„Pentru mine a trăi este Hristos...” (Filipeni 1.21)
Stăm faţă în faţă cu una dintre cele mai sublime şi mai măreţe
afirmaţii făcute vreodată de însuşi apostolul Domnului şi Mântuitorului
nostru, Isus Hristos, Pavel. Oricine ajunge faţă în faţă cu acest
verset trebuie să ştie că se află pe un pământ foarte sfânt. Sunt gata
să admit că mi s-ar părea un sacrilegiu să mă apropii de un verset ca
acesta într-un mod nevrednic. Avem aici nu doar o afirmaţie a unei
experienţe adevărate, a unei realităţi, ci, în acelaşi timp, ne găsim
confruntaţi cu un standard de gândire. Orice experienţă care este de la
Dumnezeu este sacră şi ar fi nepotrivit cu spiritul Noului Testament să
ne apropiem de o afirmaţie ca aceasta într-un mod pur obiectiv sau să o
mânuim cu mâinile noastre grosolane, să o criticăm sau să o disecăm. E
ceva atât de sublim în privinţa acestei afirmaţii, atât de delicat şi de
pur, încât oricine este confruntat cu ea are următoarea dilemă. Pe de-o
parte, ne este frică să ne ocupăm de ea într-un mod detaşat – în aşa
zisul mod ştiinţific, pe de altă parte există de asemenea pericolul ca,
dacă nu o analizăm până la un anumit punct, nu reuşim să-i înţelegem
esenţa şi scopul adevărat. Suntem obligaţi să facem ambele lucruri – să o
analizăm şi să încercăm să o înţelegem, având permanent în minte faptul
că este o experienţă de viaţă şi o stare de fapt care ar trebui să ne
pună pe gânduri.
Îl avem acum în faţă pe Pavel care-i mângâie pe filipenii care erau
îngrijoraţi pentru el. Le-a spus că prizonieratul lui a lucrat mai
degrabă la înaintarea Evangheliei şi că aştepta şi nădăjduia că nu va fi
dat de ruşine cu nimic, ci că, acum, ca întotdeauna, Hristos va fi
proslăvit cu îndrăzneală în trupul lui, fie prin viaţa lui, fie prin
moartea lui (Fil 1:20). Acesta este contextul afirmaţiei despre care
vorbim. Pavel vrea să spună că, în ceea ce-l priveşte, îi este
indiferent dacă va fi dat la moarte sau dacă va continua să trăiască; în
faţa lui sunt două posibilităţi, iar el nu ştie care se va întâmpla,
însă, el spune: „E ok. Va fi bine aşa cum va fi”. El nu este îngrijorat
şi nici filipenii nu trebuie să fie îngrijoraţi, deoarece Pavel spune:
„pentru mine a trăi este Hristos şi a muri este un câştig”. Apoi
continuă spunând că dacă ar fi să-şi exprime preferinţa, atunci aceasta
ar fi să plece, să fie mutat în slavă, totuşi, de dragul lor este mai
bine pentru ei să rămână. Ne vom ocupa în continuare de acest punct al
afirmaţiei lui Pavel pe care el o face cu privire la viaţă şi la sensul
vieţii.
Cuvintele acestei afirmaţii ne confruntă cu cele mai importante
întrebări care ni se pot pune vreodată: Ce este viaţa? Ce înseamnă să
trăieşti? Şi ce înseamnă asta pentru mine? Despre ce este vorba la urma
urmei? Aceasta cea mai mare tragedie – că între toate grijile noastre de
viaţă, în toată activitatea noastră intelectuală, în toate discuţiile
noastre, singurul lucru de care oamenii nu sunt niciodată preocupaţi
este, de fapt, lucrul cel mai important şi mai evident dintre toate – şi
anume, viaţa însăşi şi trăirea. Iar aceasta nu este doar o întrebare
importantă în sine, ci voi merge mai departe evidenţiînd că aici suntem
confruntaţi cu cel mai dur test al mărturisirii credinţei creştine pe
care-l putem întâlni. Pentru că, bineînţeles, acesta este un cuvânt mai
mult sau mai puţin lipsit de sens pentru cineva care nu este creştin.
Acest cuvânt vorbeşte în special celor care spun că sunt creştini şi, de
aceea, sunt atât de nerăbdător să mă ocup de această problemă într-un
mod subiectiv.
Bineînţeles că există tentaţia de a privi aceasta ca fiind doar o
„experienţă” de-a lui Pavel, însă, dragii mei prieteni, acum vorbim
despre noi, nu doar despre Pavel. Această afirmaţie este adevărată în
cazul lui Pavel mai întâi şi mai întâi, dar ce e adevărat în cazul lui
Pavel trebuie să fie adevărat pentru orice alt creştin. Apostolul Pavel
n-a spus niciodată că este vreo diferenţă între el şi orice alt creştin.
Niciodată n-a spus că există un fel de creştinism care se aplică lui şi
un alt fel care se aplică celorlalţi. Pentru mine, unul dintre cele mai
subtile pericole cu care suntem confruntaţi majoritatea este că, deşi
avem 400 ani de protestantism, încă mai facem acele false diferenţe pe
care le fac şi romano-catolicii între creştini şi necreştini. Se ştie că
ei fac o diferenţiere puternică între sfinţi şi creştini obişnuiţi. Ei
spun că sfinţii sunt oameni speciali sau „creştini spirituali” foarte
diferiţi de „creştinii lumeşti”. Dar aceasta este o distincţie care nu
se întâlneşte în Noul Testament.
Recunoaştem, bineînţeles, că există diferenţe în daruri şi slujbe,
vedem aceasta în 1 Corinteni 12 şi Efeseni 4 şi în multe alte locuri din
Scriptură. Dar în timp ce există diferenţe în slujbele care sunt date
creştinilor de Duhul Sfânt prin Isus Hristos, noi toţi nu ne diferim cu
nimic, iar vieţile noastre trebuie să arate asta. De aceea, apostolul
vorbeşte atât de des despre „noi”. Ce este adevărat despre el, este
adevărat şi despre alţii, şi aici, în această afirmaţie suntem
confruntaţi cu unul din cele mai răscolitoare şi dure teste la care am
putea fi supuşi. Putem noi spune în mod onest împreună cu acest om că
pentru noi a trăi este Hristos? Este această afirmaţie adevărată în
privinţa noastră? Nu am nici măcar un dubiu că cel mai măreţ lucru care
se poate întâmpla în Biserică şi deci, şi în lumea de astăzi, este ca
oamenii creştini să fie în stare să spună acest lucru din toată inima.
Doar atunci când vor vorbi în felul acesta vor putea face ceva care să
conteze în lumea asta; doar atunci când vor fi mistuiţi de această
pasiune pentru Domnul lor, vieţile lor vor radia şi întreaga lume va şti
că li s-a întâmplat ceva.
Deci, să privim spre acest cuvânt mai întâi în termenii experienţei
apostolului, şi apoi haideţi să le găsim aplicarea şi în vieţile
noastre. Pavel era în închisoare şi ridică această problemă : „ S-ar
putea să mai trăiesc încă vreo 20 de ani” sau „Se poate să fiu dat la
moarte mâine”. Dar ştiţi, mă găsesc într-o asemenea stare încât toată
această chestiune îmi este indiferentă pentru că dacă voi mai trăi încă
20 de ani aceasta pentru mine înseamnă Hristos, iar dacă voi fi dat la
moarte, asta înseamnă tot Hristos pentru mine; oricare din acestea două
se va întâmpla, pentru mine se rezumă la acest lucru: „Hristos înseamnă
viaţă, viaţa înseamnă Hristos”. Repet, întrebarea vitală care ni se pune
tuturor este dacă putem spune acelaşi lucru şi noi. Pavel face aici o
distincţie esenţială între cei care sunt creştini şi cei care nu sunt,
iar lucrul care-i caracterizează pe creştini este că pentru ei, viaţa
înseamnă Hristos.
Dar ce este viaţa? Ce înseamnă să trăieşti? Cred că cea mai bună
modalitate de a putea răspunde la această întrebare este să analizăm
răspunsurile care au fost date acestei întrebări. Există, bineînţeles,
foarte mulţi oameni care nu se gândesc niciodată la sensul vieţii.
Pentru ei, viaţa înseamnă doar existenţă, un fel de condiţie animală
sau o stare asemănătoare cu cea a unei flori sau plante. Există mulţi
oameni care nu au o filozofie anume de viaţă. Ei pur şi simplu s-au
trezit în lucrul acesta uimitor numit viaţă; li s-a oferit acest dar
uluitor de a exista şi totuşi, trec prin existenţă fără a o contempla.
Ei nu se opresc niciodată pentru a se întreba ce înseamnă ea la urma
urmei, şi pur şi simplu trăiesc zi după zi mâncând şi bând fără a fi
măcinaţi de asemenea gânduri.
Apoi, există oamenii care îşi trăiesc viaţa din perspectiva epicuriană,
perspectivă ce poate fi sintetizată cel mai bine prin fraza: „Să
mâncăm, să bem şi să ne veselim”. Atitudinea epicuriană faţă de viaţă
era des întâlnită pe vremea lui Pavel ca şi în vremea de azi. Se
centrează mai mult pe ideea de existenţă decât pe viaţă; pentru ei viaţa
înseamnă plăcere: să mănânce, să bea, să danseze sau orice ar mai putea
face. Aceasta e o filozofie de viaţă foarte bine pusă la punct care
acaparează întreaga viaţă a unui om şi există mulţi oameni care chiar
îmbrăţişează acest stil. Nu vreau să întârzii cu aceste consideraţii
preliminare, dar e uimitor să vedem că, dacă ar fi să răspundă onest,
mase mari de oameni ar recunoaşte că pentru ei asta înseamnă viaţa: un
cerc de plăceri. E tragic, dar e adevărat. De câte ori nu auzim de
oameni care pleacă din sate şi se duc să trăiască în oraşele mari pentru
că vor să vadă „viaţa”. Îi compătimesc pe cei pe care îi lasă în urmă
deoarece pentru ei viaţa înseamnă ocazie pentru plăcere.
O altă perspectivă asupra vieţii este cea a stoicilor. Este
mai inteligentă decât cea a epicurienilor şi spune că viaţa este ceva ce
trebuie îndurat. Omul stoic nu are tot timpul un zâmbet pe faţă şi nu
spune: „Nu-i aşa că totul e minunat?”. El e suficient de inteligent să
vadă că această afirmaţie e departe de adevăr. El a ajuns să-şi dea
seama că lumea asta poate fi deseori umplută de lacrimi, el vede
duritatea şi mizeria, suferinţa şi chinul şi ajunge la concluzia că a
trăi înseamnă să înduri totul, să mergi mai departe, să te iei de mână
cu viaţa şi să continui indiferent de ce s-ar întâmpla. Există, de
asemenea, şi foarte mulţi oameni pe care, dacă i-ai întreba la ce se
rezumă viaţa ar răspunde că este o bătălie care depinde de împrejurări
şi noroc şi că trebuie să stai în picioare în mijlocul suliţelor şi
săgeţilor care vin din partea norocului – adică o luptă continuă şi
nesfârşită.
Urmează apoi perspectiva cinicului – perspectivă ce apare
întotdeauna când viaţa este dificilă. Probabil că una dintre cele mai
potrivite fraze pentru a exprima acest punct este discursul pe care
Shakespeare îl pune pe buzele lui Macbeth:
„Opreşte-te! Stai! Lumânare ce ai viaţa scurtă!
Viaţa nu este decât o umbră ce se mişcă; un actor sărman
Care se fuduleşte şi îşi împopoţonează numărul pe scenă,
Iar apoi e dat uitării; viaţa e un basm spus de un idiot
Cu mult zgomot şi furie, un basm ce n-are nici un sens.”
Asta vreau să spun prin perspectiva cinicului. Atât de mulţi
îmbrăţişează acest fel de gândire azi! Astăzi, când idealurile sunt
falsificate, iar atâtea şi atâtea speranţe au fost trântite la pământ,
această perspectivă vine ca o tentaţie ciudată. Comentariul clişeic al
oamenilor de azi este: „Ce rost au toate lucrurile? Ce înseamnă?...
Nimic.
Apoi, ca să mergem mai departe, există punctul de vedere mistic
asupra vieţii. E important să înţelegem acest punct deoarece deseori
perspectiva creştină asupra vieţii este înţeleasă ca perspectivă
mistică. Există, bineînţeles, un asemenea lucru ca misticism creştin şi e
foarte important să spunem misticism Creştin pentru ca lucrurile să fie
clare. Perspectiva tipică a misticilor spune că viaţa şi toate relele
ei există, în ultimă instanţă, din cauza cărnii şi că salvarea poate fi
atinsă numai prin ieşirea din carne şi prin a nu te identifica cu ea.
Prin urmare, misticul îşi petrece timpul încercând să mortifice carnea;
el încearcă să trăiască într-un mod pasiv, nepermiţând lumii să-l
influenţeze sau să-l afecteze în vreun fel. În felul acesta trăieşte el –
încercând să moară faţă de lume şi să adopte o atitudine pur pasivă.
Daţi-mi voie să merg mai departe expunând perspectiva îmbrăţişată de oamenii obişnuiţi
şi aici este punctul în care cuvintele apostolului ne testează atât de
profund. Mă adresez acum creştinilor, membrilor bisericilor creştine:
Dacă ai fi întrebat: „Ce înseamnă a trăi pentru tine? Ce este viaţa
pentru tine, de fapt? Care este cel mai important lucru de care te ţii?”
Nu-i aşa că mulţi dintre noi ar trebui să recunoaştem şi să mărturisim
faptul că viaţa, pentru noi, înseamnă familiile noastre, casele noastre,
slujba, ocupaţiile sau activităţile din viaţa noastră? Oare viaţa nu
înseamnă pentru noi compania şi iubirea celor dragi, viaţa de familie şi
cercul nostru în care ne învârtim? Ce lucruri preţioase sunt acestea,
dar de multe ori ele devin esenţa, lucrul cel mai important în viaţă,
iar atunci când acestea ne sunt luate din viaţa, lumea noastră se
prăbuşeşte şi nu ne mai rămâne nimic. Mi s-a părut întotdeauna un lucru
foarte greu să scrii o scrisoare de compasiune unei familii necreştine
căreia i-a murit un membru. Într-o familie ca aceasta pot fi oameni
buni, oameni de treabă care-şi trăiesc viaţa într-un mod moral şi
fericit, însă atunci când unul dintre ei moare ştii sigur că întreaga
temelie a vieţii lor dispare.
Daţi-mi voie să mai continui puţin. Există şi perspectiva umanistă.
Pentru un umanist, a trăi înseamnă a avea ocazii de a face bine, de a
îmbunătăţi lumea şi de a ridica starea morală a societăţii. În această
categorie se găsesc aceia care au această perspectivă idealistă asupra
vieţii. Şi dacă îi întrebi ce înseamnă pentru ei a trăi, îţi vor spune:
„Este o oportunitate de a schimba şi a îmbunătăţii viaţa omenirii”.
Haideţi să continuăm acum cu ceea ce am putea numi perspectiva religioasă şi
spun „religioasă” pentru a o putea diferenţia de perspectiva creştină.
Există unii oameni, pe care dacă-i întrebi „Ce este viaţa?” îţi vor
spune că înseamnă să fii religios şi să împlineşti slujbe religioase.
Haideţi să ne cercetăm pe noi înşine, dragii mei prieteni. Unul dintre
cele mai mari pericole cu care sunt confruntaţi predicatorii este
pericolul de a trăi având în centru activităţile în care sunt implicaţi:
să vorbească, să predice, să fie angajaţi în slujba din biserică, să
fie activi în religia pe care o au. Există pericolul de a trăi cu toate
astea până la un punct, când dintr-o dată, întreaga lor activitate se
duce şi sunt lăsaţi cu mâinile goale. Pentru mine, aceasta este una din
cele mai mari tragedii ale vieţii. Uneori, trebuie să vorbesc cu bărbaţi
sau femei care au avut o viaţă foarte activă în anturajul bisericii şi
cărora, atunci când s-au îmbolnăvit foarte rău (de exemplu), nu le-a mai
rămas nimic. Ei au trăit având în centru propriile activităţi şi
interese, dar e un mare pericol în a înlocui lucrul despre care vorbeşte
Pavel cu aceste lucruri.
Voi merge mai departe spunând că pentru un creştin, a trăi nu înseamnă nici măcar Dumnezeu.
Vi se pare dus la extrem sau lipsă de respect faţă de Dumnezeu? Vi se
pare că această afirmaţie e prea de tot? Eu zic că nu este. Un evreu sau
un musulman poate spune foarte sincer că pentru el viaţa înseamnă
Dumnezeu şi sunt mulţi în lumea aceasta care ar putea spune că Dumnezeu
este în centrul vieţii lor. Prin urmare ceea ce este important în
afirmaţia lui Pavel este că avem de a face cu marca distinctivă a unui creştin: „Pentru mine, a trăi este” – ce? – „HRISTOS”.
Este Hristos, nu Dumnezeu, nu Dumnezeu Tatăl, ci Hristos Fiul; nu
interesele mele religioase, nu activităţile mele religioase, nici măcar
unul din aceste lucruri pe care le-am menţionat mai sus; „pentru mine”,
spune Pavel, „a trăi este Hristos”.
Dar la ce se referă când spune „viaţă”? Pentru el, viaţa înseamnă dragoste!
Pavel se referă la lucrul suprem în viaţă, la lucrul pentru care şi
prin care trăieşte, la lucrul fără de care viaţa pentru el ar fi fără
scop şi fără sens; se referă la lucrul care controlează întreaga lui
viaţă. Cred că cel mai simplu mod de a explica ce vreau să spun este
următorul. Pavel spune despre el că este îndrăgostit de Hristos. Îl
iubeşte pe Hristos şi, aşa cum se întâmplă întotdeauna în dragoste,
această dragoste îi domină şi îi controlează viaţa. „Pentru asta trăiesc
eu”, spune el, „acesta este scopul vieţii mele”...
Acum, daţi-mi voie să mai continui puţin pentru a putea înţelege şi mai bine ce vrea Pavel să spună când zice că Hristos controlează întreaga lui viaţă. Ce este viaţa? Mai întâi, voi răspunde prin a afirma că viaţa constă în ceea ce facem.
Imaginaţi-vi-l pe Pavel în închisoare spunându-şi: „S-ar putea să mai
trăiesc încă 20 de ani; şi dacă mai trăiesc, ce? Ce va însemna asta? Ce
voi face în cursul acestor 20 de ani? Înaintea noastră ar putea fi 10,
20, 30 sau 40 de ani, dar ce vom face cu ei? Ce înseamnă viaţa pentru
noi? Ce voi face? Acesta este primul lucru în care constă viaţa, iar
acesta poate fi, la rândul său, divizat: viaţa constă în ceea ce gândesc
şi domeniul intereselor mele. Viaţa nu înseamnă doar mâncare, băutură,
dormit, sculat sau împlinirea slujbei. Pavel nu la asta se referă când
spune viaţă. El se referă la un ţel în viaţă, la lucrurile care îi dau
un real sens. Se referă la felul în care îmi petrec mare parte din
timpul liber, la ce citesc şi la ce mă gândesc. Acesta este un test
foarte bun. O caracteristică a dragostei este că se gândeşte întotdeauna
la obiectul dragostei sale şi, fie că ne place sau nu, acest lucru ni
se întâmplă fiecăruie dintre noi. De aceea, acest test este un test atât
de puternic – „Pentru că unde este comoara voastră, acolo va fi şi
inima voastră”. (Matei 6.21). La ce mă gândesc? Care sunt interesele
mele de fapt? Care este lucrul faţă de care sunt din ce în ce mai
nerăbdător? Pentru Pavel, lucrul acesta era Hristos: Hristos era
întotdeauna în centru.
Voi merge mai departe: dragostea, viaţa constă în a-ţi exprima sentimentele,
în a-ţi exprima emoţiile, în a da frâu liber dorinţelor pe care le avem
în noi. Vă amintiţi că Pavel ne spune foarte clar că dorinţa lui unică
era să-L cunoască pe Hristos mai bine şi să-L iubească mai mult. Acesta,
ne spune el în capitolul 3, este lucrul pe care şi-l doreşte, lucrul
după care tânjeşte: „să-L cunosc pe El şi puterea învierii Lui şi
părtăşia suferinţelor Lui şi să mă fac asemenea cu moartea Lui” şi
aceasta mai presus de toate. Pavel are acest sentiment, acest impuls,
această emoţie şi este toată centrată pe Hristos. „Pentru mine a trăi” –
în centrul emoţiilor şi sentimentelor mele – „este Hristos”. Apoi
dragostea, viaţa înseamnă activitate, acţiune. Şi în privinţa
asta, Pavel ne spune ce înseamnă pentru el acest fapt: el şi-a petrecut
timpul vestind slava Domnului Hristos, pentru ca El să fie propovăduit,
fie prin el, fie prin altcineva. De aceea doreşte să rămână cu filipenii
– pentru a le putea spune mai mult despre Hristos. „Dacă mai rămân pe
pământ încă 20 de ani”, spune el „ce voi face?” În ceea ce mă priveşte,
eu doar îl voi propovădui pe Hristos. Le voi spune oamenilor despre El
şi voi încerca să-i fac să creadă în El; voi face orice pentru a face
numele Lui mărit şi slăvit. A trăi înseamnă activitate, din acest punct
de vedere.
Un alt lucru adevărat cu privire la viaţă este faptul că în timpul vieţii ni se întâmplă tot felul de lucruri.
Dacă voi mai trăi încă 20 de ani, voi face anumite lucruri şi anumite
lucruri mi se vor întâmpla. Şi aici Pavel spune că pentru el viaţa
înseamnă Hristos. Dar nu tot acest lucru l-a spus şi până acum? Nu asta a
spus şi în versetele de la 12 la 30? Aceşti oameni încearcă să mai
adauge un necaz la lanţurile mele prin faptul că îl propovăduiesc pe
Hristos din pizmă, dar nu-i nimic! Pentru mine Hristos acoperă şi
această suferinţă! Pavel priveşte chiar un asemenea lucru în termenii
lui Hristos şi în lumina lui Hristos. Ce vrea el să spună este că, în
Hristos, el a fost eliberat de sclavia lucrurilor care se întâmplă. El
nu mai este o victimă a circumstanţelor sau a norocului. În capitolul 4,
continuă spunând: „m-am deprins să fiu mulţumit cu starea în care mă
găsesc”. Hristos l-a eliberat de tirania lucrurilor care ar putea să i
se întâmple.
Celălalt lucru adevărat este că în viaţă dorim cu toţii satisfacţie.
Există anumite lucruri pe care le aştept de la viaţă. Există anumite
lucruri pe care le caut. Caut pace şi bucurie, caut fericire, iar
Hristos îl împlineşte, îl satisface pe Pavel în mod complet în această
privinţă. Am intelect: Hristos mi-l satisface, spune Pavel; am
sentimente şi dorinţe care necesită împlinire: Hristos îmi este totul în
tot. Orice aşteptare pe care o am de la viaţă este mai mult decât
împlinită în Hristos. Asta vrea să spună atunci când zice că pentru el a
trăi este Hristos. Acţiunea sau reacţiunea, dacă vreţi, la lucrurile
care se întâmplă şi toate nevoile personalităţii şi felului său de a fi
sunt complet împlinite. Dragul meu prieten, poţi să spui şi tu acelaşi
lucru? Sunt tentat să mă opresc aici şi să continui punând aceiaşi
întrebare. Pentru mine aici se găseşte esenţa poziţiei creştine. Lucrul
care face ca un om să fie creştin este Hristos. Hristos este întotdeauna
centrul, El este totul pentru mine. Pentru Pavel, „a trăi” însemna
Hristos în totalitate (în mod deplin). Daţi-mi voie să mai pun o
întrebare. Ce anume l-a făcut pe Pavel să simtă asta? Cred că putem găsi
răspunsul în diversele epistole pe care le-a scris. Sunt sigur că
motivul principal care l-a făcut să simtă asta a fost gloria Persoanei
Domnului Isus. În Fapte 9 citim istoria de pe drumul Damascului, când
Pavel sufla ameninţarea şi uciderea. Pavel şi-a zis că trebuie să facă
multe lucruri împotriva Numelui lui Isus din Nazaret. Nu-L cunoscuse
până atunci, dar atunci când L-a vazut, Pavel s-a îndrăgostit de Hristos
şi nu i-a mai uitat niciodată înfăţişarea. Odată ce L-a văzut, toate
celelalte lucruri au trecut în umbră. Toate celelalte lucruri au devnit
nesemnificative în comparaţie cu chipul lui Hristos, cu gloria acestei
Persoane, cu gloria celui binecuvântat. O! Dacă L-am vedea o singură
dată, chiar şi cu ochiul credinţei, atunci am fi mistuiţi (consumaţi) de
această pasiune! Pavel L-a văzut şi, inevitabil, s-a îndrăgostit de El.
Vă amintiţi că Toma L-a văzut, dar aduceţi-vă aminte ce i-a zis Domnul:
„Tomo, pentru că M-ai văzut, ai crezut. Ferice de cei ce n-au văzut şi
au crezut”. S-ar putea să spui: „Dacă aş avea şi eu vedenia pe care a
avut-o Pavel pe drumul Damascului, poate aş fi şi eu în stare să spun că
Îl iubesc la fel de mult ca Pavel, însă eu nu L-am văzut niciodată”.
Dar asta e o mare înşelăciune – Petru spune: „voi Îl iubiţi fără să-L fi
văzut”. Citiţi marile imnuri, citiţi vieţile sfinţilor – ei L-au iubit.
Ei L-au văzut cu ochiul credinţei şi avem mărturiile lor. Slava
persoanei Domnului Isus trebuie să fie cauza principală a dragostei
noastre. Tragedia este că ne oprim atât de mult la beneficiile vieţii
creştine. Suntem atât de nerăbdători să primim binecuvântări încât Îl
uităm pe Cel care le dă. Pavel nu L-a uitat; El a realizat că Cel
binecuvântat Şi-a dat chiar viaţa şi a mers la cruce pentru păcatele lui
– „Fiul lui Dumnezeu care m-a iubit” – chiar şi pe mine – „şi S-a dat
pe Sine însuşi pentru mine” E vorba de slava şi minunea crucii. El şi-a
dat sângele pentru un păcătos aşa de nenorocit.
Acum, Pavel a ajuns să vadă că despărţit de Hristos nu există viaţă
adevărată. În capitolul 3, foloseşte acea expresie atât de dură: „şi le
socotesc ca un gunoi” – refuză, toate celelalte nu merită. Fără Hristos
nimeni nu poate trăi cu adevărat – cu El este singura existenţă reală!
În sfârşit, Pavel a simţit şi a spus aceste lucruri datorită noii
perspective asupra vieţii care i se descoperise. Pavel a înţeles că
viaţa în această lume este doar o pregătire pentru minunata viaţă care
urmează. Asta nu înseamnă că trebuie să depreciem această lume şi nu
înseamnă nici scepticism sau misticism. Dacă a existat vreodată cineva
care a trăit o viaţă activă, atunci acesta a fost Pavel: nu! (el nu a
murit într-o stare pasivă faţă de lume) moartea lui nu a fost faţă de
lume, moartea lui a fost faţă de păcatul care este în lume. Şi asta
pentru că Pavel a înţeles că lumea este într-un mare conflict cu
Împărăţia Cerurilor. El ştia că va veni o zi când Regele se va întoarce
şi va mătura forţele răului pentru a-şi instaura Împărăţia. Pavel spune
iarăşi acum: „Poate că voi mai trăi încă 20 de ani în această lume, dar
mă gândesc la slava care mă aşteaptă, mă gândesc la viaţa care urmează,
la adevărata viaţă când Regele va împărăţi iar eu voi fi cu El! Şi acest
lucru l-a făcut să trăiască pentru Hristos!
Întreb acum din nou: „Pentru tine a trăi ce înseamnă? Înseamnă
Hristos?” Oare putem şi noi să spunem ce a spus Contele Zinzendorf,
conducătorul moravian care l-a ajutat pe John Wesley înainte şi după
convertirea sa? El nu a avut niciodată descoperirea pe care a avut-o
Pavel pe drumul Damascului, dar şi pentru el Hristos era în centru.
Putem să facem şi noi din această afirmaţie moto-ul vieţii noastre? „Am o singură pasiune – este El şi numai El!” „Pentru mine, a trăi este Hristos”.
O! Dacă am avea cu toţii această pasiune. Cred că am putea să
transformăm lumea asta într-o zi, cred că o mare trezire s-ar naşte,
numai dacă am avea această pasiune! El şi numai El! Haideţi să rămânem
concentraţi asupra Lui! Haideţi să medităm la El! Haideţi să cerem ca
Duhul Sfânt să ni-L descopere pe El. Haideţi să ne rugăm pentru asta;
haideţi să ne petrecem timpul cu aceasta, să ne lăsăm absorbiţi de asta;
să-L lăsăm pe El să ia locul central; haideţi să facem tot ce putem
pentru a-L cunoaşte pe El mai bine, pentru că a-L cunoaşte înseamnă a-L
iubi!...
Am o singură pasiune – EL ŞI NUMAI EL!
Editorial
Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2007
EL SI NUMAI EL
- Despre sfârșitul felului de viață a lui Richard Baxter Dr. Bates, 12 iulie 2024
- Preeminența Evangheliei - Un capitol din cartea Hristosul preeminent Paul Washer, 06 aprilie 2024
- De ce S-a întrupat Fiul lui Dumnezeu? Valentin Leonaș, 11 decembrie 2023
- Răscumpărarea mâinilor! Valentin Leonaș, 11 mai 2023
- Sarea fără puterea de a săra, lumina fără lumină Martyn Lloyd-Jones, 11 aprilie 2023
- Lăsați jocurile! Ocupați-vă de vițel! Valentin Leonaș, 22 noiembrie 2022
- Un capitol din cartea „Mărturia lui Howell Harris” Howell Harris, 05 martie 2022
- Fragment relevant pentru zilele noastre din cartea „Predici despre trezire” C.H. Spurgeon, 07 februarie 2022
- Fragment dintr-un comentariu asupra Cântarii cântărilor, carte care se află în lucru Autor necunoscut, 06 ianuarie 2022
- MLJ despre aroganța celor care susțin încetarea anumitor daruri ale Duhului Martyn Lloyd-Jones, 31 octombrie 2021
- Valoarea timpului și importanța răscumpărării acestuia Jonathan Edwards, 19 iulie 2021
- Despre răscumpărarea vremii John Wesley, 05 iulie 2021
- Odihna veșnică a sfinților Richard Baxter, 25 mai 2021
- Vindecarea miraculoasă - fragment din carte Henry Frost, 03 februarie 2021
- Johan Brentz Joel Beeke & Diana Kleyn, 05 ianuarie 2021
- Un adevărat slujitor al lui Dumnezeu Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 octombrie 2020
- Cum a folosit Dumnezeu o furtună Joel Beeke & Diana Kleyn, 28 septembrie 2020
- Încredere George C. Neumark, 1621-1681, 22 august 2020
- Însetez, oh Miel rănit al lui Dumnezeu Atribuită lui John Wesley, 25 iulie 2020
- Răscumpărarea omului Ivan Plett, 24 iunie 2020
- Nenorocirea omului și puterea lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 11 iunie 2020
- Pocăința: singurul răspuns potrivit! Valentin Leonaș, 27 aprilie 2020
- Dragostea de sine William Faber, 20 aprilie 2020
- Gândurile și roadele lor C.H. Spurgeon, 13 aprilie 2020
- Din lac în puț Valentin Leonaș, 02 aprilie 2020
- Supunere Jeanne Marie de la Motte-Guyon, 30 martie 2020
- Ademenit în pustiu Gerhard Tersteegen, 26 martie 2020
- Poporul lui Dumnezeu Martyn Lloyd Jones, 22 martie 2020
- Dacă Dumnezeu este pentru noi... Martyn Lloyd Jones, 17 martie 2020
- John Sung - Mesagerul trezirii de la Dumnezeu pentru Biserica din China Peter Chung, unul din convertiții dr-lui Sung, 12 februarie 2020
- John Sung - Epilog Leslie Lyall, 24 ianuarie 2020
- Cum să înfrunți atacurile lui Satan John Newton, 09 decembrie 2019
- Armele firii versus armele duhovnicești - mărturisire Valentin Leonaș, 02 decembrie 2019
- Cauzele, natura și semnele declinului în har John Newton, 19 octombrie 2019
- Nu vă irosiți timpul și banii cu N.T. Wright! Valentin Leonaș, 18 octombrie 2019
- Călăuzirea divină John Newton, 01 octombrie 2019
- Semnele unei chemări în lucrare John Newton, 19 septembrie 2019
- Întrebuințarea bună a Legii John Newton, 09 septembrie 2019
- Cusururi în caracterul creștin John Newton, 01 septembrie 2019
- Rugați pe Domnul secerișului să scoată lucrători la secerișul Lui! Valentin Leonaș, 12 august 2019
- Concluzie (ultimul capitol din cartea Baza unitații creștine) Martyn Lloyd-Jones, 23 aprilie 2019
- Împărăția lui Dumnezeu aici și acum? Valentin Leonaș, 22 martie 2019
- Trei feluri de învățători Valentin Leonaș, 11 martie 2019
- Fragment din cartea „Închinarea în familie” Donald S. Whitney, 29 ianuarie 2019
- În pragul dintre ani Valentin Leonaș, 31 decembrie 2018
- Introducere - Acest foarte neînsemnat frate al Meu, Dani Valentin Leonaș, 12 decembrie 2018
- Ana și Penina Valentin Leonaș, 26 noiembrie 2018
- Vai ce păcat îngrozitor! Valentin Leonaș, 21 noiembrie 2018
- În nimeni decât în Tine Valentin Leonaș, 08 noiembrie 2018
- Botezul cu Duhul Sfânt Martyn Lloyd Jones, 19 octombrie 2018
- Prietenul Mirelui Martyn Lloyd-Jones, 15 aprilie 2018
- Acesta este Regele meu! S.M. Lockridge, 07 aprilie 2018
- Unul din planurile lui Satan de a-i tine pe sfinti intr-o stare mizerabila Thomas Brooks, 19 februarie 2018
- Isus - Omul muncitor Samuel L. Brengle, 03 ianuarie 2018
- Despre duhul de invidie Jonathan Edwards, 10 iulie 2017
- Mesajul Evangheliei Valentin Leonaș, 01 februarie 2017
- Credință mântuitoare sau altfel de credință? Valentin Leonaș, 17 ianuarie 2017
- Desțeleniți-vă un ogor nou! Valentin Leonaș, 04 octombrie 2016
- În dezacord Valentin Leonas, 20 mai 2016
- Relația creștinului cu Legea Martyn Lloyd Jones, 07 aprilie 2016
- Torța Mărturiei - O altfel de Istorie a bisericii John Kennedy, 19 februarie 2016
- Se caută Profeți William Fetler, 02 februarie 2016
- Fragment din cartea autobiografică "Har din abundență pentru căpetenia păcătoșilor" John Bunyan, 07 ianuarie 2016
- Problema evanghelizării (capitolul 6 din cartea ''Predici de actualitate pentru crestini'') Martyn Lloyd Jones, 27 august 2015
- Păziţi-vă de spiritul romantic în religie A.W. Tozer, 06 mai 2015
- Declinul lecturilor bune A.W. Tozer, 01 martie 2015
- Tragedia risipei A.W. Tozer, 08 februarie 2015
- Meditaţie de Anul Nou A.W. Tozer, 31 decembrie 2014
- Frumuseţe de Crăciun A.W. Tozer, 16 decembrie 2014
- Un creştin nu-şi poate permite să învinovăţească A.W. Tozer, 20 noiembrie 2014
- Păziţi-vă de infatuare A.W. Tozer, 02 noiembrie 2014
- Vânturile de toamnă A.W. Tozer, 28 septembrie 2014
- Despre reproducerea şoarecilor bălţaţi (din "Omul, sălaşul lui Dumnezeu") A.W. Tozer, 20 august 2014
- Ţi-e frică să judeci? Lowell Brueckner, 14 iulie 2014
- Câștigurile crucii (capitolul 12 din Calea Crucii) Gregory Mantle, 17 iunie 2014
- Păcatul care pleacă ultimul A.W. Tozer, 16 aprilie 2014
- Dumnezeu trebuie să fie iubit pentru ceea ce este El Însuşi A.W. Tozer, 19 martie 2014
- Oh, Doamne, întoarce-ne din nou la Tine! A.W. Tozer, 19 februarie 2014
- Sfinţenia înainte de potop; sau umbli tu cu Dumnezeu? Samuel L. Brengle, 22 ianuarie 2014
- "Eu sunt Acela" (din cartea "Apa vie") Martyn Lloyd Jones, 21 decembrie 2013
- O rugăciune Francois de Fenelon, 29 noiembrie 2013
- Recunoscător? Da, dar cui? (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 22 septembrie 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 19 august 2013
- Darul pătrunderii profetice este imperativ astăzi -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 august 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea IV (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 12 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea III (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 iulie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea II (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 29 iunie 2013
- Ce putem spune despre trezire -- Partea I (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 18 iunie 2013
- Dovada exterioară a harului interior (capitolul 4 din cartea "Acei metodişti uimitori") A.W. Tozer, 22 mai 2013
- Cum să fii umplut cu Duhul Sfânt (capitolul 3 din broşura "Cum să fii umplut cu Duhul") A.W. Tozer, 01 mai 2013
- Nevoia de reformă A.W. Tozer, 14 aprilie 2013
- Pentru cercetare J. Gregory Mantle, 07 aprilie 2013
- O descurajare şi o încurajare Valentin Leonaş, 24 martie 2013
- Niciun păcat nu este privat (din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 martie 2013
- Sfaturi legate de lectură Richard Baxter, 19 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea V (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 13 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea IV (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 07 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea III (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 01 februarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea II (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 26 ianuarie 2013
- Folosul şi abuzul cărţilor bune, Partea I (un editorial din cartea Dimensiunea sufletului) A.W. Tozer, 20 ianuarie 2013
- Intrând într-un an nou (Capitol din cartea Apa vie) Martyn Lloyd Jones, 01 ianuarie 2013
- Ce a stabilit naşterea lui Hristos? (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 18 decembrie 2012
- Formarea unui om (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 10 decembrie 2012
- Orientaţi spre ambele direcţii (din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 13 noiembrie 2012
- Gunoaie doctrinare despre Persoana şi lucrarea Duhului Sfânt (din cartea Trezirea, cap.4) Martyn Lloyd Jones, 04 noiembrie 2012
- Substitute ale uceniciei (Un editorial din Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 11 octombrie 2012
- Ridicarea pânzelor (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 28 august 2012
- Mântuirea umblă pe pământ (Un editorial din cartea Ridicarea pânzelor) A.W. Tozer, 09 august 2012
- TÂNĂRULUI EARLSTON Samuel Rutherford, 16 iulie 2012
- Mărturie Samuel L. Brengle, 04 iulie 2012
- Biruinţa asupra mâniei prin puterea Duhului Sfânt (din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 23 iunie 2012
- Pregătirea locuinţei Lui (Un capitol din cartea Când vine Duhul Sfânt) Samuel L. Brengle, 12 iunie 2012
- Cum să citeşti biografie creştină Martyn Lloyd Jones, 04 iunie 2012
- Datoria de a ne opune A.W. Tozer, 13 mai 2012
- Puterea cere separare A.W. Tozer, 02 mai 2012
- Obligaţia noastră creştină de a ne păsa A.W. Tozer, 25 aprilie 2012
- Despre căutarea darurilor spirituale (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 17 aprilie 2012
- Fără botezul cu Duhul Sfânt nimeni nu este suficient de pregătit pentru a predica (Din cartea Bucurie negrăită) Martyn Lloyd Jones, 12 aprilie 2012
- Integrare sau repudiere? (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 05 aprilie 2012
- Avem nevoie să fim eliberaţi de teama firească (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 25 martie 2012
- Sfinţenia personală este primordială (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 10 martie 2012
- Serviciul creştin de înmormântare are nevoie de reformă (un capitol din cartea Preţul neglijenţei) A.W. Tozer, 28 februarie 2012
- Strigătul misionar! Valentin Leonaş, 25 februarie 2012
- Maranata! Valentin Leonaş, 18 februarie 2012
- Despre cruce şi purtarea ei Valentin Leonaş, 12 februarie 2012
- Lipsa emoţiilor în religie - motiv de smerire (fragment din cartea Emoţiile religioase) Jonathan Edwards, 29 ianuarie 2012
- Formula pentru succesul spiritual (Un capitol din cartea Succesul şi creştinul) A.W. Tozer, 16 ianuarie 2012
- Secretul biruinţei (Un capitol din carte Succesul si crestinul) A.W. Tozer, 27 decembrie 2011
- Hristos şi Biserica Lui vor birui (Fragment din cartea Trestia frântă) Richard Sibbes, 09 decembrie 2011
- Către cititor (Prefaţa cărţii Trestia frântă) Richard Sibbes, 22 noiembrie 2011
- Esenţa credinţei (Un capitol din cartea Hristos, Fiul etern) A.W. Tozer, 08 noiembrie 2011
- Arta adevăratei închinări (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 21 octombrie 2011
- Bogăţiile noastre nerevendicate (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 05 octombrie 2011
- Slujind în stare de urgenţă (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 22 septembrie 2011
- Slujba nopţii (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 08 septembrie 2011
- Importanţa examinării de sine (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 august 2011
- Caracteristicile omului spiritual (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 02 august 2011
- Pedeapsa şi purtarea crucii nu sunt acelaşi lucru (Din cartea Creştinul acela incredibil) A. W. Tozer, 29 iulie 2011
- De ce este dat Duhul Sfânt? (Din cartea Creştinul acela incredibil) A.W. Tozer, 13 iulie 2011
- Tragedie în biserici - lipsa iluminării Valentin Leonaş, 27 iunie 2011
- Sfântul trebuie să umble singur (Din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 31 mai 2011
- Trei răni care dovedesc credincioşia A.W. Tozer, 09 mai 2011
- Vechea şi noua cruce (Din cartea Omul: sălaşul lui Dumnezeu) A.W. Tozer, 21 aprilie 2011
- O rugăciune care trebuie înălţată zilnic din adâncul inimii Un purtător al crucii, 12 aprilie 2011
- Cauzele şi caracteristicile unei organizaţii Lowell Brueckner, 07 aprilie 2011
- Valoarea meditaţiei în citire Thomas Brooks, 28 martie 2011
- Cum să progresăm din punct de vedere spiritual? - din cartea, Omul: sălaşul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 11 martie 2011
- Bucuria va veni la vremea ei A.W. Tozer, 01 martie 2011
- Pericolul şi beneficiul citirii unei cărţi bune A.W. Tozer, 17 februarie 2011
- Sunt rugăciunile tale plăcute lui Dumnezeu A.W. Tozer, 02 februarie 2011
- Sfinţind banalul A.W. Tozer, 16 ianuarie 2011
- Mutarea averii A.W. Tozer, 09 ianuarie 2011
- Lucrare şi închinare A.W. Tozer, 01 ianuarie 2011
- Puterile care ne modelează - din cartea "Născut după miezul nopţii" A.W. Tozer, 19 decembrie 2010
- Privind ţintă la Isus - O carte pentru cei flămânzi şi însetaţi după Isus Hristos , 09 decembrie 2010
- Ce este de făcut în privinţa diavolului? A.W. Tozer, 03 decembrie 2010
- Dumnezeu va fi totul în toate (aplicaţie) Isaac Ambrose, 06 noiembrie 2010
- Adevărata mortificare Isaac Ambrose, 17 octombrie 2010
- Domnul Isus trecând pârâul Chedron - aplicaţie Isaac Ambrose, 10 octombrie 2010
- Două minuni înfăptuite de Isus Hristos Isaac Ambrose, 26 septembrie 2010
- Trebuie să mergem la biserică? Valentin Leonaş, 11 septembrie 2010
- Mişcat sau transformat? Valentin Leonaş, 12 august 2010
- Eu sunt Domnul Dumnezeul tau Isaac Ambrose, 07 august 2010
- Motive care să ne încurajeze să privim la Isus Isaac Ambrose, 28 iulie 2010
- Despre citirea cărţilor Lowell Brueckner, 11 iulie 2010
- Păcatul de omitere Lowell Brueckner, 21 iunie 2010
- Caracterul lui Dumnezeu A.W. Tozer, 13 mai 2010
- Monolog al unui suflet convins de păcat Joseph Alleine, 25 aprilie 2010
- O întâlnire proaspătă cu Dumnezeu Vance Havner, 29 martie 2010
- Umplut cu Duhul Gregory Mantle, 21 martie 2010
- Căsătoria cu altul Gregory Mantle, 15 februarie 2010
- Un mesaj pentru timpul prezent Charles Spurgeon, 05 ianuarie 2010
- Meditaţie asupra naşterii lui Isus Hristos Isaac Ambrose, 03 decembrie 2009
- Caracteristicile unei vieţi controlate de Duhul Sfânt Lowell Brueckner, 15 noiembrie 2009
- O scrisoare către un suflet pe care el nu l-a văzut niciodată, însă a cărui caz i-a fost expus de un prieten Robert Murray M'Cheyne, 08 noiembrie 2009
- Isus este Calea, Adevărul şi Viaţa (o predică din cartea lui M'Cheyne) Robert Murray M'Cheyne, 18 octombrie 2009
- Mândria spirituală (fragment din cartea lui Edwards, în curs de pregătire) Jonathan Edwards, 06 septembrie 2009
- Alţii au voie, tu nu G.D. Watson, 17 august 2009
- Vântul suflă în estul Texasului Mark Tomlinson, 04 august 2009
- În arena credinţei Erich Sauer, 13 iulie 2009
- O pasăre legată cu o sfoară Charles Spurgeon, 23 iunie 2009
- Rugaciune Sfântul Augustin (354-430), 12 iunie 2009
- Duhul Focului (Drumul spre Rusalii) Samuel Chadwick, 16 mai 2009
- Afară din tabără Ovidiu Miron, 27 aprilie 2009
- Provocarea Rusaliilor Samuel Chadwick, 05 aprilie 2009
- Dumnezeu intervenind Martyn Lloyd Jones, 13 martie 2009
- Părinţi creştini consacraţi Andrew Murray, 21 februarie 2009
- Marele zeu Amuzament A.W.Tozer, 14 februarie 2009
- Izvorul adevăratei bucurii Valentin Leonas, 27 ianuarie 2009
- ...şi noi tot nu suntem mântuiţi! Ovidiu Miron, 06 ianuarie 2009
- Rugaciune II Anomin, preluat din Valley of Vision, 30 noiembrie 2008
- Cum primeşti pierderile vieţii Dave Brueckner, 12 noiembrie 2008
- Pocăinţa ... la control Daniel Grigoriciuc, 17 septembrie 2008
- Fragment din cartea "Oameni care s-au întâlnit cu Dumnezeu" A.W.Tozer, 27 august 2008
- Rugăciune anonim, 18 august 2008
- Isus este biruitor! A.W. Tozer, 23 iulie 2008
- Trebuie să spunem Amin Lowell Brueckner, 11 iulie 2008
- O scrisoare William B. Burns, 25 iunie 2008
- Dumnezeu l-a auzit pe Ilie pentru ca Ilie L-a auzit pe Dumnezeu A.W.Tozer, 09 iunie 2008
- Hristos Se arată John Fletcher, 27 mai 2008
- Făgăduinţa Împăratului Frances Ridley Havergal, 28 aprilie 2008
- O jertfă vie Thomas Cook, 31 martie 2008
- Mărturia lui Thomas Cook Thomas Cook, 19 martie 2008
- 50 de motive pentru care Isus a venit să moară John Piper, 25 februarie 2008
- Tragedie în Biserică - lipsa darurilor A.W.Tozer, 28 ianuarie 2008
- Putere de sus John Greenfield, 01 ianuarie 2008
- Scopurile Întrupării (Partea a IV-a - Pentru a pregăti a doua venire) G. Campbell Morgan, 22 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a III-a - Pentru a nimici lucrările diavolului) G. Campbell Morgan, 21 decembrie 2007
- Scopurile întrupării (Partea a II-a - Ca să ia păcatele) G. Campbell Morgan, 19 decembrie 2007
- Scopurile Întrupării (Partea I - Pentru a-L revela pe Tatăl) G.Campbell Morgan, 17 decembrie 2007
- Rugăciune I Anonim, preluat din cartea Valley of Vision, 30 noiembrie 2007
- Pogoară-Te, Doamne! Roger Ellsworth, 30 octombrie 2007
- Calea lui Dumnezeu, nu a noastra Martyn Lloyd Jones, 15 octombrie 2007
- Lipsa de curaj duce la conformitate Lowell Brueckner, 30 august 2007
- Flămând după Dumnezeu John Piper, 07 august 2007
- Căutare după goliciune Paul Washer, 13 iulie 2007
- Cum să ne rugăm pentru a primi ceea ce cerem? R.A. Torrey, 13 aprilie 2007
- EL SI NUMAI EL
- Decembrie Valentin Leonas, 01 decembrie 2006
- ,,Nu vă mai încredeţi dar în om!!" Paul Washer, 16 noiembrie 2006
- VAZÂND LUCRURILE DIN PERSPECTIVA LUI DUMNEZEU Lowell Brueckner, 09 octombrie 2006
- Circumstanţele în care Domnul ne-a pus pe inimă să începem această lucrare Valentin Leonaş, 03 octombrie 2005