Referitor la prima întrebare,
s-ar putea să nu fie nicio îndoială în ce privește dorința noastră
naturală, fiindcă nu ne place boala, slăbiciunea și durerea; și mă tem
că această dorință are mult de a face cu fervoarea rugăciunilor noastre
și urgența credinței noastre atunci când căutăm vindecare și o stare
bună de sănătate. Dar nu este această insistență asupra eliberării de
boală o întoarcere la vremea lui Israel, care erau copii în poziția și
experiența lor și, din acest motiv, nu puteau și nu voiau să îndure
suferința? Și oare nu înseamnă îndurarea necazului fizic, atunci când
este necesar, menținerea poziției noastre înalte de creștini, dovedind
că putem fi slabi, și totuși puternici, că putem fi în suferință și
totuși să ne bucurăm, că putem fi pedepsiți, și totuși să nu înțelegem
greșit pedeapsa, că putem suferi și totuși să-L lăudăm pe Dumnezeu?
Pavel a ajuns la cea mai înaltă realizare a sa nu printr-o stare de
sănătate perfectă, ci printr-un astfel de proces de suferință trupească
și câștig spiritual ca acesta (2 Cor. 4:7-11); și dacă noi călcăm pe
urmele sale, ne vom descurca bine și noi la rândul nostru, dacă Dumnezeu
rânduiește astfel.
Cât privește cea de-a
doua întrebare, nu este ceva ciudat că sfinții Vechiului Testament
doreau viață lungă și o vârstă înaintată, frumoasă, fiindcă ei nu aveau
cerul și nu-L aveau pe Hristos, așa cum avem noi, la care să meargă după
moarte (Ps. 88:3-6, 10-12). Dar când un sfânt nou-testamentar dorește
să i se lungească zilele la nesfârșit, arată că el cunoaște puțin despre
cetatea al cărei Făcător și Ziditor este Dumnezeu, sau despre Mielul
care este Lumina ei. Presupun că tânărul Pavel și-a dorit să trăiască
cât de mult posibil. Dar într-o zi a avut o viziune a cerului și a lui
Hristos, și de atunci a fost la strâmtoare între a rămâne – de dragul
altora – și a pleca – de dragul Lui – știind că plecarea era ceva „cu
mult mai bine” (Fil. 1:23).
Nu este corect să
căutăm boala sau moartea. Dar este corect să căutăm să fim atenți să nu
punem un asemenea accent nepotrivit asupra vieții actuale încât să
ajungem să o preferăm vieții viitoare. Iar gândul acesta sugerează că
singurul scop, pe care Dumnezeu Îl poate avea la un anumit moment dat,
atunci când permite bolii și suferinței să vină și când nu răspunde la
rugăciunea pentru vindecare și sănătate, este acela de a ne oferi o
perspectivă corectă asupra cerului și pământului, și astfel să ne facă
dispuși, ba chiar doritori să părăsim trupul ca să ajungem acasă cu
Domnul ( 2 Cor. 5:8; Fil. 1:20-23).”