Dacă atunci când asculți aceste lucruri, nu te înfiori și nu te îngrozești, să știi că îți lipsește bunul simț spiritual; dar dacă te încântă și ești gata să le îmbrățișezi, înseamnă că e cu dedicație: „... pentrucă n-au primit dragostea adevărului ca să fie mântuiți. Din această pricină, Dumnezeu le trimite o lucrare de rătăcire ca să creadă o minciună: pentru ca toți cei ce n-au crezut adevărul, ci au găsit plăcere în nelegiuire, să fie osândiți.”
Până nu demult, oamenilor le plăcea să viseze la așa ceva, dar cumva
Biblia nu le dădea voie; dar acum s-au sculat niște oameni „extrem de luminați”
care au reușit prin tot felul de scheme și interpretări să numească răul bine,
și să emită doctrine care satisfac 100% firea. Sunt învechite și nu ne mai privesc pe noi niște cuvinte ca: „vă trimit
ca pe niște miei în mijlocul lupilor”, „în lume veți avea necazuri”, „să
priviți ca o mare bucurie când treceți prin felurite încercări”, „iubirea de
bani este rădăcina tuturor relelor”, „cei ce vor să se îmbogățească”, „vai de
voi, bogaților”, „vai de voi, care râdeți acum”, „fiindcă Hristos a suferit,
înarmați-vă și voi cu același fel de gândire”, „vă sfătuiesc ca pe niște
străini și călători”, „toate aceste lucruri au să se strice” etc.
Oare are rost să argumentăm că această învățătură este în totală opoziție
cu învățătura clară a întregii Scripturi cu privire la Dumnezeu, om, lume,
mântuire, Biserică și lucrurile viitoare? Ce rost are să încercăm să-i
convingem de eroare pe cei care nu suportă adevărul? Dar iată un lucru
interesant! Atunci când Petru predica și mii de oameni se converteau cu
adevărat și se pocăiau, el nu a început să propovăduiască „Împărăția lui
Dumnezeu aici și acum”, ci a zis: „Pocăiți-vă dar, și întoarceți-vă la
Dumnezeu, pentru ca să vi se șteargă păcatele, ca să vină de la Domnul vremile
de înviorare, și să trimeată pe Cel ce a fost rânduit mai dinainte pentru voi:
pe Isus Hristos, pe care cerul trebuie să-L primească, până la vremile așezării
din nou a tuturor lucrurilor...” El a vorbit despre vremile așezării din nou a
tuturor lucrurilor după ce Se va întoarce Domnul Isus Hristos. Însă învățătura
aceasta la care facem referire nu ne spune prea multe despre revenirea Lui, nu
ne lasă cu niciun dor după El... Iată-ne împărățind fără El!!! Nici Wesley,
nici Whitfield, nici Edwards, oameni care au experimentat treziri remarcabile
în vremea lor, nu au spus așa ceva, ci au căutat să mântuiască oameni din acest
veac rău și să-L aștepte pe Domnul Isus Hristos.
Chiar dacă mulți nu au îmbrățișat învățărura aceasta, totuși, în practică o
cred și o aplică. Ce vreau să spun?
Păi, în primul rând, să ne uităm la implicarea bisericii în schimbarea
societății. Poate ca nicăieri în altă parte, în țara noastră liderii
bisericilor au dat mâna cu politicul să îi cheme pe toți să se mobilizeze
pentru a schimba legi și a pune oameni în anumite funcții politice. Dacă cineva
nu acționează cum doresc ei, este considerat nepăsător, necreștin, inuman. Realitatea
este că ei fac aceste demersuri nu pentru că le pasă atât de mult de cei care
merg într-o pierzare veșnică, ci pentru că ei doresc să aibă un timp fain pe
pământ. Oare mai este cineva care să-și pună întrebarea dacă chiar asta este
treaba bisericii? Vi-l imaginați pe apostolul Pavel implicat în așa ceva? Dar
pe Domnul Isus? Care este capitolul și versetul pentru această învățătură?
Da.
Scriptura ne cheamă să ne rugăm pentru cei înălțați în dregătorii, și trebuie
să o facem! Ne cheamă să-i cinstim și ne spune să ne plătim impozitele. Dar
chemarea bisericii pe pământ este mult mai mare decât a face din această lume
aflată în putrefacție un loc mai plăcut. Biserica este chemată să fie locul
prezenței lui Dumnezeu pe pământ, să proclame cu putere Cuvântul lui Dumnezeu, și
să-L aștepte pe Domnul Isus din cer ca să înnoiască toate lucrurile și să
împărățească! Toată nădejdea Miresei este în Mirele ei, nu într-un om, nu în
partide, nu în organizații și asociații.
Acum, aș vrea să spun că putem avea într-adevăr un impact puternic în societate, dar
iată cum, și iată ce ar trebui să ne preocupe toată energia, dacă chiar ne pasă
de cei de lângă noi și nu suntem niște iubitori de sine care dorim să trăim
mult și bine pe pământ:
1. Să trăim cum a trăit Isus! Aceasta este o chemare individuală pentru
toți cei care își spun creștini. Aici nu e vorba de a face ce a făcut Domnul Isus,
ci de a trăi ca El! Smerenie, blândețe, dependență totală de Dumnezeu, facere
de bine, lipsă totală de egoism, purtare a crucii... Un astfel de om în care
trăiește Domnul Isus din nou așa cum a trăit în Nazaret este sare și lumină.
Oriunde se mișcă, el răspândește mireasma cunoștinței lui Hristos; în familie,
vecini, la locul de muncă, fie că este un simplu angajat, fie un prim ministru. De fapt, el nu poate să se abțină să nu aibă impact.
2. Să fim parte dintr-o adunare locală care este o expresie a Trupului lui
Hristos, în care credincioșii trăiesc în unirea Sfintei Treimi și în care se
manifestă prezența lui Dumnezeu. Aceasta nu este o chemare individuală, ci
colectivă. Poate o să întrebi: dar unde este o asemenea adunare? Ești un
perfecționist, nu există așa ceva! S-ar putea într-adevăr să ai dreptate când
spui că nu știi de nicio adunare care să fie așa, dar nu ai dreptate când spui
că acesta este un deziderat perfecționist. Ei bine, dacă în lipsa unor adunări
nou-testamentare, noi vrem să impactăm societatea, atunci, nu-ți trebuie un duh
profetic să spui că toată agitația nu este decât „zarvă fără nicio ispravă”. Chiar
dacă mai avem câteva săptămâni până Se va întoarce Domnul Isus, ar trebui să ne
rugăm și să căutăm să zidim Biserica Lui, nu denominații, organizații și alte
lucruri omenești care pier odată cu întrebuințarea lor. O comunitate de oameni
care trăiesc în fiecare localitate uniți, în curăție, în dragoste așa cum
suntem chemați să fim, are un impact extrem de puternic în societate.
3. Trebuie să ne rugăm pentru o revărsare a Duhului Sfânt peste copii lui
Dumnezeu. În orice perioadă de trezire și de revitalizare a bisericii, întregul
climat moral al societății a fost schimbat. Se spune că trezirea din Anglia prin frații
Wesley a scăpat Anglia de o revoluție asemănătoare cu Revoluția
Franceză. Când Duhul lui Dumnezeu a venit peste Țara Galilor, barurile s-au
închis, pasiunea pentru fotbal s-a stins, polițiștii nu prea mai aveau ce face
decât să dirijeze mulțimile de oameni în locuri de închinare... Tu te rogi
pentru trezire? Dacă nu, în ce te încrezi? Într-un om, sau în puterea lui
Dumnezeu? Ce trist că cei mai mulți nici nu cred în posibilitatea unei treziri,
alții, la fel de mulți sunt deja în mijlocul unei false treziri!!! Dar, slavă
Domnului, mai este o rămășiță cu o credință vie în Dumnezeu.
Dacă aceste trei lucruri nu sunt prioritatea și preocuparea ta cea mai de
seamă, nu tu ai impact asupra societății, ci ea are impact asupra ta și ai devenit unul care
ești parte a acestui veac ticălos și stricat, ți-ai pierdut puterea de a săra
și nu mai ești bun de nimic.
Apoi, gândiți-vă la felul în care se primesc
necazurile și suferința, la goana după bani și dorința de îmbogățire, și mai
important decât toate, la simțământul apartenenței de această societate și la
lipsa de dor după revenirea Domnului Isus și a Împărăției Lui... Toate
aceste trăiri și stări care odinioară aduceau mustrare în cuget, și-au găsit un sprijin în
teologia „Împărăției lui Dumnezeu aici și acum”, un sprijin pentru a trăi și a
umbla după lucrurile firii pământești. O, vino, vino,
vino, Doamne Isuse!