Toate indicaţiile în Scriptură ne arată clar că relatarea despre
Nicodim care-L caută pe Domnul nostru Isus Hristos înainte de moartea şi
învierea Sa este de o mare importanţă pe tărâmul credinţei creştine.
Dintre toate miliardele de oameni care au trăit în lume; dintre
toate milioanele de evrei care trăiau în lume; şi dintre zecile de mii
de oameni care urmau tradiţia Fariseilor, Duhul Sfânt a găsit nimerit să
lase un fascicul de lumină pătrunzător să vină peste un singur om –
Nicodim, Fariseu în Israel.
Am ajuns să înţelegem că Duhul Sfânt este extrem de econom în
folosirea cuvintelor în revelaţia divină. Prin Ioan, Duhul Sfânt a
dedicat un total de douăzeci şi unu de versete pentru a istorisi vizita
lui Nicodim la Isus; aflăm ce I-a spus el lui Hristos şi ce i-a spus
Hristos lui.
Lucrul acesta, fără nicio altă consideraţie, ne face să credem că
aceasta este o istorisire de mare importanţă. Dacă nu ar fi fost
importantă, Dumnezeu nu ar fi lăsat-o consemnată.
De aceea, vrem să ne apropiem cu respect, cu reverenţă şi cu o minte scrutătoare.
Să ne gândim la acest om, Nicodim, în contextul zilelor lui şi al
vremii în care trăia. Era un Fariseu. Era un membru al celei mai
stricte secte din viaţa religioasă a lui Israel. Era fundamentalist prin
excelenţă, urmând iudaismul în intepretările cele mai stricte şi mai
înguste ale literei Legii.
De asemenea, ni se face cunoscut faptul că Nicodim era un
conducător în Israel, unul dintre cei şaptezeci de membri ai
influentului Sinedriu, un tribunal nu chiar echivalent cu Curtea noastră
Supremă, dar foarte asemănător, având autoritate atât executivă, cât şi
juridică.
Membrii Sinedriului erau din familiile „privilegiate” ale lui
Israel. Marele Preot era preşedintele. Marii preoţi anteriori care mai
trăiau încă erau şi ei membri. Câţiva bătrâni şi funcţionari juridici
erau membri, alături de cărturari influenţi din acea perioadă. Este
interesant, de asemenea, că membrii Sinedriului puteau fi ori Farisei,
ori Saduchei, lucru care corespunde într-un sens cu faptul că, astăzi,
judecătorii de la Curtea Supremă pot fi ori republicani, ori democraţi.
Relatarea Bibliei ne spune clar că numai unul dintre cei
şaptezeci de membri ai Sinedriului din acea vreme s-a deranjat să-I ia
un interviu lui Isus din Nazaret, şi acesta era Nicodim. El a trecut
peste acea mare prăpastie care îi separa pe atunci.
Ne spune aceasta ceva cu privire la esenţa credinţei?
Nicodim a venit la Isus noaptea, evident, din prudenţă. Sigur că
ştia ceva despre ce l-ar fi putut costa interesul real manifestat pentru
Persoana sau lucrarea acestui Isus din Nazaret.
Ştia că ucenicii lui Isus abandonaseră tot, lăsaseră totul în
urmă. Credinţa lor în cauza Lui a adus cu sine un preţ pentru fiecare
dintre ei.
În ziua de azi, există o tendinţă a promotorilor creştini
entuziaşti să susţină că esenţa credinţei este aceasta: „Vino la Isus –
nu te va costa nimic! Preţul a fost plătit în întregime – nu te va costa
nimic!”
Fraţilor, aceasta este o jumătate de adevăr periculoasă. Întotdeauna este un preţ când vine vorba de mântuire şi de ucenicie.
Dar unii vor spune: „Nu asta învaţă misionarii peste tot în lume?
Nu spun ei: «Veniţi! Totul este fără plată. Isus a plătit tot»?”
Harul lui Dumnezeu este fără plată, nu poate fi îndoială în
privinţa asta. Niciun om din toată lumea aceasta nu poate să facă o
plată umană pentru a primi mântuirea sau iertarea păcatelor. Cunosc însă
misionarii destul de bine să ştiu că ei nu s-ar duce niciodată la
oamenii de oriunde din lume ca să-i înveţe doar: „Nu trebuie să faci
nimic. Credinţa ta în Isus Hristos nu te va costa nimic.”
Tot primesc o revistă în cutia poştală – cineva mi-o trimite într
un ambalaj simplu fără adresa expeditorului. Dacă cineva dintre voi
ştie cine mi-o trimite, puteţi să-i spuneţi să se oprească.
Omul care editează această revistă predică şi la radio, iar
filosofia pe care o răspândeşte este aceasta: „Toţi oamenii din lumea
asta au credinţă. Tot ceea ce trebuie să faceţi este să vă îndreptaţi
credinţa în direcţia corectă. Îndreptaţi-o spre Hristos şi totul va fi
în regulă!”
Iată într-adevăr o înţelegere greşită cu privire la ceea ce spune
Biblia despre om, despre Dumnezeu şi despre credinţă. Este o înţelegere
greşită cultivată de diavolul însuşi.
Apostolul Pavel le-a spus clar şi răspicat credincioşilor că „nu toţi au credinţă”.
De fapt, credinţa este o plantă rară. Credinţa nu este o plantă
care creşte peste tot pe marginea drumului. Nu este o plantă comună pe
care o au toţi.
Credinţa este o plantă rară şi minunată care trăieşte şi creşte numai în sufletul pocăit.
Învăţătura că toţi au credinţă şi că tot ce avem de făcut este să
o folosim, este pur şi simplu o formă de umanism ascunsă sub masca
creştinismului. Vă avertizez că orice credinţă care aparţine tuturor
este o credinţă umanistă, şi nu este credinţa care mântuieşte. Nu este
acea credinţă pe care o dăruieşte Dumnezeu unei inimi frânte.
Cred că trebuie să ne fie clar că Nicodim, un conducător în
Israel, ştia ce avea să îl coste discuţia cu Isus despre chestiuni
legate de credinţă, de planul lui Dumnezeu şi de viaţa veşnică. El căuta
o cale.
Vă voi împărtăşi aici câteva cercetări şi speculaţii pe care
învăţaţii şi scriitorii ni le-au oferit cu privire la anii istorici de
după moartea şi învierea lui Hristos.
Trebuie să înţelegeţi că fiecare dintre aceste speculaţii
istorice este urmată de câte un semn de întrebare; totuşi, ar trebui să
ştim ceea ce sugerează învăţaţii.
Unii învăţaţi cred că acest Nicodim era Nicodim Ben Gorian, un
frate al istoricului evreu renumit, Flavius Josephus. Despre acest
Nicodim se spune că era unul dintre cei mai bogaţi trei oameni din
Ierusalim, la acea vreme.
Fie că este istorie, fie legendă, istorisirea care s-a transmis
de-a lungul secolelor ne spune că fiica lui Nicodim Ben Gorian a ajuns
să strângă porumbul şi grâul de pe străzile Ierusalimului, care cădea
din sacii cu hrană de la gâtul cailor ce treceau pe drum. Aduna ce
putea, ca să aibă ce să coacă şi să mănânce.
De ce fiica unuia dintre cei mai bogaţi oameni din Ierusalim a ajuns să fie aşa de flămândă?
Istoricii sugerează cel puţin că, atunci când Nicodim a
împărtăşit soarta cu Isus, Hristosul, a fost deposedat de tot ce avea de
către cei din conducerea societăţii. Averea lui a fost confiscată, iar
el a fost alungat ca şi cum ar fi fost lepădătura pământului.
E destul de clar că Nicodim a venit la Isus noaptea – şi acest
lucru a rezultat într-o grămadă de acuzaţii aduse la adresa lui de-a
lungul secolelor. Dar el a venit căutând o cale. A venit cercetând. A
venit cu întrebări. Din poziţia temporală favorabilă în care suntem,
credem că el era sensibil din punct de vedere spiritual şi că era în
căutare de răspunsuri cu privire la lucrurile lui Dumnezeu pe care nu le
cunoştea.
Îngăduiţi-mi să vă spun ce îmi sugerează mie venirea lui la Isus.
Îmi spune că sufletul omului este conceput într-un chip prea minunat,
este născut prea nobil şi este în sine un univers prea măreţ şi
misterios, care nu poate fi mulţumit vreodată cu altceva mai puţin decât
cu Isus Hristos, Fiul etern al lui Dumnezeu.
Venirea lui la Isus sugerează faptul că numai Isus Hristos este
de ajuns; doar în Isus Hristos sunt răspunsuri adecvate la întrebările
pe care oamenii le-au pus mereu cu privire la Dumnezeu, la veşnicie, la
viaţă, iertare şi binecuvântare.
Pot să-mi asum răspunderea şi să vă asigur fără nicio ruşine că
nu contează cine eşti, vei afla fie acum, fie mai târziu în viaţa ta,
fie la moarte, fie în lumea ce va veni, că doar Isus Hristos este de
ajuns.
Acum, din câte ştim noi, dintre toţi cei şaptezeci de conducători
din Sinedriul de atunci despre care vorbim, doar unul a trecut de
partea cealaltă şi a venit la Isus să-I pună întrebări cu privire la
viaţa veşnică şi la Împărăţia lui Dumnezeu.
De ce a fost Nicodim acela? El era despărţit de Isus Hristos de
aceeaşi mare prăpastie a tradiţiei şi a obiceiurilor religioase care Îl
despărţea pe Isus de toţi ceilalţi şaizeci şi nouă de conducători din
Israel.
Nicodim era într-o poziţie înaltă de conducere, iar Isus era un simplu tâmplar care devenise învăţător.
Prin însăşi natura lor, cei din Sinedriu erau specializaţi în
bigotismul religios, în timp ce Isus, cu siguranţă, era orice altceva
dar nu un bigot îngust. Filosofia religioasă a lui Isus era la fel de
vastă ca Palestina, şi la asta puteţi să adaugaţi şi ţinuturile
mediteraneene.
Pe lângă mândria poziţiei înalte, Nicodim moştenise probabil şi
prejudecata aspră pe care orice membru iudeu educat al Sinedriului ar fi
simţit-o faţă de tâmplarii de jos şi faţă de pescarii neînvăţaţi.
De ce ar căuta Nicodim cu bună ştiinţă să treacă peste această prăpastie?
Ce putere misterioasă a putut să pună stăpânire pe mintea şi conştiinţa omului Nicodim, dar nu şi pe ceilalţi şaizeci şi nouă?
E posibil să fi fost din cauza faptului că, în calitate de om,
era pur şi simplu mai sensibil la glasul lui Dumnezeu şi la strădaniile
lăuntrice ale lui Dumnezeu în fiinţa lui?
M-aţi auzit vorbind destul de des despre harul anterior al lui
Dumnezeu – acea lucrare tainică, misterioasă a lui Dumnezeu săvârşită în
sufletele oamenilor, care îi întoarce spre El Însuşi, îi influenţează
înspre El şi-i atrage ca un magnet la El.
Cu siguranţă este adevărat că dacă nu ar fi fost lucrarea
anterioară pe care Dumnezeu o face înlăuntrul inimilor bărbaţilor şi
femeilor, nu ar fi putut avea loc niciodată convertirea. Aşadar mă
întreb dacă omul acesta, Nicodim, era pur şi simplu mai sensibil la
această acţiune a lui Dumnezeu decât ceilalţi şaizeci şi nouă.
Oh, credeţi cumva că Dumnezeu l-a ales pe Nicodim, l-a selectat doar pe el, şi i-a lăsat pe ceilalţi şaizeci şi nouă să plece?
Nimeni, nici într-o mie de ani de răsfoire prin marea Biblie
familială, nu m-ar putea face vreodată să cred că Dumnezeu a fost
părtinitor în vreun fel. Inima lui Dumnezeu care tânjea după Nicodim
tânjea şi după ceilalţi oameni din Sinedriu.
Dar numai Nicodim a venit – şi eu cred că a venit fiindcă era mai sensibil la glasul lui Dumnezeu şi la Duhul lui Dumnezeu.
Noi avem aceleaşi condiţii în bisericile de astăzi. Vorbesc
despre unii dintre voi care aţi crescut în cămine creştine. Aţi crescut
în şcoala duminicală. Ţi-ai scos primul dinte de lapte ascunzându-te
după cartea de cântări când mama nu te urmărea.
Totuşi, până în ziua de azi, nu te-ai împăcat cu Dumnezeu. Unii
dintre voi v-aţi predat pe jumătate, dar nu aţi putut niciodată să vă
desfătaţi în Domnul. Motivul este că vă lipseşte sensibilitatea faţă de
glasul lui Dumnezeu şi că prea puţin vă pasă de voia lui Dumnezeu. Dacă
glasul şi preocuparea Duhului lui Dumnezeu nu mişcă ceva în duhul tău în
fiecare zi, nu vei fi un creştin cine-ştie-ce – asta în cazul în care
măcar eşti creştin.
Cred că Nicodim avea o sensibilitate în duhul lui care-l
determina să facă ceva, să acţioneze şi să pună întrebări. Cred că
trebuie să fi fost mai receptiv la impulsurile spirituale decât ceilalţi
lideri dintre evreii de atunci.
Gândiţi-vă la acest om: cu toate că era un Fariseu strict, un
membru al Sinedriului, blestemat, am putea spune, cu mândria poziţiei
înalte, cu prejudecată religioasă şi cu bigotism, el tot a dat dovadă de
receptivitate la imupulsurile spirituale.
Fraţilor, nu mă deranjează să vă spun că eu vreau să păstrez
acest fel de receptivitate spirituală vie înlăuntrul sufletului meu!
Aş vrea mai degrabă să îmi pierd un picior şi să şchiopătez tot
restul vieţii decât să îmi pierd sensibilitatea faţă de Dumnezeu, faţă
de glasul Lui şi faţă de lucrurile spirituale. Oh, vreau să păstrez
lucrul acesta în mine, în sufletul meu!
Mai cred ceva despre acest Nicodim: el trebuie să fi avut o umilinţă de bază pe care ceilalţi nu o aveau.
Vă avertizez că sunt mulţi oameni printre noi care nu se vor
împăca niciodată cu Dumnezeu, iar motivul este că pur şi simplu nu vor
să se smerească, niciodată!
Unii nu se pot smeri suficient nici măcar să meargă la biserică,
unde predicarea este simplă şi Evanghelia este îngustă. Noi, cei de aici
– din această biserică – ştim lucrurile acestea. Avem o reputaţie bună:
ne plătim facturile la timp, ajutăm oamenii care sunt în nevoie şi nu
mulţi din această biserică ajung la închisoare.
Dar în ciuda acestui lucru, mulţi din afară cred că noi suntem
excentrici, puţin deplasaţi, prea dogmatici când vine vorba de lucrurile
lui Dumnezeu. Ştiţi, e nevoie de o oarecare umilinţă ca să-ţi uneşti
soarta de oameni care sunt suficient de serioşi în privinţa
priorităţilor spirituale, încât să îi determine pe cei din afară să aibă
sentimentul că avem nevoie de ajutor psihiatric.
Ei bine, vă amintesc că Domnul nostru Isus avea tot timpul în
jurul Lui o astfel de mulţime. El era considerat un om foarte ciudat pe
vremea Lui – aşa că cei care au renunţat la tot ca să-L urmeze erau
consideraţi de asemenea foarte ciudaţi.
Cred că Nicodim a avut un simţ al umilinţei plin de har, ca să vină la Isus.
De fapt, mândria este o însuşire teribilă a omenirii; nu doar pe
vremea lui Isus, ci şi în zilele noastre.
Să vă dau un exemplu: am auzit un reportaj de ştiri în care unul dintre
cei mai înalţi oficiali din India încerca să îşi ceară scuze de la lume
pentru un reportaj internaţional care spunea că misionarii creştini erau
împiedicaţi în lucrarea lor din India.
„Vreau să ştiţi că reportajul nu este adevărat”, a spus el. „Noi nu
împiedicăm răspândirea doctrinei creştine în India. De fapt, am aflat că
au fost chiar câţiva oameni de castă inferioară care au crezut
învăţătura creştină.”
Oh, ce mândrie crescândă trebuie să fi fost în glasul acelui
oficial când spunea aceste lucruri. Cei neajutoraţi şi deznădăjduiţi din
casta inferioară a ţării lui – el nu avea să le stea în cale dacă
aceştia vroiau să creadă în Isus Hristos.
Bigotismul mândriei umane – îl veţi găsi peste tot în lume. Se
ospătează din aproape orice lucru care îl îngraşă!
În contrast cu acest context al vizitei lui Nicodim aş vrea să ne uităm
la exemplul altor câţiva care au venit la Isus din diferite nivele de
trai şi cultură.
Unul a fost tânărul bogat şi orice om care a citit Biblia îşi va
aduce aminte de el, pentru că el este considerat de atât de mulţi oameni
a fi un exemplu de om model.
El avea patru lucruri care-l avantajau, lucruri pe care toţi ar
vrea să le aibă şi să le imite. Avea bogăţie şi moralitate, poziţie bună
şi tinereţe.
Parcă aud mamele din Israel dându-l pe acest om de exemplu înaintea
copiilor lor: „dacă vreţi să fiţi ca cineva în mod particular, alegeţi-l
pe tânărul acesta bogat ca model al vostru!”
În gândurile lor, mulţi oameni sunt siguri că s-ar bucura de pace
lăuntrică, numai dacă ar fi tineri, bogaţi, dacă ar avea o poziţie
înaltă şi dacă ar trăi cu standarde morale bune.
Dar când acest tânăr a venit la Isus, chiar prima lui întrebare a
dat un indiciu al lipsei sale de satisfacţie în viaţă: „Ce bine să fac
să am viaţă veşnică”? (Mat. 19:16).
Era tânăr, dar ştia că îl aştepta o zi când avea să fie zbârcit,
neputincios, când avea să tremure din cauza vârstei şi că, în final,
avea să stea întins şi nemişcat pe patul de pe care nu se va mai ridica
niciodată.
Mai ştia şi că bogăţia lui nu-l va putea ajuta în acele momente.
Ştia că îşi va pierde poziţia şi locul îi va fi luat de un altul. Nici
chiar moralitatea nu era răspunsul suficient pentru viaţa viitoare.
A conştientizat că trebuia să afle şi să descopere ceva care să aibă veşnicia în sine.
Fraţilor, permiteţi-mi să vă spun că până când nu suntem cu
adevărat convertiţi la Hristos şi până când sfinţenia lui Hristos nu
intră în inimile şi în vieţile noastre, noi toţi facem parte integrantă
dintr-o mare înşelăciune: pretindem că putem avea pacea minţii, că putem
fi relativ fericiţi şi că ne putem realiza în viaţă dacă avem tinereţe,
bogăţie, moralitate şi o poziţie înaltă.
În acest sens, faţă de tot ceea ce se întâmplă în jurul nostru,
David nu a trebuit niciodată să îşi ceară scuze pentru că a scris că
„orice om este înşelător”.
Tot acest concept uman de succes, fericire şi pace interioară
bazat pe cine suntem noi şi pe ceea ce avem este complet fals, după cum a
aflat şi tânărul bogat.
Singurul cuvânt important lipseşte din toate acestea, şi acesta este cuvântul „etern”.
Acel tânăr bogat ştia, aşa cum ştim şi noi toţi, că nu există
nicio persoană vie care să aibă tinereţe eternă sau bogăţie eternă; care
să aibă o neprihănire eternă, o poziţie sau o stăpânire veşnică.
Cuvântul „etern” nu era acolo. Tânărul bogat a aflat că în limita
voinţei pe care i-o dăduse Dumnezeu, el trebuia să aleagă între
lucrurile care trec şi lucrurile de valoare veşnică.
Gândiţi-vă împreună cu mine şi la famenul Etiopian a cărui
istorisire este în Faptele Apostolilor, capitolul opt.
Observaţi lucrurile pe care le putea oferi din punct de vedere omenesc.
Avea o mare autoritate, mult prestigiu şi o religie dobândită. Avea
putere şi autoritate datorită poziţiei sale sub domnia reginei Etiopiei.
Era un prozelit evreu care îndeplinise ritualurile religioase ce l-au
adus în religia iudaică.
El venise la Ierusalim să ia parte la una dintre sărbătorile religioase ale noii sale credinţe.
Dar era un om cu discernământ, gânditor şi neîmplinit.
Legănarea cădelniţei ca parte a ritualului, cântecele preoţilor,
măreţia formelor de închinare – niciuna dintre acestea nu i-a făcut
inima să cânte, niciuna nu l-a adus în punctul în care să se bucure şi
să se veselească.
Dar când evanghelistul Filip i-a predicat despre Isus, când l-a
întâlnit pe Isus prin intermediul unei credinţe salvatoare şi active,
Biblia ne spune că a plecat plin de bucurie.
Doar Isus, Hristosul, Fiul etern al lui Dumnezeu este de ajuns.
Omul trebuie să înfrunte adevărul că religia nu este suficientă – şi
niciodată nu va fi.
Oh, e uimitor cât de multe lucruri vor să-ţi facă oamenii
religioşi. Pot să înceapă de când ai opt zile cu circumcizia şi să
sfârşească cu ultimele ritualuri când vei avea 108 ani – şi în tot acest
timp, te vor tot freca, sau îţi vor mai pune ceva în jurul gâtului, sau
te vor face să mănânci ceva anume, sau vor insista să nu mănânci ceva
anume. Te vor manipula, te vor vătăma şi îţi vor freca sufletul tot
timpul – şi când totul se va sfârşi, vei fi la fel cum erai înainte.
Eşti doar un păcătos decorat şi masat – un păcătos care nu a mâncat
carne sau invers, un păcătos care a mâncat peşte.
După ce religia a făcut tot ce a putut, tu eşti tot un păcătos
care fie a mers la templu, fie nu a mers. Dacă vii la biserică, eşti tot
un păcătos care vine la biserică. Dacă nu ai mers la biserică, eşti tot
un păcătos care nu a mers la biserică.
Măsurat din toate direcţiile şi privit din toate punctele de
vedere, noi suntem tot păcătoşi dacă tot ce avem este doar ceea ce
religia ne-a oferit şi a încercat să facă pentru noi. Religia ne poate
aduce succes, ne poate educa, antrena, instrui şi disciplina; şi când
toate acestea se sfârşesc, încă există ceva înlăuntrul fiinţelor noastre
care strigă: „Eternitatea este în inima mea, iar eu nu am găsit nimic
care să o satisfacă.”
Aşadar vei căuta şi vei căuta mereu până când îl vei găsi pe
Hristos, căci numai Hristos este de ajuns să satisfacă tânjirea eternă
din sufletele noastre.
Acum gândiţi-vă împreună cu mine la Lidia, din Faptele Apostolilor capitolul 16.
Lidia era o femeie de carieră, în toată regula. Aş spune că ea nu
s-a născut la timpul potrivit, s-a născut cu mult înainte ca femeile să
fie femei de afaceri, cu mult înainte de a exista legi şi amendamente
care să dea libertate femeilor.
Trebuie să spun femeilor din ziua de azi că noi le-am făcut
libere ca să fie la fel de rele ca şi bărbaţii – şi să fie la fel de
mizerabile! Le-am dat libertate ca să blesteme, să înjure, să spună
lucruri murdare şi să fumeze ţigări. Le-am dat libertate să-şi
stabilească propria lor moralitate, să ţină discursuri politice
obraznice şi, bineînţeles, să voteze la fel de orbeşte ca bărbaţii.
Dumnezeu ştie că nu pot face nimic în privinţa aceasta,
doamnelor. Voi doar vă uitaţi la mine şi ridicaţi din umeri; treceţi pe
lângă mine împingându-mă şi-mi luaţi locul în autobuz!
Ei bine, Lidia era o femeie care, cu siguranţă, credea că găsise
libertatea şi satisfacţia în acea eră în care femeile nu erau deloc
trecute la număr; doar bărbaţii erau număraţi. Ea era o vânzătoare de
purpură. Călătorise prin naţiunile din acea vreme. Ar fi trebuit să fie
cea mai fericită femeie din Asia Mică.
În cetatea Filipi, pe malul râului unde se întâlneau câteva femei
în ziua de Sabat să se roage, Lidia l-a auzit pe apostolul Pavel
vorbind despre moartea şi învierea Domnului Isus Hristos, iar relatarea
ne arată că Domnul i-a deschis inima. Ea şi-a pus cu bucurie credinţa în
Hristos şi a fost botezată.
Lidia i-a spus cu umilinţă lui Pavel: „dacă tu crezi că sunt o
credincioasă, vino în casa mea şi fă din ea centrul misiunii tale.”
Aceasta era Lidia. Ea a descoperit faptul că libertăţii ei,
carierei şi abilităţilor ei le lipsea cuvântul „etern”. Acum, găsise
răspunsul, singurul răspuns, în Isus Hristos, Fiul etern, Mântuitorul.
Natanael a venit la Isus, iar el era un caz interesant. Relatarea
Bibliei nu ne spune prea multe despre el – dar cred că s-ar putea spune
pe drept că era un om la fel de plin de prejudecată ca orice alt om de
pe drum.
Când Filip i-a spus că ucenicii îl găsiseră pe Mesia despre care
vorbea Vechiul Testament, Natanael a dat răspunsul cinic: „Poate ieşi
ceva bun din Nazaret”?
Vedeţi voi, Natanael era un om de rând, simplu, care trăia de pe o
zi pe alta, dar trăia sub umbra umanităţii lui şi, pur şi simplu nu
putea face soarele să apară.
Dar când a venit la Isus şi a aflat că El îl cunoştea mai bine
decât se cunoştea el pe sine, deodată a ajuns sub razele puternice ale
soarelui şi I-a mărturisit lui Isus: „Tu eşti Fiul lui Dumnezeu, Tu eşti
Împăratul lui Israel”.
Cu-adevărat, calea omului nu este în voia lui; aşa a spus Duhul Sfânt.
Doar Isus Hristos, Fiul etern, este de ajuns.
Ne-am pus întrebarea de ce a venit doar Nicodim. Ne-am putea întreba de
ce inima Lidiei a răspuns în timp ce multe alte femei de pe vremea ei nu
au răspuns chemărilor lui Hristos. De ce a răspuns Natanael la
invitaţia lui Isus din ziua aceea, în timp ce mulţi alţii erau fie
indiferenţi, fie plini de ură?
Eu cred cu adevărat în acea lucrare tainică şi misterioasă a lui
Dumnezeu săvârşită în pieptul omenesc, adânc înlăuntrul fiinţelor
bărbaţilor şi femeilor.
Cred că aceleaşi întrebări se pot pune şi cu privire la mărturia
mea despre felul în care am găsit iertarea şi harul mântuitor al lui
Dumnezeu în Mântuitorul, Isus Hristos.
În descendenţa din care provin exista ceva anume care era aproape
anti-religie. Era moralitate până la un anumit punct – dar nu religie.
Erau atitudini reci, pământeşti, profane.
Acest lucru trebuie să-l spun şi despre tatăl meu şi despre mama
mea. Standarde omeneşti înalte, moralitate – dar fără absolut niciun
gând despre Dumnezeu. Dumnezeu putea foarte bine să nu existe. Părinţii
mei păreau să nu aibă nicio licărire de dorinţă după Dumnezeu.
Îmi puteţi spune de ce, atunci, la vârsta de şaptesprezece ani,
ca băiat împresurat sută la sută de necredinţă, m-am dus în mansarda
casei părinteşti, am îngenuncheat şi mi-am încredinţat inima şi viaţa
lui Isus Hristos? Îmi puteţi spune cum am putut să fiu convertit cu
adevărat şi în întregime fără ajutorul nimănui din afară? În cazul meu,
când am venit prin credinţă la Isus Hristos, nu era nici măcar o fiinţă
umană care să mă ajute. Nu era nimeni cu un Nou Testament subliniat care
să-mi arate cât de uşor este. Nu era niciun prieten care să-şi pună
mâna pe umărul meu şi să se roage lângă mine.
Nu pot răspunde la întrebările „de ce?”. Nu pot decât să mărturisesc că
întoarcerea şi convertirea mea la Isus Hristos a fost la fel de reală
precum orice altă convertire a vreunui om. Spuneţi-mi voi de ce. Eu nu
ştiu. Nu pot să spun decât că ştiu că există ceva ce se numeşte lucrarea
tainică a lui Dumnezeu în acea fiinţă umană care are sensibilitatea să
audă chemarea lui Dumnezeu.
Oh, omule – dacă simţi zvâcnitura lui Dumnezeu în pieptul tău, ce
fericit ar trebui să fii. Ce privilegiu minunat şi misterios dacă simţi
zvâcnitura lăuntrică a lui Dumnezeu în adâncul tău şi dacă auzi şoapta
tainică pe care nu mulţi oameni o aud; să fii pe lista de aşteptare a
lui Dumnezeu, pe lista activă a lui Dumnezeu pentru lucrarea lăuntrică.
Dragul meu seamăn, fă ceva în privinţa asta! Aminteşte-ţi, o mie
de oameni lucrează acolo unde lucrezi tu şi, probabil, tu eşti singurul
care simte această zvâcnitură. Dumnezeu tânjeşte după toţi, dar ei nu
ascultă. Ei nu vor să asculte şi ucid această zvâcnitură dinlăuntrul
lor.
Dacă încă este vie şi zvâcneşte în inima ta, mulţumeşte-I lui
Dumnezeu şi urmează lumina – „Să vină fiecare suflet apăsat de păcat, la
Domnul este milă.”
Editorial
A.W. Tozer, 08 noiembrie 2011
Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern)
- Despre sfârșitul felului de viață a lui Richard Baxter Dr. Bates, 12 iulie 2024
- Preeminența Evangheliei - Un capitol din cartea Hristosul preeminent Paul Washer, 06 aprilie 2024
- De ce S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu? Valentin Leonaș, 11 decembrie 2023
- Răscumpărarea mâinilor! Valentin Leonaș, 11 mai 2023
- Sarea fără puterea de a săra, lumina fără lumină Martyn Lloyd-Jones, 11 aprilie 2023
- Lăsați jocurile! Ocupați-vă de vițel! Valentin Leonaș, 22 noiembrie 2022
- Un capitol din cartea „Mărturia lui Howell Harris” Howell Harris, 05 martie 2022
- Fragment relevant pentru zilele noastre din cartea „Predici despre trezire” C.H. Spurgeon, 07 februarie 2022
- Fragment dintr-un comentariu asupra Cântarii cântărilor, carte care se află în lucru Autor necunoscut, 06 ianuarie 2022
- MLJ despre aroganța celor care susțin încetarea anumitor daruri ale Duhului Martyn Lloyd-Jones, 31 octombrie 2021
- Valoarea timpului și importanța răscumpărării acestuia Jonathan Edwards, 19 iulie 2021
- Despre răscumpărarea vremii John Wesley, 05 iulie 2021
- Odihna veșnică a sfinților Richard Baxter, 25 mai 2021
- Vindecarea miraculoasă - fragment din carte Henry Frost, 03 februarie 2021
- Johan Brentz Joel Beeke & Diana Kleyn, 05 ianuarie 2021
- Un adevărat slujitor al lui Dumnezeu Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 octombrie 2020
- Cum a folosit Dumnezeu o furtună Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 septembrie 2020
- Încredere George C. Neumark, 1621-1681, 22 august 2020
- Însetez, oh Miel rănit al lui Dumnezeu Atribuită lui John Wesley, 25 iulie 2020
- Răscumpărarea omului Ivan Plett, 24 iunie 2020
- Nenorocirea omului și puterea lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 11 iunie 2020
- Pocăința: singurul răspuns potrivit! Valentin Leonaș, 27 aprilie 2020
- Dragostea de sine William Faber, 20 aprilie 2020
- Gândurile și roadele lor C.H. Spurgeon, 13 aprilie 2020
- Din lac în puț Valentin Leonaș, 02 aprilie 2020
- Supunere Jeanne Marie de la Motte-Guyon, 30 martie 2020
- Ademenit în pustiu Gerhard Tersteegen, 26 martie 2020
- Poporul lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 22 martie 2020
- Dacă Dumnezeu este pentru noi... Martyn Lloyd Jones, 17 martie 2020
- John Sung - Mesagerul trezirii de la Dumnezeu pentru Biserica din China Peter Chung, unul din convertiții dr-lui Sung, 12 februarie 2020
- John Sung - Epilog Leslie Lyall, 24 ianuarie 2020
- Cum să înfrunți atacurile lui Satan John Newton, 09 decembrie 2019
- Armele firii versus armele duhovnicești - mărturisire Valentin Leonaș, 02 decembrie 2019
- Cauzele, natura și semnele declinului în har John Newton, 19 octombrie 2019
- Nu vă irosiți timpul și banii cu N.T. Wright! Valentin Leonaș, 18 octombrie 2019
- Călăuzirea divină John Newton, 01 octombrie 2019
- Semnele unei chemări în lucrare John Newton, 19 septembrie 2019
- Întrebuințarea bună a Legii John Newton, 09 septembrie 2019
- Cusururi în caracterul creștin John Newton, 01 septembrie 2019
- Rugați pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui! Valentin Leonaș, 12 august 2019
- Concluzie (ultimul capitol din cartea Baza unitații creștine) Martyn Lloyd-Jones, 23 aprilie 2019
- Împărăția lui Dumnezeu aici și acum? Valentin Leonaș, 22 martie 2019
- Trei feluri de învățători Valentin Leonaș, 11 martie 2019
- Fragment din cartea „Închinarea în familie” Donald S. Whitney, 29 ianuarie 2019
- În pragul dintre ani Valentin Leonaș, 31 decembrie 2018
- Introducere - Acest foarte neînsemnat frate al Meu, Dani Valentin Leonaș, 12 decembrie 2018
- Ana și Penina Valentin Leonaș, 26 noiembrie 2018
- Vai ce păcat îngrozitor! Valentin Leonaș, 21 noiembrie 2018
- În nimeni decât în Tine Valentin Leonaș, 08 noiembrie 2018
- Botezul cu Duhul Sfânt Martyn Lloyd Jones, 19 octombrie 2018
- Prietenul Mirelui Martyn Lloyd-Jones, 15 aprilie 2018
- Acesta este Regele meu! S.M. Lockridge, 07 aprilie 2018
- Unul din planurile lui Satan de a-i tine pe sfinti intr-o stare mizerabila Thomas Brooks, 19 februarie 2018
- Isus - Omul muncitor Samuel L. Brengle, 03 ianuarie 2018
- Despre duhul de invidie Jonathan Edwards, 10 iulie 2017
- Mesajul Evangheliei Valentin Leonaș, 01 februarie 2017
- Credință mântuitoare sau altfel de credință? Valentin Leonaș, 17 ianuarie 2017
- Desțeleniți-vă un ogor nou! Valentin Leonaș, 04 octombrie 2016
- În dezacord Valentin Leonas, 20 mai 2016
- Relația creștinului cu Legea Martyn Lloyd Jones, 07 aprilie 2016
- Torța Mărturiei - O altfel de Istorie a bisericii John Kennedy, 19 februarie 2016
- Se caută Profeți William Fetler, 02 februarie 2016
- Fragment din cartea autobiografică "Har din abundență pentru căpetenia păcătoșilor" John Bunyan, 07 ianuarie 2016
- Problema evanghelizării (capitolul 6 din cartea ''Predici de actualitate pentru crestini'') Martyn Lloyd Jones, 27 august 2015
- Păziţi-vă de spiritul romantic în religie A.W. Tozer, 06 mai 2015
- Declinul lecturilor bune A.W. Tozer, 01 martie 2015
- Tragedia risipei A.W. Tozer, 08 februarie 2015
- Meditaţie de Anul Nou A.W. Tozer, 31 decembrie 2014
- Frumuseţe de Crăciun A.W. Tozer, 16 decembrie 2014
- Un creştin nu-şi poate permite să învinovăţească A.W. Tozer, 20 noiembrie 2014
- Păziţi-vă de infatuare A.W. Tozer, 02 noiembrie 2014
- Vânturile de toamnă A.W. Tozer, 28 septembrie 2014
- Despre reproducerea şoarecilor bălţaţi (din "Omul, sălaşul lui Dumnezeu") A.W. Tozer, 20 august 2014
- Ţi-e frică să judeci? Lowell Brueckner, 14 iulie 2014
- Câștigurile crucii (capitolul 12 din Calea Crucii) Gregory Mantle, 17 iunie 2014
- Păcatul care pleacă ultimul A.W. Tozer, 16 aprilie 2014
- Dumnezeu trebuie să fie iubit pentru ceea ce este El Însuşi A.W. Tozer, 19 martie 2014
- Oh, Doamne, întoarce-ne din nou la Tine! A.W. Tozer, 19 februarie 2014
- Sfinţenia înainte de potop; sau umbli tu cu Dumnezeu? Samuel L. Brengle, 22 ianuarie 2014
- "Eu sunt Acela" (din cartea "Apa vie") Martyn Lloyd Jones, 21 decembrie 2013
- O rugăciune Francois de Fenelon, 29 noiembrie 2013
- Recunoscător? Da, dar cui? (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 22 septembrie 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 19 august 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 august 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea IV (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 12 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea III (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 29 iunie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 18 iunie 2013
- Dovada exterioară a harului interior (capitolul 4 din cartea "Acei metodişti uimitori") A.W. Tozer, 22 mai 2013
- Cum să fii umplut cu Duhul Sfânt (capitolul 3 din broşura "Cum să fii umplut cu Duhul") A.W. Tozer, 01 mai 2013
- Nevoia de reformă A.W. Tozer, 14 aprilie 2013
- Pentru cercetare J. Gregory Mantle, 07 aprilie 2013
- O descurajare şi o încurajare Valentin Leonaş, 24 martie 2013
- Niciun păcat nu este privat (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 martie 2013
- Sfaturi legate de lectură Richard Baxter, 19 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea V (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea IV (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea III (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 01 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea II (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 26 ianuarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea I (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 20 ianuarie 2013
- Intrând într-un an nou (Capitol din cartea Apa vie) Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2013
- Ce a stabilit naşterea lui Hristos? (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 18 decembrie 2012
- Formarea unui om (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 10 decembrie 2012
- Orientaţi spre ambele direcţii (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 13 noiembrie 2012
- Gunoaie doctrinare despre Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt (din cartea Trezirea, cap.4) Martyn Lloyd Jones, 04 noiembrie 2012
- Substitute ale uceniciei (Un editorial din Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 11 octombrie 2012
- Ridicarea pânzelor (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 28 august 2012
- Mântuirea umblă pe pământ (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 09 august 2012
- TÂNĂRULUI EARLSTON Samuel Rutherford, 16 iulie 2012
- Mărturie Samuel L. Brengle, 04 iulie 2012
- Biruinţa asupra mâniei prin puterea Duhului Sfânt (din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 23 iunie 2012
- Pregătirea locuinţei Lui (Un capitol din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 12 iunie 2012
- Cum să citeşti biografie creştină Martyn Lloyd Jones, 04 iunie 2012
- Datoria de a ne opune A.W. Tozer, 13 mai 2012
- Puterea cere separare A.W. Tozer, 02 mai 2012
- Obligaţia noastră creştină de a ne păsa A.W. Tozer, 25 aprilie 2012
- Despre căutarea darurilor spirituale (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 17 aprilie 2012
- Fără botezul cu Duhul Sfânt nimeni nu este suficient de pregătit pentru a predica (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 12 aprilie 2012
- Integrare sau repudiere? (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 05 aprilie 2012
- Avem nevoie să fim eliberaţi de teama firească (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 25 martie 2012
- Sfinţenia personală este primordială (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 10 martie 2012
- Serviciul creştin de înmormântare are nevoie de reformă (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 28 februarie 2012
- Strigătul misionar! Valentin Leonaş, 25 februarie 2012
- Maranata! Valentin Leonaş, 18 februarie 2012
- Despre cruce şi purtarea ei Valentin Leonaş, 12 februarie 2012
- Lipsa emoţiilor în religie - motiv de smerire (fragment din cartea Emoţiile religioase) Jonathan Edwards, 29 ianuarie 2012
- Formula pentru succesul spiritual (Un capitol din cartea Succesul şi creştinul) A.W. Tozer, 16 ianuarie 2012
- Secretul biruinţei (Un capitol din carte Succesul si crestinul) A.W. Tozer, 27 decembrie 2011
- Hristos şi Biserica Lui vor birui (Fragment din cartea Trestia frântă) Richard Sibbes, 09 decembrie 2011
- Către cititor (Prefaţa cărţii Trestia frântă) Richard Sibbes, 22 noiembrie 2011
- Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern)
- Arta adevăratei închinări (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 21 octombrie 2011
- Bogăţiile noastre nerevendicate (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 05 octombrie 2011
- Slujind în stare de urgenţă (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 22 septembrie 2011
- Slujba nopţii (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 08 septembrie 2011
- Importanţa examinării de sine (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 august 2011
- Caracteristicile omului spiritual (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 02 august 2011
- Pedeapsa şi purtarea crucii nu sunt acelaşi lucru (Din cartea Creştinul acela incredibil) A. W. Tozer, 29 iulie 2011
- De ce este dat Duhul Sfânt? (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 iulie 2011
- Tragedie în biserici - lipsa iluminării Valentin Leonaş, 27 iunie 2011
- Sfântul trebuie să umble singur (Din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 31 mai 2011
- Trei răni care dovedesc credincioşia A.W. Tozer, 09 mai 2011
- Vechea şi noua cruce (Din cartea Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 21 aprilie 2011
- O rugăciune care trebuie înălţată zilnic din adâncul inimii Un purtător al crucii, 12 aprilie 2011
- Cauzele şi caracteristicile unei organizaţii Lowell Brueckner, 07 aprilie 2011
- Valoarea meditaţiei în citire Thomas Brooks, 28 martie 2011
- Cum să progresăm din punct de vedere spiritual? - din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 11 martie 2011
- Bucuria va veni la vremea ei A.W. Tozer, 01 martie 2011
- Pericolul şi beneficiul citirii unei cărţi bune A.W. Tozer, 17 februarie 2011
- Sunt rugăciunile tale plăcute lui Dumnezeu A.W. Tozer, 02 februarie 2011
- Sfinţind banalul A.W. Tozer, 16 ianuarie 2011
- Mutarea averii A.W. Tozer, 09 ianuarie 2011
- Lucrare şi închinare A.W. Tozer, 01 ianuarie 2011
- Puterile care ne modelează - din cartea "Născut după miezul nopţii" A.W. Tozer, 19 decembrie 2010
- Privind ţintă la Isus - O carte pentru cei flămânzi şi însetaţi după Isus Hristos , 09 decembrie 2010
- Ce este de făcut în privinţa diavolului? A.W. Tozer, 03 decembrie 2010
- Dumnezeu va fi totul în toate (aplicaţie) Isaac Ambrose, 06 noiembrie 2010
- Adevărata mortificare Isaac Ambrose, 17 octombrie 2010
- Domnul Isus trecând pârâul Chedron - aplicaţie Isaac Ambrose, 10 octombrie 2010
- Două minuni înfăptuite de Isus Hristos Isaac Ambrose, 26 septembrie 2010
- Trebuie să mergem la biserică? Valentin Leonaş, 11 septembrie 2010
- Mişcat sau transformat? Valentin Leonaş, 12 august 2010
- Eu sunt Domnul Dumnezeul tau Isaac Ambrose, 07 august 2010
- Motive care să ne încurajeze să privim la Isus Isaac Ambrose, 28 iulie 2010
- Despre citirea cărţilor Lowell Brueckner, 11 iulie 2010
- Păcatul de omitere Lowell Brueckner, 21 iunie 2010
- Caracterul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 13 mai 2010
- Monolog al unui suflet convins de păcat Joseph Alleine, 25 aprilie 2010
- O întâlnire proaspătă cu Dumnezeu Vance Havner, 29 martie 2010
- Umplut cu Duhul Gregory Mantle, 21 martie 2010
- Căsătoria cu altul Gregory Mantle, 15 februarie 2010
- Un mesaj pentru timpul prezent Charles Spurgeon, 05 ianuarie 2010
- Meditaţie asupra naşterii lui Isus Hristos Isaac Ambrose, 03 decembrie 2009
- Caracteristicile unei vieţi controlate de Duhul Sfânt Lowell Brueckner, 15 noiembrie 2009
- O scrisoare către un suflet pe care el nu l-a văzut niciodată, însă a cărui caz i-a fost expus de un prieten Robert Murray M'Cheyne, 08 noiembrie 2009
- Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa (o predică din cartea lui M'Cheyne) Robert Murray M'Cheyne, 18 octombrie 2009
- Mândria spirituală (fragment din cartea lui Edwards, în curs de pregătire) Jonathan Edwards, 06 septembrie 2009
- Alţii au voie, tu nu G.D. Watson, 17 august 2009
- Vântul suflă în estul Texasului Mark Tomlinson, 04 august 2009
- În arena credinţei Erich Sauer, 13 iulie 2009
- O pasăre legată cu o sfoară Charles Spurgeon, 23 iunie 2009
- Rugaciune Sfântul Augustin (354-430), 12 iunie 2009
- Duhul Focului (Drumul spre Rusalii) Samuel Chadwick, 16 mai 2009
- Afară din tabără Ovidiu Miron, 27 aprilie 2009
- Provocarea Rusaliilor Samuel Chadwick, 05 aprilie 2009
- Dumnezeu intervenind Martyn Lloyd Jones, 13 martie 2009
- Părinţi creştini consacraţi Andrew Murray, 21 februarie 2009
- Marele zeu Amuzament A.W.Tozer, 14 februarie 2009
- Izvorul adevăratei bucurii Valentin Leonas, 27 ianuarie 2009
- ...şi noi tot nu suntem mântuiţi! Ovidiu Miron, 06 ianuarie 2009
- Rugaciune II Anomin, preluat din Valley of Vision, 30 noiembrie 2008
- Cum primeşti pierderile vieţii Dave Brueckner, 12 noiembrie 2008
- Pocăinţa ... la control Daniel Grigoriciuc, 17 septembrie 2008
- Fragment din cartea "Oameni care s-au întâlnit cu Dumnezeu" A.W.Tozer, 27 august 2008
- Rugăciune anonim, 18 august 2008
- Isus este biruitor! A.W. Tozer, 23 iulie 2008
- Trebuie să spunem Amin Lowell Brueckner, 11 iulie 2008
- O scrisoare William B. Burns, 25 iunie 2008
- Dumnezeu l-a auzit pe Ilie pentru ca Ilie L-a auzit pe Dumnezeu A.W.Tozer, 09 iunie 2008
- Hristos Se arată John Fletcher, 27 mai 2008
- Făgăduinţa Împăratului Frances Ridley Havergal, 28 aprilie 2008
- O jertfă vie Thomas Cook, 31 martie 2008
- Mărturia lui Thomas Cook Thomas Cook, 19 martie 2008
- 50 de motive pentru care Isus a venit să moară John Piper, 25 februarie 2008
- Tragedie în Biserică - lipsa darurilor A.W.Tozer, 28 ianuarie 2008
- Putere de sus John Greenfield, 01 ianuarie 2008
- Scopurile Întrupării (Partea a IV-a - Pentru a pregăti a doua venire) G. Campbell Morgan, 22 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a III-a - Pentru a nimici lucrările diavolului) G. Campbell Morgan, 21 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a II-a - Ca să ia păcatele) G. Campbell Morgan, 19 decembrie 2007
- Scopurile Întrupării (Partea I - Pentru a-L revela pe Tatăl) G.Campbell Morgan, 17 decembrie 2007
- Rugăciune I Anonim, preluat din cartea Valley of Vision, 30 noiembrie 2007
- Pogoară-Te, Doamne! Roger Ellsworth, 30 octombrie 2007
- Calea lui Dumnezeu, nu a noastra Martyn Lloyd Jones, 15 octombrie 2007
- Lipsa de curaj duce la conformitate Lowell Brueckner, 30 august 2007
- Flămând după Dumnezeu John Piper, 07 august 2007
- Căutare după goliciune Paul Washer, 13 iulie 2007
- Cum să ne rugăm pentru a primi ceea ce cerem? R.A. Torrey, 13 aprilie 2007
- EL SI NUMAI EL Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2007
- Decembrie Valentin Leonas, 01 decembrie 2006
- ,,Nu vă mai încredeţi dar în om!!" Paul Washer, 16 noiembrie 2006
- VAZÂND LUCRURILE DIN PERSPECTIVA LUI DUMNEZEU Lowell Brueckner, 09 octombrie 2006
- Circumstanţele în care Domnul ne-a pus pe inimă să începem această lucrare Valentin Leonaş, 03 octombrie 2005