Odată cu această pandemie, unii se este
tem că li „se duce nădejdea câștigului lor” și vorbesc despre „iluzia
bisericilor de casă”, iar alții fiind închiși în casă încep să spună că
Biserica locală este familia lor. Ei bine, asta înseamnă să cazi din lac în puț,
dintr-o extremă în alta, din șanț în șanț ca un bețiv care nu poate să vadă și
să meargă pe drum. „Ei sunt beți; dar nu de vin; se clatină, dar nu din pricina
băuturilor tari” (Isaia 29:9). În Proverbe 8:20 spune: „Eu umblu pe calea
nevinovăției, pe mijlocul cărărilor neprihănirii”. Fiecare cărare a
neprihănirii are două extreme, iar a umbla în nevinovăție, presupune a merge pe
mijlocul acestor cărări. Fiecare adevăr are două extreme și a fi într-o extremă
sau alta înseamă a fi pe marginea prăpastiei. Toți cei care au căzut din adevăr
sunt oameni care nu au găsit niciodată cărarea, ci au fost „mânați încoace și
încolo de vânturi” până când, în final, au căzut în „negura întunericului”. A
rămâne în adevăr, a umbla în adevăr, presupune a vedea ambele extreme ale
adevărului („este scris”, „de asemenea este scris”) și a umbla în echilibrul
adus de ele.
Dragilor, Biserica locală nu este închinarea
în familie. Dacă până acum în casa ta nu a fost rugăciune, nu a fost părtășie
în Cuvânt, nu au fost cântări de laudă înălțate, înseamnă că nu ai făcut ceea
ce trebuia să faci, ceea ce erai dator să faci și trebuie să te pocăiești
pentru că atâta timp nu ai făcut-o! A fost nevoie ca Dumnezeu să trimită o
pandemie ca să te trezească, fiindcă nu ai vrut să fii trezit de Cuvântul
Domnului. N-ai vrut să te comporți ca un om cu judecată, ci L-ai rugat pe
Dumnezeu să te conducă cu bâta (vezi Psalmul 32:9)... Închinarea în familie e
una, Biserica locală este altceva.
Ce este biserica locală? Iată o întrebare
extrem, extrem de importantă, care are un răspuns foarte, foarte clar în Noul
Testament și totuși sunt extrem, extrem de puțini cei care cunosc răspunsul
corect.
În pustiul Arabiei, Domnul Isus i-a descoperit apostolului Pavel
această taină despre care el a scris în puține cuvinte în epistola către
Efeseni, și numai în felul acesta a fost în stare să zidească Biserica Domnului
Isus în fiecare loc. Precum Moise, care a fost pe munte cu Dumnezeu, a văzut
cortul și a primit toate instrucțiunile pentru facerea lui, tot așa apostolul
Pavel a văzut mai întâi Templul Noului Legământ și a primit instrucțiuni foarte
clare pentru facerea lui pe pământ, instrucțiuni pe care le găsim în toate
epistolele lui. Dar oare câți oameni nu sunt implicați – sau cel puțin, au fost –
în tot felul de lucrări și activități religioase crezând că împlinesc voia lui
Dumnezeu, dar nu au văzut niciodată slava bisericii locale descoperită în Noul
Testament! Au preluat lucrurile așa cum erau de la înaintașii lor, și au
presupus greșit că, oricum ar fi, denominația în care s-au născut este cel mai
aproape de tiparul Noului Legământ! Fără un studiu mai dinainte al Noului
Testament cu privire la ce este Biserica locală, fără o viziune a gândului lui
Hristos pentru Biserica Lui, s-au apucat de treabă ca orice om nechibzuit („Orice
om chibzuit lucrează cu cunoștință, dar nebunul își dă la iveală nebunia” Prov.
13:16)... Mă rog ca ceea ce a însemnat Arabia pentru apostolul Pavel să fie
pentru mulți această perioadă de izolare, pentru a ieși de aici cu o viziune
clară a ceea ce este Biserica locală. Amin.
Aș vrea să mai fac câteva afirmații
despre familie și despre Biserica locală, pentru meditație.
Relația dintre familie și biserica locală
este una extrem de strânsă. Dar, când este înțeleasă corect, biserica locală
este înaintea familiei pe lista priorităților. „Noe a făcut un chivot ca să-și
scape casa” (Evrei 11:7). Singurul mod în care îți poți salva familia este să
te dedici zidirii Bisericii, cea pe care porțile locuinței morților nu o va
birui. Așa a făcut Noe, a zidit corabia, care i-a salvat toată casa. Când toate
se vor clătina, nu familia ta va sta în picioare, ci Biserica Domnului. Toată
cartea Hagai vorbește despre această problemă: oamenii s-au dedicat familiilor
și caselor lor și au neglijat zidirea Templului pentru care se întorsese de
fapt în țară. Vezi, de asemenea, toate afirmațiile Domnului Isus adresate celor
care vor să-L urmeze (Luca 14:26)... dar asta nu înseamnă să te implici în
lucrare neglijând familia așa cum au făcut mulți din generația trecută, căci
doar credincioșia în familie te califică pentru a fi un slujitor în biseica
locală (vezi 1 Timotei 3).
Casa ta nu este Biserica locală, dar casa
ta poate deveni un loc de întâlnire pentru biserică locală și aceasta nu pentru
că practicați închinarea în familie, ci pentru că folosiți casa pentru a vă
întâlni în Numele Domnului Isus cu alți credincioși. „Spuneți sănătate și Bisericii
care se adună în casa lor” (Romani 16:5).
Cea mai bună definiție a bisericii pe
care o știu este aceasta: „strângerea noastră laolaltă cu El” (2 Tesaloniceni
2:1), o expresie care mai apare o singură dată în Noul Testament în unul din
versetele cel mai greșit aplicate, Evrei 10:25 „să nu părăsim strângerea
noastră laolaltă...”.
Deci este vorba de o „strângere”, o întâlnire, o adunare. Nu
putem vorbi de biserică locală fără strângere. Pietrele vii trebuie puse la un
loc pentru a forma Templul în care să coboare slava Domnului.
Apoi, „noastră”, adică a copiilor lui Dumnezeu dintr-un anumit loc, nu
contează nimic altceva – din ce denominație fac parte, dacă sunt calviniști sau
arminieni, etc. – dar acest lucru este absolut vital: să fie regenerați, să
aibă viața lui Dumnezeu în ei, nu să aparțină unei denominații zis creștine... Biserica
locală nu este un teren de evanghelizare a necredincioșilor, ci întânirea
Domnului Isus cu ucenicii Lui; și, da, El spune ucenicilor la despărțire: plecând
de aici, să fiți o lumină până la marginile lumii.
Apoi, „cu El”. Acesta este un lucru
esențial. Sunt multe strângeri laolaltă fără El. Da, sunt strângeri în care se citează
versetul din Matei 18: „căci acolo unde sunt doi sau trei adunați în Numele Meu,
sunt și Eu în mijlocul lor”, dar la care El nu participă. Nu, nu e vorba de
faptul că El nu-Și ține promisiunea, ci de faptul că noi nu împlinim
condițiile: „în Numele Lui”. Când este El la o întâlnire, atunci acea întâlnire
se desfășoară sub autoritatea Lui. Participanții sunt cei chemați de El. Toți
se uită la El și ascultă de El. El cercetează fiecare ucenic, îl mustră pe cel
care vrea să se dea în spectacol, îl încurajează pe cel deznădăjduit, îl
tămăduiește pe cel rănit... Cuvântul Lui nu este discutabil pentru ei, este
Lege, autoritate deplină. El el spune cum trebuie să trăiască în calitate de
urmași ai Lui, cum să vorbească, la ce să se uite, la ce să se gândească. El
cercetează viața familie a fiecăruia și le spune cum trebuie să fie tații,
mamele, copii. El spune toate regulile și rânduielie întâlnirii. El pune
prezbiteri și diaconi, El dă daruri, El disciplinează... Acolo se proclamă
Cuvântul Lui! Acolo este închinare reală! Acolo coboară Duhul Sfânt! Acolo
untdelemnul se pogoară de pe Cap pe toate veșmintele și mădularele Trupului!
Acolo dă Domnul binecuvântarea!
Tragedia zilelor noastre nu este faptul
că nu ne putem întâlni, ci faptul că nu este recunoscută autoritatea Omului
Isus Hristos peste toate aspectele vieților noastre și a bisericii locale!
Fiecare face ce-i place...
Dacă vom mai avea zile de
trăit pe pământ fie să ne sculăm și să zidim Biserica Domnului Isus Hristos!
Trezește, Doamne, duhul tuturor copiilor tăi! Ridică-l pe Iosua și pe Zorobabel,
pe Neemia și pe toți vitejii Tăi care acum se ascund și suspină! Amin.