") A.W. Tozer, 22 mai 2013
- Cum să fii umplut cu Duhul Sfânt (capitolul 3 din broşura "Cum să fii umplut cu Duhul") A.W. Tozer, 01 mai 2013
- Nevoia de reformă A.W. Tozer, 14 aprilie 2013
- Pentru cercetare J. Gregory Mantle, 07 aprilie 2013
- O descurajare şi o încurajare Valentin Leonaş, 24 martie 2013
- Niciun păcat nu este privat (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 martie 2013
- Sfaturi legate de lectură Richard Baxter, 19 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea V (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea IV (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea III (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 01 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea II (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 26 ianuarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea I (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 20 ianuarie 2013
- Intrând într-un an nou (Capitol din cartea Apa vie) Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2013
- Ce a stabilit naşterea lui Hristos? (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 18 decembrie 2012
- Formarea unui om (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 10 decembrie 2012
- Orientaţi spre ambele direcţii (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 13 noiembrie 2012
- Gunoaie doctrinare despre Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt (din cartea Trezirea, cap.4) Martyn Lloyd Jones, 04 noiembrie 2012
- Substitute ale uceniciei (Un editorial din Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 11 octombrie 2012
- Ridicarea pânzelor (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 28 august 2012
- Mântuirea umblă pe pământ (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 09 august 2012
- TÂNĂRULUI EARLSTON Samuel Rutherford, 16 iulie 2012
- Mărturie Samuel L. Brengle, 04 iulie 2012
- Biruinţa asupra mâniei prin puterea Duhului Sfânt (din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 23 iunie 2012
- Pregătirea locuinţei Lui (Un capitol din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 12 iunie 2012
- Cum să citeşti biografie creştină Martyn Lloyd Jones, 04 iunie 2012
- Datoria de a ne opune A.W. Tozer, 13 mai 2012
- Puterea cere separare A.W. Tozer, 02 mai 2012
- Obligaţia noastră creştină de a ne păsa A.W. Tozer, 25 aprilie 2012
- Despre căutarea darurilor spirituale (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 17 aprilie 2012
- Fără botezul cu Duhul Sfânt nimeni nu este suficient de pregătit pentru a predica (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 12 aprilie 2012
- Integrare sau repudiere? (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 05 aprilie 2012
- Avem nevoie să fim eliberaţi de teama firească (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 25 martie 2012
- Sfinţenia personală este primordială (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 10 martie 2012
- Serviciul creştin de înmormântare are nevoie de reformă (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 28 februarie 2012
- Strigătul misionar! Valentin Leonaş, 25 februarie 2012
- Maranata! Valentin Leonaş, 18 februarie 2012
- Despre cruce şi purtarea ei Valentin Leonaş, 12 februarie 2012
- Lipsa emoţiilor în religie - motiv de smerire (fragment din cartea Emoţiile religioase) Jonathan Edwards, 29 ianuarie 2012
- Formula pentru succesul spiritual (Un capitol din cartea Succesul şi creştinul) A.W. Tozer, 16 ianuarie 2012
- Secretul biruinţei (Un capitol din carte Succesul si crestinul) A.W. Tozer, 27 decembrie 2011
- Hristos şi Biserica Lui vor birui (Fragment din cartea Trestia frântă) Richard Sibbes, 09 decembrie 2011
- Către cititor (Prefaţa cărţii Trestia frântă) Richard Sibbes, 22 noiembrie 2011
- Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern) A.W. Tozer, 08 noiembrie 2011
- Arta adevăratei închinări (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 21 octombrie 2011
- Bogăţiile noastre nerevendicate (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 05 octombrie 2011
- Slujind în stare de urgenţă (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 22 septembrie 2011
- Slujba nopţii (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 08 septembrie 2011
- Importanţa examinării de sine (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 august 2011
- Caracteristicile omului spiritual (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 02 august 2011
- Pedeapsa şi purtarea crucii nu sunt acelaşi lucru (Din cartea Creştinul acela incredibil) A. W. Tozer, 29 iulie 2011
- De ce este dat Duhul Sfânt? (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 iulie 2011
- Tragedie în biserici - lipsa iluminării Valentin Leonaş, 27 iunie 2011
- Sfântul trebuie să umble singur (Din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 31 mai 2011
- Trei răni care dovedesc credincioşia A.W. Tozer, 09 mai 2011
- Vechea şi noua cruce (Din cartea Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 21 aprilie 2011
- O rugăciune care trebuie înălţată zilnic din adâncul inimii Un purtător al crucii, 12 aprilie 2011
- Cauzele şi caracteristicile unei organizaţii Lowell Brueckner, 07 aprilie 2011
- Valoarea meditaţiei în citire Thomas Brooks, 28 martie 2011
- Cum să progresăm din punct de vedere spiritual? - din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 11 martie 2011
- Bucuria va veni la vremea ei A.W. Tozer, 01 martie 2011
- Pericolul şi beneficiul citirii unei cărţi bune A.W. Tozer, 17 februarie 2011
- Sunt rugăciunile tale plăcute lui Dumnezeu A.W. Tozer, 02 februarie 2011
- Sfinţind banalul A.W. Tozer, 16 ianuarie 2011
- Mutarea averii A.W. Tozer, 09 ianuarie 2011
- Lucrare şi închinare A.W. Tozer, 01 ianuarie 2011
- Puterile care ne modelează - din cartea "Născut după miezul nopţii" A.W. Tozer, 19 decembrie 2010
- Privind ţintă la Isus - O carte pentru cei flămânzi şi însetaţi după Isus Hristos , 09 decembrie 2010
- Ce este de făcut în privinţa diavolului? A.W. Tozer, 03 decembrie 2010
- Dumnezeu va fi totul în toate (aplicaţie) Isaac Ambrose, 06 noiembrie 2010
- Adevărata mortificare Isaac Ambrose, 17 octombrie 2010
- Domnul Isus trecând pârâul Chedron - aplicaţie Isaac Ambrose, 10 octombrie 2010
- Două minuni înfăptuite de Isus Hristos Isaac Ambrose, 26 septembrie 2010
- Trebuie să mergem la biserică? Valentin Leonaş, 11 septembrie 2010
- Mişcat sau transformat? Valentin Leonaş, 12 august 2010
- Eu sunt Domnul Dumnezeul tau Isaac Ambrose, 07 august 2010
- Motive care să ne încurajeze să privim la Isus Isaac Ambrose, 28 iulie 2010
- Despre citirea cărţilor Lowell Brueckner, 11 iulie 2010
- Păcatul de omitere Lowell Brueckner, 21 iunie 2010
- Caracterul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 13 mai 2010
- Monolog al unui suflet convins de păcat Joseph Alleine, 25 aprilie 2010
- O întâlnire proaspătă cu Dumnezeu Vance Havner, 29 martie 2010
- Umplut cu Duhul Gregory Mantle, 21 martie 2010
- Căsătoria cu altul Gregory Mantle, 15 februarie 2010
- Un mesaj pentru timpul prezent
- Meditaţie asupra naşterii lui Isus Hristos Isaac Ambrose, 03 decembrie 2009
- Caracteristicile unei vieţi controlate de Duhul Sfânt Lowell Brueckner, 15 noiembrie 2009
- O scrisoare către un suflet pe care el nu l-a văzut niciodată, însă a cărui caz i-a fost expus de un prieten Robert Murray M'Cheyne, 08 noiembrie 2009
- Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa (o predică din cartea lui M'Cheyne) Robert Murray M'Cheyne, 18 octombrie 2009
- Mândria spirituală (fragment din cartea lui Edwards, în curs de pregătire) Jonathan Edwards, 06 septembrie 2009
- Alţii au voie, tu nu G.D. Watson, 17 august 2009
- Vântul suflă în estul Texasului Mark Tomlinson, 04 august 2009
- În arena credinţei Erich Sauer, 13 iulie 2009
- O pasăre legată cu o sfoară Charles Spurgeon, 23 iunie 2009
- Rugaciune Sfântul Augustin (354-430), 12 iunie 2009
- Duhul Focului (Drumul spre Rusalii) Samuel Chadwick, 16 mai 2009
- Afară din tabără Ovidiu Miron, 27 aprilie 2009
- Provocarea Rusaliilor Samuel Chadwick, 05 aprilie 2009
- Dumnezeu intervenind Martyn Lloyd Jones, 13 martie 2009
- Părinţi creştini consacraţi Andrew Murray, 21 februarie 2009
- Marele zeu Amuzament A.W.Tozer, 14 februarie 2009
- Izvorul adevăratei bucurii Valentin Leonas, 27 ianuarie 2009
- ...şi noi tot nu suntem mântuiţi! Ovidiu Miron, 06 ianuarie 2009
- Rugaciune II Anomin, preluat din Valley of Vision, 30 noiembrie 2008
- Cum primeşti pierderile vieţii Dave Brueckner, 12 noiembrie 2008
- Pocăinţa ... la control Daniel Grigoriciuc, 17 septembrie 2008
- Fragment din cartea "Oameni care s-au întâlnit cu Dumnezeu" A.W.Tozer, 27 august 2008
- Rugăciune anonim, 18 august 2008
- Isus este biruitor! A.W. Tozer, 23 iulie 2008
- Trebuie să spunem Amin Lowell Brueckner, 11 iulie 2008
- O scrisoare William B. Burns, 25 iunie 2008
- Dumnezeu l-a auzit pe Ilie pentru ca Ilie L-a auzit pe Dumnezeu A.W.Tozer, 09 iunie 2008
- Hristos Se arată John Fletcher, 27 mai 2008
- Făgăduinţa Împăratului Frances Ridley Havergal, 28 aprilie 2008
- O jertfă vie Thomas Cook, 31 martie 2008
- Mărturia lui Thomas Cook Thomas Cook, 19 martie 2008
- 50 de motive pentru care Isus a venit să moară John Piper, 25 februarie 2008
- Tragedie în Biserică - lipsa darurilor A.W.Tozer, 28 ianuarie 2008
- Putere de sus John Greenfield, 01 ianuarie 2008
- Scopurile Întrupării (Partea a IV-a - Pentru a pregăti a doua venire) G. Campbell Morgan, 22 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a III-a - Pentru a nimici lucrările diavolului) G. Campbell Morgan, 21 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a II-a - Ca să ia păcatele) G. Campbell Morgan, 19 decembrie 2007
- Scopurile Întrupării (Partea I - Pentru a-L revela pe Tatăl) G.Campbell Morgan, 17 decembrie 2007
- Rugăciune I Anonim, preluat din cartea Valley of Vision, 30 noiembrie 2007
- Pogoară-Te, Doamne! Roger Ellsworth, 30 octombrie 2007
- Calea lui Dumnezeu, nu a noastra Martyn Lloyd Jones, 15 octombrie 2007
- Lipsa de curaj duce la conformitate Lowell Brueckner, 30 august 2007
- Flămând după Dumnezeu John Piper, 07 august 2007
- Căutare după goliciune Paul Washer, 13 iulie 2007
- Cum să ne rugăm pentru a primi ceea ce cerem? R.A. Torrey, 13 aprilie 2007
- EL SI NUMAI EL Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2007
- Decembrie Valentin Leonas, 01 decembrie 2006
- ,,Nu vă mai încredeţi dar în om!!" Paul Washer, 16 noiembrie 2006
- VAZÂND LUCRURILE DIN PERSPECTIVA LUI DUMNEZEU Lowell Brueckner, 09 octombrie 2006
- Circumstanţele în care Domnul ne-a pus pe inimă să începem această lucrare Valentin Leonaş, 03 octombrie 2005